..: Transrapid v Mnichově se bude stavět :..

Ilustrační obrázekMnichov - První komerčně využívaný Transrapid v Německu bude nakonec přecejen postaven v Mnichově. „Svobodný stát Bavorsko, Spolkové dráhy a rozhodující průmysloví partneři podepsali včera realizační dohodu pro projekt Transrapid v Mnichově,“ sdělila v úterý bavorská státní kancelář.

Bližší detaily o rozhovorech na nejvyšší úrovni s předsedy představenstva DB AG Hartmutem Mehdornem a šéfy průmyslových partnerských podniků o projektu Transrapid by chtěl bavorský ministerský předseda oznámit na tiskové konferenci spolu s ministrem hospodářství a dopravy Erwinem Huberem. V minulém týdnu se spekulovalo, že Stoiber, který chce předat svůj úřad 9. října Günteru Becksteinovi, by chtěl financování Transrapidu vyřešit začátkem října.

Spolková vláda i Bavorsko počítají zatím s náklady ve výši 1,85 miliardy eur. Chybějících 165 milionů a všechna navýšení nákladů půjde k tíži Bavorska, drah, letiště, EU a průmyslu, bez příspěvku spolkové vlády.

Na stavbě se podílí velké množství stavebních společnosti, například Hochtief, Bilfinger Berger a Max Bögl, zhotovitelem magnetické dráhy je potom ThyssenKrupp a Siemens. Mluvčí Hochtiefu Bernd Pütter již prohlásil, že „průmysl není připraven převzít všechny náklady ve výši 1,85 mld. euro.“ Pevnou cenu bude možné s provozovatelem (DB) vyjednat teprve tehdy, až bude vypsán projekt se všemi požadavky a podrobnostmi a bude jasné rozdělení rizik, například při nalezení starých zátěží životního prostředí v půdě nebo přesčasových plateb. Časový harmonogram by měl být hotov za několik měsíců.

Transrapid by měl spojovat mnichovské hlavní nádraží s téměř 40 km vzdáleným letištěm, přičemž jízdní doba bude pouhých 10 minut, a nahradit tím S-Bahn, který potřebuje na tuto trasu čtyřnásobek času.

Prestižní stavba má ale i řadu odpůrců. Zelení poukazují: "Bavorsko nepotřebuje na letiště hříšně drahou hračku pro bohaté." Mnichovský primátor by raději uvítal rychlý S-Bahn a jeho strana (SPD) otevřeně hovoří o hloupém pomníku odstupujícího Stoibera.

Překlad podle FAZ, Text: DPA, foto: DDP, DPA


j_Zdenek Haft | 25.9.2007 (21:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Stavby a projekty

Další z regionu Německo Bavorsko /Bayern


  1 2 3 4 5      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel SergeS 
30.09.2007 (23:36)  
Friseur - Nene , ve zprave bylo ze odklizeli vetve z ty trate - coz se na klasice tuplem nedela, taky klasika vic snasi rekneme mensi nesrovnalosti a poruchy a to podstatne lepe snasi - coz nuti take ke stale udrzbe a konrole stavu ... Rekneme co se stane na klasice pri vypadku proudu a co se stane na Transrapidu ? ( rekneme ze vypadek prodou je necekany a stal se v troleji u klasiky resp. ve vedeni v kolejnici u Transrapidu ) ... a to se stat muze - ma to skoro stejnou pravdepodobnost

Hawkey: Ano sem odpurcem ;-) zaryty sem kuli tomu jak propagujou ze je to moc dobre pri tom ze az takove dobre to neni

Jinak jak jsem psal o rekuperaci - tak Transrapid ji vyuziva naplno ( a je zapocitana rekneme do uvedenych spotreb )
dopisovatel nebo člen ŽP Hawkey  mail  
30.09.2007 (10:02)  
add TVE Lathen.. je třeba si uvědomit, že se jedná o zkušební dráhu, kde se zkouší nejen vozidla, ale i různé konstrukce drážního tělesa a je tedy třeba občas provést příslušná měření.

Každopádně, porovnání náročnosti údržby klasické železnice a Transrapidu je zcela jasné, jelikož nedochází ke kontatku vozdidel s jízdní dráhou, je jasné, že opotřebení jízdní dráhy je minimální.

SergeS: proč jen mám pocit, že jsi zarytý odpůrce Transrapidu a hledáš jen negativa celého systému?
29.09.2007 (15:52)  
pardon, byl to 747: 24 litrů/km *100 (100km)/500(500 míst)=5 litrů/100 km
29.09.2007 (15:47)  
nikdo tu nepsal, že to nepotřebuje žádnou údržbu - nějakou údržbu potřebuje všechno. Navíc tam mohli třeba jen instalovat nějaký měřící přístroje, nebo něco.... To, proč tam to údržbový vozidlo stálo, netušim. 100 km letu je opravdu absurdita bez většího smyslu. Spotřeba (průměrná) u Boeingu 737 - 800 je cca 24 l/km, tj. skoro 5 l/100 km.
registrovaný uživatel SergeS 
28.09.2007 (18:38)  
ANKU: jesli se nepletu tak na klasice se takove kontroly nedelaji na vetve ... jen na padle stromy a firou :-D
registrovaný uživatel ANKU 
28.09.2007 (17:53)  
SergeS: No bylo to neco jako kontrola po bource, jestli nejsou na trati vetve, nebo neco takovyho.
registrovaný uživatel SergeS 
28.09.2007 (15:22)  
Ale opakuju ,nejde o to ze tam byl a stala se nehoda , ale co tam delal ? kdyby nebylo treba udrzby ZADNE , tak proc by tam vyhizdel udrzbovy vozik ?

Jeste k tem grafum - udaje pro letadla co tam jsou plati pro vzdalenost 100 km letu ( fakticky vzlet a pristani ) - tkz je to holy nesmysl, na delsi lety ( 500+ ) se ta spotreba pri rychlosti 900 km/h pohybuje okolo 1l/100km_sedadlo
registrovaný uživatel ANKU 
28.09.2007 (14:34)  
SergeS: Problem udrzboveho voziku se tyka jenom testovaci trati Emsland. Tam je potreba videt, kdy ta trat byla postavena, v jakem stadiu tehdy byla technika Transrapidu a tomu odpovidajici zabezpecovaci zarizeni. Zabezpecovani spocivalo v zapisu do knihy a to nekdo proste zapomnel/prehledl. To ale nastesti u provozovanych trati hrozit nebude.
registrovaný uživatel SergeS 
28.09.2007 (14:18)  
Friseur: tam jsou jen spotreby energii , ale o udrzbe a stavbe nic ... co se tyce udrzby a ty kolize - ja sem nemyslel ani tak tu kolizi jako problem , ale ze tam byl udrzbovy vuz - co tam delal ? jen tak stal ?
28.09.2007 (12:58)  
to ne (v Šanghaji je kratší). Spíš chtěj aby to bylo těch 10 minut (mají ve sloganu projektu "za deset minut, každých deset minut") a taky asi je to energeticky malinko úspornější v těch 350, než v 450...
  1 2 3 4 5      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko