Kyjov - Integrovaný dopravní systém Jihomoravského kraje se opět rozšíří. Na svém jednání to již v polovině září schválili jihomoravští zastupitelé. Sjednocené jízdné budou moci od července příštího roku využívat cestující z dalších až 61 obcí na východě Vyškovska a na Kyjovsku. Krajský radní zodpovědný za dopravu Jaroslav Pospíšil uvádí, že poprvé rozšíření schválili v takovém předstihu.
IDS JMK by se podle něho teoreticky mohl rozšířit už od Nového roku, přesto zastupitelé odsouhlasili jako konečné datum až 1.7. 2008. „Nejdříve chceme zbudovat přestupní terminály v Bučovicích a Nesovicích, celkem za 25 milionů korun. Ty by se měly stavět s podporou peněz z EU, jenže programy ještě nejsou vypsané,“ dodává. Stavět se proto začne až na jaře příštího roku. Od příštích prázdnin díky tomu bude sjednocenou dopravu v kraji moci využívat asi 69% obyvatel z téměř 58% obcí jižní Moravy. Ti nově přibíraní však nyní musí zapojení do IDS definitivně schválit.
„Už se těšíme, bude to znamenat lepší přístup lidí do zaměstnání i lepší návaznost spojů. Navíc nám před vlakovým nádražím vyroste nové autobusové nádraží, které je nyní asi 250 metrů daleko a má jen nekryté zastávky,“ pochvaluje starostka Bučovic Šárka Šilerová. Přesto jsou mnohde zdrženlivější. Josef Hlaváč starosta Brankovic říká, že vše bude záležet na tom, jak na sebe budou jednotlivé linky navazovat a jaké budou jízdní řády. IDS JMK zatím funguje na Brněnsku, Blanensku, části Vyškovska a Boskovicku. Na zapojení stále čeká celý jih kraje, Hodonínsko, Břeclavsko a Znojemsko. Dokdy přesně, není zatím jisté. IDS v celém kraji má však být hotový do roku 2010.
zdroj: Mladá fronta DNES a Deník
Na S4 a S6 je slušná poptávka a je to v dieselu.
A nejvetsi objem vykonu je stejne na elektrifikovanych tratich, tady zase neexistuje moznost pouzivat hnaci vozidla (nebo jednotky) zapujcena nebo rekonstruovana ze zahranicnich ojetin.
Tak se totiz obvykle zacina. Ufinancovat nakup x elektro Staedleru nebo 671 (ani jedno z toho na na ~ nevidel jsem jezdit... :) ) - to je otazka v radu miliard. Soukromnik nema sanci v techto podminkach na trh vstoupit.
Jinak tahle vaše a nejen vaše cesta je asi jediná možná k jakés takés možnosti konkurovat autům.
Zpočátku jsem si myslel že ten náš místní (ÚL) "mrdník" je daný stranickými legitimacemi dotyčných "vládců" tj. každý správný ODSák je povinen se prohánět v autovehiklu a nutí k tomu i ostatní. Jenže! Na J.Moravě taky vládnou ODSáci, v Praze totéž, HK také.
To asi to dlouhodobé působení exhalací...
Také mě dostává, jak si někteří cestující zakupují jízdenky do přestupního bodu, a z nej opět kupují jízdenku do cíle své cesty. Platí tak dvakrát za zónu v níž přestupují. Přitom tarif je přestupní a tahle informace je pomalu na všech místech informačních materiálů.
O tom, že IDS koordinuji z okna svého automobilu se dovídám pouze v některých tiskovinách, realita je však trochu odlišná. Stejně jako většina spolupracovníků automobilů téměř nevyužíváme, na celou firmu je pouze jeden služební vůz.
JnR - Výběrovka na železniční dopravce by byla, kdyby existovala nabídka jiných dopravců. Většina výkonů je ale na střídavé soustavě nebo je požadovaná vysoká kapacita soupravy. Tomu soukromník s Desirem nemůže konkurovat. Najde-li se nějaký odvážlivec, který se do toho pustí, určitě se výběrovky v krátkém čase dočká.
Kommentare äußern den Ansicht der Leser.
ŽelPage übernimmt keine Haftung für deren Inhalt.
- Korrespondent oder ŽP Mitglied, - Editor oder ŽP Admin
Bevor Sie Kommentieren, melden Sie sich bitte an oder registrieren Sie sich.