Česká Třebová - Podle konečného návrhu jízdních řádů pro rok 2008, které dostaly kraje k připomínkování, budou nově zavedené expresy Praha - Brno Českou Třebovou jen projíždět. Proti tomu se ohradili radní města. Kromě pěti nových párů expresů by v České Třebové neměly zastavovat ani některé stávající rychlíky. Konkrétně se uvažuje například o nočním R 376/7 Galileo Galilei do Budapešti. Podle tiskového mluvčího ministerstva dopravy Karla Hanzelky „je to noční spoj a důvodem minimalizace jeho zastavení je mimo jiné prevence kriminality.“
Dalšími spoji, které Třebovou pouze projedou, má být R 208/9 Vltava do Moskvy a páteční a nedělní rychlíky do Českého Těšína a Bohumína. „Myslel jsem, že se skácím. Jezdí vlaky ještě vůbec pro lidi?“ zlobil se starosta Třebové Jaroslav Zedník. Stejný postoj zaujímá i místostarosta města Dobromil Keprt. „V České Třebové připravujeme stavbu dopravního terminálu a chceme, aby město bylo důležitou křižovatkou. Ale tvůrci jízdních řádů nás naopak vynechávají.“ České dráhy a ministerstvo dopravy argumentují, že nezastavování je potřebné pro zkrácení jízdní doby. „Chceme, aby železnice v dálkové meziměstské přepravě konkurovala silniční dopravě,“ řekl Hanzelka.
Informace o počtu nově zavedených expresů a jejich jízdních řádech je prozatím nutné brát s rezervou. Podle vyjádření mluvčího Českých drah Ondřeje Kubaly „přibude pět párů nových rychlých vlaků, které budou stavět pouze v Praze, Pardubicích a Brně.“ V konečném návrhu, který je k dispozici na stránkách Pardubického kraje, je však těchto spojů naplánováno šest.
Zdroj: MF DNES (4.9., Pardubický kraj), Konečný návrh JŘ pro Pardubický kraj

Př:Ve svém článku se zmiňujete o Lv jízdách na tyto vlaky.Na to v Č.T. MŮŽEME zapomenout,protože pan grafikonář řekne,že mu to v Praze neschválí a že musíme jezdit posledním večerním osobákem (tzn.6-7 hodin před nástupem) do místa nástupu.Zastavování z dopravních důvodů u nas také selhalo,byť jsme letošní GVD žádali i přes FS zastavení rychlíku v Chocni,který odjíždí z Č.T. V 1.55 a toto dopravní zastavení bylo v Praze zamítnuto a musela se udělat rošáda práce,která byla nařízena pardubickým strojvedoucím,ketří jsou teď na třebováky naštvaní,že musí teď v Chocni stravit čas od 23.30 do 4.46 hodin,dojedou do Pardubic a jdou domů.Takže sám vidíte,že stále se dnes o práci rozhoduje v Praze a ten kdo si to neuvědomí( pan Sharky33)a je na Třebováky naštvaný a z dob komunismu si stále myslí,že jsme protekční fírové.Takže ani dopravní zastavení ani odpočinek na lůžku před nástupem v Chocni prý nejde.Vám pane Zikmunde přeji také vše nejlepší do života .Josef Vaňous
Pokud jde o ty "potřeby fírů".
Jde především o potřeby firmy ČD a.s. dopravit zaměstnance do místa odkud je vypravován vlak. Je v zájmu firmy ČD a.s., aby doba od nástupu na směnu do začátku produktivního výkonu práce byla co nejkratší, aby nebylo třeba směnu "kouskovat", což má negativní dopad na celkovou délku směnu a v konečném důsledku na skladbu turnusu.
Před mmohými lety požadovalo odvětví 11 po někdejším LD Praha střed, aby zajistilo noční nástupy strojvedoucí na nákladní dopravu, tak aby bylo zajištěno plynulé střídání ve stanicích v okolí Prahy. Když jsme se dotázali žadatelů o tuto službu, kamže se do okolí Prahy na vystřídání dostane strojvedoucí nastupující např. v 0.30, když první vlak směr Kolín jede ve 2.00 nastalo dlouhé mlčení …
Pokud tedy nebude "nějaký" vlak zastavovat ve Svitavách, protože se zkrátí jízdní doba a především se ušetří elektrická energie na rozjezd vlaku, výsledkem nemožnosti dopravit strojvedoucího tzv. režijní jízdou bude zavedení večerní Lv jízdy ze Svitav do České Třebové a ranní Lv jízdy z České Třebové do Svitav, což pochopitelně přijde dráž než zastavení rychlíku, mimo jiné i nárůst lokomotivních kilomterů do údržby a dále poplatek za použití dopravní cesty; podobně to pak dopadne i s vlaky na Týniště, prostě se zavedou LV jízdy Choceň – Česká Třebová a zpět, jenom proto, že se strojvedoucí nemá možnost do uvedeného místa dopravit jinak …
Alternativním řešením je zakoupení osobního automobilu, zaměstnání řidiče, který ty strojvedoucí bude rozvážet. Protože jedno auto stačit nebude, koupí se dvě nebo tři a k tomu odpovídající počet řidičů (zpravidla krát dvě).
A aby se od toho upustilo, tak se nakonec "vpašuje" do sešitového jízdního řádu poznámka "zastavuje jen z dopravních důvodů" čili vlak tam bude zastavovat denně a dopravním důvodem bude nástup nebo výstup strojvedoucího (vlakové čety) na rg jízdu …
V podstatě totéž funguje v Mostech u Jablunkova, kde se zastavuje pro výstup nebo nástup pasové kontroly pravidelně "z dopravních důvodů", ale v kursbuchu to být nemůže, leč mnozí cestující toho využívají – konečně já jsem toho při výletech do této lokality využíval také …
Josef Vaňous : no teď když už tam ve Třebový nejste velkým pupkem dráhy ,kdy se pořád jen bral ohled na to co Č.T ,kdy tam vybírali nejlepší vlaky ,tak hold budete muset předělat turnus ,aby to vyšlo. Kolikrát museli jiné stanice kvůli Č.T předělávat turnus? Nevím jak dlouho jsi na dráze abys to mohl pamatovat ,ale bylo to tak. Já bych zastavování omezil ještě víc.
Kdyby Českou Třebovou všechny tyto vlaky (SC je jako IC, EN je jako R) co jsem uvedl, projížděly, tak by situace byla mnohem horší. Ale když už to má být, tak ať jsou rádi, že tam bude zastavovat alespoň Os, Sp a R.
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP,
- editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
