Kraslice - Po několikaměsíční přestávce vyrazí znovu na úsek tratě 145 Sokolov - Kraslice německé RegioSprintery. Stane se tak od 1. října po dohodě mezi soukromou společností Viamont, která provozuje na trati dopravu do Kraslic, německým dopravcem Vogtlandbahn, který provozuje jednotky RegioSprinter na německé straně tratě a Karlovarským krajem.
Regiosprintery přestala společnost Viamont objednávat od 2. změny jízdního řádu, místo nich nasadila motorové vozy řady 810. Výjimkou je jeden sobotní vlak, který jede až do Mariánských Lázní. Důvodem zrušení prý byla neochota Viamontu dále platit již nedotovanou přeshraniční dopravu.
Ve všední den by se počet párů vlaků měl zvednout z 15 na 18 a o víkendu z 11 na 15. Podle tiskové mluvčí kraje Jany Pavlíkové se „Otevře brána celému Karlovarskému kraji do schengenského prostoru. Posléze se pak uvolní volný pohyb pracovníků na české a německé straně“. Pro kraj bude zvýšení počtů vlaků znamenat navýšení částky na úhradu ztráty z vlakové přepravy z 21,8 milionů na 26,8 milionů v roce 2008.
Související články: Viamont stáhl Regiosprintery z kraslické tratě
zdroj: Sokolovský deník (11.9.), Jízdní řád na www.cd.cz
Podobný "gemischt" funguje i v Německu. Pokud infrastruktura patří DB, tak až na nepatrný počet výjimek platí jízdenky DB i ve vlacích ostatních společností, které na těch kolejích jezdí, resp. na "místních" tratích mají tyto společnosti "monopolní" postavení …
Uznávají se všechny slevy, včetně "zaměstnaneckých" jízdních výhod …
Nelze opomenout ani Rakousko, kde se taky soupravy GySEV prohání na kolejjích ÖBB, na kolejích GySEV jezdí vlaky ÖBB, na kolejích ÖBB jezdí vlaky Montafonerbahn a platí jízdenky ÖBB apod …
Platí tam mezistátní slevy apod.
"Tarifní bordel" je akorát v Česku, kde se dopravci nedokáží nebo nechtějí dohodnout … Uznává např. Viamont mezistátní jízdenky ?
Ano, nemusíte přijímat ničí názory, ale teď napíšu svůj, celkem odlišný.
Nebýt soukromých dopravců, už bychom se nikdy nesvezli vlakem do Nové Bystřice, Vrbna pod Pradědem či Svobody nad Úpou.
V silniční či letecké dopravě existuje silná konkurence, která stlačuje ceny dolů, což přináší prospěch zákazníkům. Jen na železnici stále existuje praktický monopol Českých drah. Jen ten protimluv: AKCIOVÁ SPOLEČNOST České dráhy, když má mít nějakou konkurenci, má tímto být poškozována? Akciová, tedy obchodní společnost, musí být na konkurenci připravena a počítat s ní!
Zajímavé je, že zaměstnavatel paní tiskové mluvčí před nedávnem tvrdil, že přeshraniční doprava není základní dopravní obslužností, protože nezajišťuje dopravu do zaměstnání.
Onehdá jsem mluvil s jedním viamontím strojvedoucím, který na Regiosprinterech jezdil. Z hlediska jízdních vlastností je hodnotil výborně, z hlediska "komfortu" sedaček je označil jako katastrofu …
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.