..: Od nového JŘ 2007/2008 bude možná jezdit o jeden pár SuperCity méně :..

Ilustrační obrázekPraha - Spolu s konečným návrhem JŘ 2007/2008 se objevily podrobnosti o uvažovaných změnách v jízdních řádech vlaků SuperCity. Pravděpodobně bude zrušen současný pár SC 507 a SC 510 s kompenzací spojem kategorie InterCity v přibližně stejné časové poloze. Díky uvolnění jednoho vlaku Pendolino by u všech zbylých spojů mělo být garantováno nasazení jednotky řady 680. Dále by mělo dojít k drobné úpravě jízdních dob na severní i jižní větvi.

Na severní větvi by mělo být největší změnou snížení počtu spojů o jeden pár denně. Naopak může potěšit, že už u žádného zatím není poznámka, že může být vypravena náhradní souprava standardu IC/EC bez nároku na náhradu zaplaceného jízdného SC. Dojde také ke zkrácení jízdní doby z Prahy-Holešovic do Ostravy-Svinova o 5 minut a do Ostravy hl.n. o 7 minut. Ze snížení počtu spojů SC plyne přečíslování spojů zbývajících. Místo chybějícího páru SC v poloze dnešního SC 507 (11:26 z Prahy) a SC 510 (15:11 z Ostravy) je plánováno zavedení nového páru vlaků kategorie IC s konečnou stanicí v Bohumíně. Měl by vyjíždět z Prahy v 11:23 a přijíždět do Bohumína v 15:10. Odjezd nazpátek by měl být v 15:40 s příjezdem do Prahy v 18:32.

Na jižní trase do Vídně a Bratislavy má dojít k jediné změně - prodloužení jízdní doby mezi Prahou a Brnem o 3 minuty směrem z Prahy, respektive 2 minuty při jízdě opačným směrem.

Navrhované spoje SC pro GVD 2007/2008

Tab. 1 : Severní větev Praha - Ostrava
 SC 501SC 503SC 505SC 507SC 509SC 511
Praha Holešoviceodj.5:239:2313:2315:2317:2320:23
Pardubice hl.n.příj.6:2010:2014:2016:2018:2021:20
Pardubice hl.n.odj.6:2110:2114:2116:2118:2121:21
Olomouc hl.n.příj.7:3811:3815:3817:3819:3822:38
Olomouc hl.n.odj.7:4011:4015:4017:4019:4022:40
Ostrava Svinovpříj.8:2712:2716:2718:2720:2723:27
Ostrava Svinovodj.8:2912:2916:2918:2920:2923:29
Ostrava hl.n.příj.8:3512:3516:3518:3520:3523:35
 SC 500SC 502SC 504SC 506SC 508SC 510
Ostrava hl.n.odj.5:207:209:2013:2017:2019:20
Ostrava Svinovpříj.5:267:269:2613:2617:2619:26
Ostrava Svinovodj.5:287:289:2813:2817:2819:28
Olomouc hl.n.příj.6:158:1510:1514:1518:1520:15
Olomouc hl.n.odj.6:178:1710:1714:1718:1720:17
Pardubice hl.n.příj.7:349:3411:3415:3419:3421:34
Pardubice hl.n.odj.7:359:3511:3515:3519:3521:35
Praha Holešovicepříj.8:3210:3212:3216:3220:3222:32
SC 500: nejede 25.XII a 1.I
SC 509: nejede 24. a 31.XII
SC 510, SC 511: jede v + a 21.XII., 2.I., 21.III., 30.IV., 7.V., 27.VI., 4.VII., 24., 31.X., 14.XI.,
nejede 23. ­ 30.XII., 23.III., 1., 8.V., 5.VII., 26.X., 16.XI.
Tab. 2 : Jižní větev Praha - Bratislava/Vídeň
 SC/EC 73SC/EC 75SC 135
Praha Holešoviceodj.8:2310:2318:23
Pardubice hl.n.příj.9:2011:2019:20
Pardubice hl.n.odj.9:2111:2119:21
Brno hl.n.příj.10:4912:4920:49
Brno hl.n.odj.10:5112:5120:51
Břeclavpříj.11:2113:2121:21
Břeclavodj.11:2313:2321:23
Kútypříj.  21:35
Kútyodj.  21:37
Bratislava hl.st.příj.  22:13
Hohenaupříj.11:3513:35 
Hohenauodj.11:3613:36 
Wien Simmeringpříj.12:2214:22 
Wien Südbahnhofpříj.12:2814:28 
 SC 134SC/EC 72SC/EC 74
Wien Südbahnhofodj. 13:3315:33
Wien Simmeringodj. ||
Hohenaupříj. 14:1916:19
Hohenauodj. 14:2016:20
Bratislava hl.st.odj.5:42  
Kútypříj.6:17  
Kútyodj.6:19  
Břeclavpříj.6:3214:3316:33
Břeclavodj.6:3514:3516:35
Brno hl.n.příj.7:0515:0517:05
Brno hl.n.odj.7:0715:0717:07
Pardubice hl.n.příj.8:3416:3418:34
Pardubice hl.n.odj.8:3516:3518:35
Praha Holešovicepříj.9:3217:3219:32
Spoje SC 72, SC 73, SC 74, SC 75 jedou na rakouském území jako vlaky EC
Upozornění: Stále je však potřeba mít na mysli, že se jedná pouze o návrh, který se od oficiálního JŘ 2007/2008 může lišit.

