..: Na trať Kraslice - Sokolov opět vyrazí RegioSprintery :..

Ilustrační obrázekKraslice - Po několikaměsíční přestávce vyrazí znovu na úsek tratě 145 Sokolov - Kraslice německé RegioSprintery. Stane se tak od 1. října po dohodě mezi soukromou společností Viamont, která provozuje na trati dopravu do Kraslic, německým dopravcem Vogtlandbahn, který provozuje jednotky RegioSprinter na německé straně tratě a Karlovarským krajem.

Regiosprintery přestala společnost Viamont objednávat od 2. změny jízdního řádu, místo nich nasadila motorové vozy řady 810. Výjimkou je jeden sobotní vlak, který jede až do Mariánských Lázní. Důvodem zrušení prý byla neochota Viamontu dále platit již nedotovanou přeshraniční dopravu.

Ve všední den by se počet párů vlaků měl zvednout z 15 na 18 a o víkendu z 11 na 15. Podle tiskové mluvčí kraje Jany Pavlíkové se „Otevře brána celému Karlovarskému kraji do schengenského prostoru. Posléze se pak uvolní volný pohyb pracovníků na české a německé straně“. Pro kraj bude zvýšení počtů vlaků znamenat navýšení částky na úhradu ztráty z vlakové přepravy z 21,8 milionů na 26,8 milionů v roce 2008.

Související články: Viamont stáhl Regiosprintery z kraslické tratě

zdroj: Sokolovský deník (11.9.), Jízdní řád na www.cd.cz


Jik | 11.9.2007 (8:52)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Dopravci Jízdní řád

Další z regionu ČR Karlovarský


  1 2 3      Zpráv na stránku:   
14.09.2007 (12:50)  
Celou železniční síť nemusí ovládat jeden dopravce, dopravců může být "x" počet, ale celá železniční síť musí tvořít jeden "integrovaný dopravní systém", v jehož rámci platí jednotný tarif – viz Švýcarsko, kde na jedné a téže trati jezdí regionální vlaky pod hlavičkou BLS (mimo souprav BLS jezdí ovšem i soupravy SBB, ale jako vlaky BLS) a dálkové vlaky jezdí pod hlavičkou SBB, na jiných tratí jezdí zase mix SBB & Thurbo, Turbo & SOB nebo SOB & SBB, TPG & SBB, BLS & TPG … nebo dokonce SNCF & SBB


Podobný "gemischt" funguje i v Německu. Pokud infrastruktura patří DB, tak až na nepatrný počet výjimek platí jízdenky DB i ve vlacích ostatních společností, které na těch kolejích jezdí, resp. na "místních" tratích mají tyto společnosti "monopolní" postavení …

Uznávají se všechny slevy, včetně "zaměstnaneckých" jízdních výhod …

Nelze opomenout ani Rakousko, kde se taky soupravy GySEV prohání na kolejjích ÖBB, na kolejích GySEV jezdí vlaky ÖBB, na kolejích ÖBB jezdí vlaky Montafonerbahn a platí jízdenky ÖBB apod …
Platí tam mezistátní slevy apod.


"Tarifní bordel" je akorát v Česku, kde se dopravci nedokáží nebo nechtějí dohodnout … Uznává např. Viamont mezistátní jízdenky ?
registrovaný uživatel ČD4ever  mail  
13.09.2007 (21:05)  
mikava: Prostě a jednoduše...... Celou železniční síť ČR by měl ovládat POUZE jeden dopravce..... Jinak vzniká nehoráznej bordel - jízdenky se musí kupovat na Xkrát, neplatěj nikde žádný slevy atd atd atd.... a tím vyvoleným a jedinečným dopravcem jsou ČD - as.
registrovaný uživatel Mikava  mail  
13.09.2007 (19:43)  
Pro ČD4ever : nadáváta na soukromníky a při tom jsou ČD a.s. , tedy taky soukromník. Akcie zatím jsou státní , ale jak dlouho ?
registrovaný uživatel pekař 
13.09.2007 (17:57)  
I když jsem ale zastáncem spíše unitárnější železnice :) , tak nechápu větu , že je menší zlo nejezdit vůbec než soukromníkem...
registrovaný uživatel pekař 
13.09.2007 (17:57)  
Mi se nejvíc líbí Rakousko . I tam existují privátní dopravci a přepravci , ale OEBB tam jsou dostatečně silné . Je třeba si uvědomit , že kvalita železnice závisí na výši dotací ...
registrovaný uživatel ČD4ever  mail  
13.09.2007 (17:39)  
DJ: Pořád menší zlo ,když bysme se tam nesvezli, než když musíme jezdit soukromníky...... Tedy proti JHMD nic nemám.... České Dráhy jsou sice monopol, ale je to díky špičkově odváděné práci jejich zaměstnanců, velmi nízké ceně a stále se zlepšujícímu vozidlovému parku....
registrovaný uživatel DJ 
13.09.2007 (8:59)  
ČD4ever:

Ano, nemusíte přijímat ničí názory, ale teď napíšu svůj, celkem odlišný.

Nebýt soukromých dopravců, už bychom se nikdy nesvezli vlakem do Nové Bystřice, Vrbna pod Pradědem či Svobody nad Úpou.
V silniční či letecké dopravě existuje silná konkurence, která stlačuje ceny dolů, což přináší prospěch zákazníkům. Jen na železnici stále existuje praktický monopol Českých drah. Jen ten protimluv: AKCIOVÁ SPOLEČNOST České dráhy, když má mít nějakou konkurenci, má tímto být poškozována? Akciová, tedy obchodní společnost, musí být na konkurenci připravena a počítat s ní!
registrovaný uživatel ČD4ever  mail  
12.09.2007 (17:38)  
já nemusím přijímat ničí názory....... Prostě soukromnící jsou nesmírným zlem, které akorát likviduje českou železnici a poškozuje akciovou společnost České Dráhy...
12.09.2007 (17:34)  
kursbuch platný od 1.10. je na :

http://www.cdrail.cz/gvd/k145_01102007.pdf
12.09.2007 (16:35)  
Já nechápu, jak souvisí vlaky se schengenským prostorem. Do "schengenu" se dá dostat bez problémů.
Zajímavé je, že zaměstnavatel paní tiskové mluvčí před nedávnem tvrdil, že přeshraniční doprava není základní dopravní obslužností, protože nezajišťuje dopravu do zaměstnání.
Onehdá jsem mluvil s jedním viamontím strojvedoucím, který na Regiosprinterech jezdil. Z hlediska jízdních vlastností je hodnotil výborně, z hlediska "komfortu" sedaček je označil jako katastrofu …
  1 2 3      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko