..: Rozšíření IDS JMK od července i na Kyjovsku :..

Ilustrační obrázek Kyjov - Integrovaný dopravní systém Jihomoravského kraje se opět rozšíří. Na svém jednání to již v polovině září schválili jihomoravští zastupitelé. Sjednocené jízdné budou moci od července příštího roku využívat cestující z dalších až 61 obcí na východě Vyškovska a na Kyjovsku. Krajský radní zodpovědný za dopravu Jaroslav Pospíšil uvádí, že poprvé rozšíření schválili v takovém předstihu.

IDS JMK by se podle něho teoreticky mohl rozšířit už od Nového roku, přesto zastupitelé odsouhlasili jako konečné datum až 1.7. 2008. „Nejdříve chceme zbudovat přestupní terminály v Bučovicích a Nesovicích, celkem za 25 milionů korun. Ty by se měly stavět s podporou peněz z EU, jenže programy ještě nejsou vypsané,“ dodává. Stavět se proto začne až na jaře příštího roku. Od příštích prázdnin díky tomu bude sjednocenou dopravu v kraji moci využívat asi 69% obyvatel z téměř 58% obcí jižní Moravy. Ti nově přibíraní však nyní musí zapojení do IDS definitivně schválit.

„Už se těšíme, bude to znamenat lepší přístup lidí do zaměstnání i lepší návaznost spojů. Navíc nám před vlakovým nádražím vyroste nové autobusové nádraží, které je nyní asi 250 metrů daleko a má jen nekryté zastávky,“ pochvaluje starostka Bučovic Šárka Šilerová. Přesto jsou mnohde zdrženlivější. Josef Hlaváč starosta Brankovic říká, že vše bude záležet na tom, jak na sebe budou jednotlivé linky navazovat a jaké budou jízdní řády. IDS JMK zatím funguje na Brněnsku, Blanensku, části Vyškovska a Boskovicku. Na zapojení stále čeká celý jih kraje, Hodonínsko, Břeclavsko a Znojemsko. Dokdy přesně, není zatím jisté. IDS v celém kraji má však být hotový do roku 2010.

zdroj: Mladá fronta DNES a Deník


Adys Poslat mail autorovi | 7.10.2007 (17:20)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Tarify

Další z regionu ČR Jihomoravský


  1 2 3      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel JnR 
08.10.2007 (16:34)  
Seath: Záleží na tom, jaké podmínky budou ve výběrovém řízení. Pokud bude hlavní důraz kladen na nízkopodlažnost, rychlost dopravy, vybavení informačním systémem, klimatizace apod., tak ČD s 850/050 moc šancí mít nebudou. A nemyslím si, že Kordis by se zachoval stejně jako MD, tedy VŘ na míru pro ČD.
Na S4 a S6 je slušná poptávka a je to v dieselu.
08.10.2007 (15:58)  
glagol: Tak ono to není jenom o lidech, ale i o charakteru kraje. JMK v podstatě nemusí dělat nic jiného, než svést všechnu dopravu do Brna. A to není až zase tak složité. PID zase vše svádí do Prahy. Naproti tomu v krajích, jako je třeba Ústecký, kde není žádné výrazné centrum je to složitější. Navíc i zde je patrná snaha posilovat dopravu na hlavních přepravních tepnách, třeba 090 nebo 130....
08.10.2007 (14:37)  
JnR: a kdo by asi ta vyberova rizeni vyhral? kdo ma k dispozici dostatek lowcostoveho a davno odepsaneho srotu, ktery muze nabidnout za variabilni naklady?

A nejvetsi objem vykonu je stejne na elektrifikovanych tratich, tady zase neexistuje moznost pouzivat hnaci vozidla (nebo jednotky) zapujcena nebo rekonstruovana ze zahranicnich ojetin.

