..: Student Agency upřesnila své záměry na železnici :..

Ilustrační obrázekPraha - Společnost Student Agency znovu poodkryla své plány s provozováním vlastních vlakových spojů. První vlaky pod její značkou by na trať Praha - Ostrava měly vyjet za 3 roky. Jak uvedl majitel firmy Radim Jančura týdeníku Profit, "Rok budeme bohatnout, abychom na ně měli, dalších 12 měsíců se vlaky vyrábí a téměř rok homologují". Také neopomněl zmínit cenu zakázky i fakt, že se bude jednat o nejluxusnější vozy v Evropě.

Společnost plánuje nákup pěti až šesti souprav za cenu 1,5 až 2 miliardy korun, což je částka poloviční oproti pořizovací ceně Pendolín Českých drah. Nemají být na české poměry "zbytečně rychlé". O zakázku na výrobu těchto vlaků nyní usilují společnosti Siemens a Stadler.

Ve vlaku by se mělo nacházet kromě standardního vybavení i kino a konferenční místnost pro 6 lidí. Cena jízdenky do Ostravy má být nižší než 300 Kč, náklady by měla pokrýt vysoká obsazenost vlaků. Po zavedení vlakového spojení Praha - Ostrava společnost plánuje zrušit paralelně vedenou autobusovou linku a uvolněné autobusy použít pro nové linky, pravděpodobně do České Lípy nebo Hradce Králové. Jak nakonec dopadnou plány Student Agency lze však jen těžko předvídat, neboť předešlý pokus o podobný projekt společnosti RailTrans zatím realizace nedošel.

Zdroj: ČTK


Jik | 14.8.2007 (8:00)
Related newsopen/close

More on Dopravci

More from ČR Moravskoslezský ČR Olomoucký ČR Pardubický ČR Praha ČR Středočeský


  1 ... 3 4 5 6 7 ... 14      Zpráv na stránku:   
Registered user hanaak 
14.08.2007 (20:19)  
trochu mám obavy z té expanze. aby nedopadl jako jiný svého času velice úspěšný podnikatel... václav fischer. pro podnikatele není podstatná šířka záběru a expanze, ale zisk a hlavně efektivita, což se jeho o autobusové dopravě nedá říct. sám to přiznává, že to není příliš ziskové. jinak myšlenka o rozdělení čd na regiony a dálkovou dopravu je každopádně dobrá idea, protože v autobusové dopravě to funguje.
osobně si myslím, že SA s vlakovou dopravou nepřijde, ale nejspíše koupí RT Expres ev. se nějak dohodnou, který už do té doby bude jezdit
Registered user M 
14.08.2007 (20:15)  
No a pak ze se s Cestujicim nedokazeme nekdy shodnout, ze...
Registered user happy 
14.08.2007 (20:14)  
aha tak to se omlouvám.Jsem nějakej přetaženej.Ještě jednou sorry ;)
14.08.2007 (19:46)  
ICN: Samozřejmě, já myslel, že to pochopí každý.
Registered user ICN 
14.08.2007 (19:38)  
Dle mne došlo k nedorozumění mezi "happy" a "cestující". Já jsem příspěvek pochopil jako ironický - nebo se pletu?
Registered user SergeS 
14.08.2007 (19:25)  
Uvidime co se bude dit v nejblizssi dobe a jak se budou menit jejich plany
Registered user happy 
14.08.2007 (19:06)  
ad cestující:opravdu erudovaný příspěvek.Firma siemens není stolet za opicemi,takže pro ní není problém udělat samodobíjecí UPSku pro kino na těch pár minut staženého klacku.Navíc ste jaksi mimo,protože zásuvky 230V jsou trvale pod napětím a při stahovačkách půlce lidí nezdechne notebook.Za co bude jezdit SA to je věc pana Jančury a jeho podnikatelského záměru a nám do toho nic není.Potom se rozhodnete,jestli SA vlaky pojedete nebo ne.A k názoru zkušeností se vyjadřovat nebudu,protože je to totální krávovina
14.08.2007 (18:50)  
Malé shrnutí komentářů - SA nemůže na železnici fungovat, protože:

1. Nemá zkušenosti s provozováním železniční dopravy! Já taky neměl zkušenosti s řízením, když jsem poprvé usedal za volant... Zato ČD zkušenosti s provozováním železniční dopravy mají a cestující je taky často náležitě oceňují například v diskuzi "Nejotřesnější zážitky na ČD" na K-Reportu (http://www.k-report.net/discus/messages/28/363.html?1186915220). :o)

2. Bude jezdit za dumpingové* ceny!
* dumping = nabídnout více než ČD za stejnou cenu jako ČD

3. Kino při "stahovačkách" nebude fungovat! :D :D
Correspondent or Member of ŽelPage Hawkey  mail  
14.08.2007 (18:33)  
S cenou kolem 330 mil CZK za jednotku jsem zvedav co to nakonec bude. Nikde nebylo uvedeno o jaký druh vozidla se bude jednat, zda o vylucne DC nebo viceystem. Napadaji me tedy ruzne varianty co by to mohlo byt, napr. variace na tema ICE-T (cca 11,75 mil E) nebo zde uvedena variace na tema 471.

Kazdopadne jsem zastancem otevrene souteze at kazdy predvede co umi.A ze se projekt RT nepoved, je to skoda, ale nemylsim si, ze by se RailTrans poustel do takove akce bez toho ze ji chce zkutecne dotahnout do konce. Kdo se ted bude o neco podobneho pokouset, muze se poucit z toho co potkalo RT Express, ale od koho se mel RT inspirovat? ..
Registered user ICN 
14.08.2007 (18:31)  
Tak zdravím po delší době, přeskakuju bez komentáře různé "kremlové" příspěvky s minimální informační hodnotou (a i příspěvky se "samími" hrubými gramatickými chybami), rovněž nebudu komentovat ty, se kterými souhlasím a reaguji pouze pro ty, co mají zájem o věc (tj. o budoucí železnici a ne o to, co se za ní pouze vydává):
- pochopitelně by pouze blbec nejdříve koupil vozidla a pak je šel zkusit homologovat,
- srovnání s Orient Expresem není na místě, neb se jedná o fakt, že to mají být nejkomfortnější (takže navíc nikoliv nejluxusnější) vozidla ve vlacích pravidelné veřejné dopravy (přičemž luxus je např. zlatá klika a komfort je např. nabídka návštěvy onoho kina),
- píše-li se o firmě Siemens nebo Stadler, pak nechápu úvahy o vozidlech na bázi řady 471,
- píše-li se o firmě Siemens nebo Stadler, pak to ještě neznamená, že to musí být nutně Desiro nebo GTW nebo lokomotivou tažené vozy řady Ampz, WRmz a Bmz,
- to, že rychlost nebude zbytečně vysoká, neznamená, že bude pouze dnešní maximální (tj. 160 km/h) a psaní o rychlosti 140 km/h u mne vyvoláva úsměv,
- cena 300 CZK za přepravu z Pha do Ova nemusí být nutně dumpingová,
- srovnávat lze lecos (třeba hrušky a hurdisky), ovšem automaticky přenášet zkušenosti z ČD na RT a z RT na SA je min. krátkozraké.
Více info příště, děkuji za porozumění.
  1 ... 3 4 5 6 7 ... 14      Zpráv na stránku:   

Comments are users' expressions.
ŽelPage has no liability for their contents.

- Correspondent or Member of ŽelPage, - Editor or ŽelPage Administrator

Add comment
Comments are only allowed for registered users.
Before you insert your comment, you have to log on or register.
Sign in
 
 
  
 
   Register

© 2001 - 2024 ŽelPage - Webmaster


Info
informacni okenko