Zdroj: Konečný návrh JŘ 2007/2008 (Moravskoslezký kraj)


JiříK. | 8.9.2007 (21:00)

  1 2 3 4      Zpráv na stránku:   
Registered user M 
10.09.2007 (1:33)  
pekar - jo, ale jak dlouho trvalo (teda mam pocit, ze uplne na zacatku to bylo jinak)? Proste pointa toho, co napsal Petryk je rozhodne pravdiva
Registered user Petryk 
09.09.2007 (20:26)  
Kuba: No tipuju, že při použití rychlovlaku z Varšavy by se cesta zkratila min. o 2 hoďky. Prvních 300 km Vmax = 200 km/h, tj. 1. ušetřena hodina a zbylých 450 km se jistě min. hoďka najde taky...
Registered user Kuba 
09.09.2007 (18:08)  
to Petryk: Varšava v plánu byla, ale na to je málo jednotek, přece jenom se tam jede s Prahy skoro 9 hod, taky se uvažoval o spoji Vídeň - Varšava, ale jak říkám je málo jednotek a nebo bych musel hodně ubrat vnitro do Ostravy. Co se týče Hamburku nad tím jsem ani nepřemýšlel, myslím že to je zbytečné tam jezdí Vindobona a EC do Dánska.
Registered user Petryk 
09.09.2007 (18:01)  
George_Couser: 2Berlín vyloučená vnitrostátní přeprava: :-P veselá kopa, to by asi u DB neukecali ;-)

Ale opomínáte tam v těch návrzích 2 klíčový směry, který jsou myslím zajímavější než Linec a Norimberk: Jsou to Hamburk a Varšava: Tam přece vedou koleje s Vmax = 200 resp. 230 km/h a tam by si Piňďa měl šanci pořádne protáhnout podvozky ;-)
Registered user Kuba 
09.09.2007 (16:00)  
GC: Každý to vidíme jinak, na můj vkus tam máš moc vnitra, ale jak říkám každý to vidíme jinak.
Jinak teď jsem se podíval na to co jsem dal ven a zjistil jsem, že to je stará verze, tady je verze nová http://www.ukazto.com/?img=pendolino-v0c1.xls, moc změn tam není, spíš jsem upravoval jenom oběhy. No a s těma zdvojenýma jednotkama do Berlína, tam mám jeden pár, zbývající páry by se musely řešit buď zálohama nebo nakupem ještě pár pendolin. :-))))
Registered user pekař 
09.09.2007 (15:53)  
M: v Bohumíně nocujou každý den dvě jednotky a pak v 5:11 a 7:11 jedou do Prahy .
Registered user M 
09.09.2007 (15:48)  
Petryk - hujhuj, kde ze by pendolino stalo v noci v Ostrave treba nebo Brne (to na George_Cousera), nemyslitelne... Proste rano potahneme prazdnej vlak z Prahy, protoze ho potrebujeme v Ostrave a vecer ho prazdnej pritahneme zpatky. Penez mame dost:)
09.09.2007 (16:16)  


Může si z Brna odskočit do Břeclavi, aspoň si pokecá se Strelou :-D
Registered user Petryk 
09.09.2007 (14:37)  
Kuba, George_Couser: Ale nezapomeňte na jeden podstatnej fakt, že němci sólo jednotku za Drážďany nepustěj. Všimli jste si třeba, jak jsou brutálně zamístenkovaný ECčka mezi Drážďanama a Berlínem?
09.09.2007 (14:57)  


Samozřejmě, že to vím, tohle se už probíralo i v diskuzním fóru, kde byly i varianty se zdvojováním jednotek. Jinak se to dá řešit i bez zdvojování - prostě by 680 jedoucí do berlína nebyla určena pro vnitrostátní dopravu v DE :-D
09.09.2007 (14:08)  
Kuba: A co spíš takhle? http://ukazto.com/?img=Pendolino-szw1.xls

Jinak ČD se svůj produkt SuperCity snaží zviditelnit a prezentovat jako spoje vhodné pro expresní přepravu s možností pohodlné práce během jízdy, tudíž vhodné i pro služební cesty. Ve svém okolí (a nejen tam, ale třeba i na různých neželezničních fórech) pozoruji zájem lidí tyto spoje takto i používat. Bohužel na jižní větvi v současné době jezdí jen 3 páry denně a ne v zcela vyhovujících časových polohách. Největší výtky směřují především na chybějící spoj, který by z Brna přijel do Prahy před osmou ranní a zpět po 19. hodině. Přitom by v příštím GVD nebyl problém zavést právě tento spoj s odjezdem v 5:07 z Brna a zpět z Prahy by mohl vyjíždět ve 21:23 hodin, aniž by byla narušena turnusová potřeba pěti jednotek, se kterou se pro příští GVD počítá...
09.09.2007 (13:15)  
snoopy: Nevidím důvod, proč jet do Vídně i zpět zrovna SC. Mně třeba vyhovuje na jednodenní cestu SC 73 a zpět EC 70. Že je jižní větev zatížená hlavně v létě turisty mě nepřekvapuje, podobné je to i pravděpodobně s CNL z Prahy do Mnichova, který jsem v návrhu nenašel :-( Před čtrnácti dny jsem s ním jel a připadal jsem si jako v Tokiu. Celé Bcmz bylo vyprodané.
  1 2 3 4      Zpráv na stránku:   

Comments are users' expressions.
ŽelPage has no liability for their contents.

- Correspondent or Member of ŽelPage, - Editor or ŽelPage Administrator

Add comment
Comments are only allowed for registered users.
Before you insert your comment, you have to log on or register.
Sign in
 
 
  
 
   Register

© 2001 - 2024 ŽelPage - Webmaster


Info
informacni okenko