Tak se totiz obvykle zacina. Ufinancovat nakup x elektro Staedleru nebo 671 (ani jedno z toho na na ~ nevidel jsem jezdit... :) ) - to je otazka v radu miliard. Soukromnik nema sanci v techto podminkach na trh vstoupit.
08.10.2007 (14:34)  
Preferování železnice právě na S21 (bohužel) není pravda. Jinak musím říct, že IDS-JMK podstatně zlepšilo veřejnou dopravu tady na jižní Moravě a jsem za ně opravdu rád. Vlaků jezdí zrovna u nás skoro dvojnásobek než před zavedením a jsou plnější, návaznost je skvělá. Snadno si najdu cestu v mapce, která je všude k dispozici, předem znám cenu a neplatím v autobuse za zavazadlo. Včera mě překvapilo, že i řidiči autobusů reagují na IDS vpodstatě kladně. Při průzkumu na Boskovicku se však zdá, že cestující jsou stále nechápaví a nedovedou si na nabídku IDS zvyknout. Jsem zvědav, jak se zažije.
registrovaný uživatel Glagol  mail  
08.10.2007 (13:32)  
IDeeSák - jasný.
Jinak tahle vaše a nejen vaše cesta je asi jediná možná k jakés takés možnosti konkurovat autům.
Zpočátku jsem si myslel že ten náš místní (ÚL) "mrdník" je daný stranickými legitimacemi dotyčných "vládců" tj. každý správný ODSák je povinen se prohánět v autovehiklu a nutí k tomu i ostatní. Jenže! Na J.Moravě taky vládnou ODSáci, v Praze totéž, HK také.
To asi to dlouhodobé působení exhalací...
registrovaný uživatel JnR 
08.10.2007 (12:23)  
IDeeSák: S2 a S3 asi budou ještě dlouho vozit ČD, ale že by se nenašel nikdo, kdo by odvozil S41, S6, S31 apod., to se mi nezdá. Problém je, že většina linek jezdí i mimo JMK a bylo by třeba se na VŘ domluvit s okolními kraji. Minimálně na S41 by to ale VŘ chtělo. Současný vozový park je tragédie, při modernějším vozovém parku by se dalo zrychlit i spojování / rozpojování v Bránicích, při obousměrných jednotkách by odpadlo přepřahání v Brně.
08.10.2007 (9:47)  
Glagol - až se tam změní přístup k dopravě. V destrukčním prostředí se pracuje špatně, ne-li vůbec.
registrovaný uživatel Glagol  mail  
08.10.2007 (9:08)  
IDeeSák - nechcete expandovat do Ústí?
registrovaný uživatel M 
08.10.2007 (0:25)  
Ad Znojemsko (tim spis Vratenin) - podle mne je to uz prilis, prilis mimo centrum a IDS zamestnanosti (pokud je rec o dojizdeni do Brna) moc nepomuze
07.10.2007 (22:29)  
vtrunda - preference železnice na Boskovicku je pouze na koridoru. Bohužel mnoho cestující si myslí, že jim IDS dává na výběr mezi vlakem a busem a nemohou to kombinovat. Což takhle využít bus z Boskovic do Skalice. Odpadnou Vám tím problémy s nastupováním z neexistujícího nástupiště v Boskovicích. Navíc návazný autobus jede z centra (ul. 17. listopadu). Máte-li připomínky k jízdnímu řádu, tak je zašlete na KORDIS, žádná připomínka nekončí v koši.

Také mě dostává, jak si někteří cestující zakupují jízdenky do přestupního bodu, a z nej opět kupují jízdenku do cíle své cesty. Platí tak dvakrát za zónu v níž přestupují. Přitom tarif je přestupní a tahle informace je pomalu na všech místech informačních materiálů.

O tom, že IDS koordinuji z okna svého automobilu se dovídám pouze v některých tiskovinách, realita je však trochu odlišná. Stejně jako většina spolupracovníků automobilů téměř nevyužíváme, na celou firmu je pouze jeden služební vůz.

JnR - Výběrovka na železniční dopravce by byla, kdyby existovala nabídka jiných dopravců. Většina výkonů je ale na střídavé soustavě nebo je požadovaná vysoká kapacita soupravy. Tomu soukromník s Desirem nemůže konkurovat. Najde-li se nějaký odvážlivec, který se do toho pustí, určitě se výběrovky v krátkém čase dočká.
  1 2 3      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Bejelentkezés
 
 
  
 
   Regisztráció

© 2001 - 2024 ŽelPage - Felelősök


Info
informacni okenko