Pardubice - České dráhy předaly 11. srpna do provozu v Pardubickém kraji novou dvoudílnou Regionovu. V pořadí čtvrtá Regionova se připojí k dalším třem, které již jezdí na trati 238 Pardubice - Havlíčkův Brod a na trati 261 v úseku Žďárec u Skutče - Polička. Kapacitně odpovídají počtu cestujících právě na těchto tratích, kde nahrazují spoje vedené 810+010. V celé České republice je v provozu celkem 35 těchto vlaků a do konce roku 2010 by jich mělo být 100 včetně 26 třívozových Regionov Trio. Cena za jednu dvoudílnou Regionovu se pohybuje okolo 20 miliónů korun, třívozová pak vyjde na 37 miliónů Kč.
Dvě nové Regionovy zahájily minulý týden svůj provoz také na jihu Čech. V Jihočeském kraji jsou tak v provozu 4 dvouvozové jednotky na tratích Tábor-Písek-Ražice a Tábor-Horní Cerekev.
zdroj: České dráhy
1) "Stodvácu" jsem měl svého času velmice rád, měl jsem postupně dvě a ta druhá, "M"ka mne dovezla až do Lillehameru a i zpět
2) Kastle Š 120 lze upravit, pokud není shnilá (a to tam kam z venku nevidíš). Pak stačí ťuk - a zlomí se jak sklapovačka = z toho není úniku. Z hlediska dnešních podmínek pasivní bezpečnosti by dle mého povědomí nevyhověla ani nová.
3) Jonáš o "Regio810(z)nova" pravdu říká: Z hlediska hluku a vibrací je to stejný, protože pojezd se neměnil. Dodám - vozidlo v tomto tisíciletí bez klimošky - to je pohrdání zákazníkem. Pokud se mýlím, omlouvám se předem - naši trať obsluhují CityFrog, prostřídané jedním CitySlonem - abychom se alespoň pohledem namlsali.
4) Nemá-li ČD nic jiného, tak nechť je bez velkého povídání připuštěna konkurence a to za stejných dotačních a ochranářských podmínek (čehož se pro srovnání těchto podmínek dosáhne nejrychleji a nejlevněji tak, že se tyto výhody ČD prostě odejmou)
Tak v tom případě do tohodle vehiklu nevlezu a raději si užiji starou dobrou 810 nebo Desiro.
Tenhle týden má být zase 30°C tak se v krabičce asi projedu, už se těším.
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.