..: GDL údajně neuvádí pravdivé platy strojvůdců :..

Ilustrační obrázekBerlín - „Výdělky strojvůdců Německých drah ve skutečnosti značně převyšují ty, které veřejnosti uvádí zástupci GDL,“ sdělila Margaret Suckale, vyjednavačka DB ve sporu s odbory a ředitelka personálního oddělení. GDL uvádí, že si strojvůdci vydělají 1.500 €. Podle DB však plat převyšuje 2.000 €. Měsíční výdělek ženatého strojvůdce s daňovou třídou 3 činí 2.210 €. Podle DB vydělá zaměstnanec včetně příplatků za rok v průměru 33.000 €. Průměrný roční plat v Německu činil 40.600 € (2006). Přičemž ale v nových spolkových zemích to bylo pouze 29.795 €. V roce 2006 došlo na dráze ke srovnání platů v bývalém východním a západním Německu, na východ se tedy platy zvedly o 14%.

zdroj: sdělení DB, Focus


pvo | 10.8.2007 (14:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Dopravci

Další z regionu Německo


  1 2 3      Zpráv na stránku:   
12.08.2007 (20:15)  
ad Venca Motyka : pokud jste v Německu rok žil, tak jistě víte, že se tam jako měna nepoužívá koruna … resp. kde si tam koupíte rohlík za cca 10 EUROcentů ?
12.08.2007 (14:56)  
Zajímalo by mne, který blb přišel na to, že zvyšování mzdových nákladů je ukazatel, který firmu diskvalifikuje?!? Výsledkem je to, že místo aby firma zaměstnávala kvalitní lidi a tím pádem spolehlivě fungovala s minimálním managementem, vyhazují se právě ti, kteří produkují výstupy a jejich nedostatek se řeší outsorcingem. To je sice mnohem horší a mnohem dražší řešení, ale výdaje se z kolonky mzdy přesunou jinam. Že vylezou na dvoj, nebo vícenásobek, to už nikoho nezajímá, on to chudák zákazník zaplatí. Nakonec to dopadne tak, že ČD budou outsorcovat firmu (A), která ale bude také chtít snížit mzdové náklady, takže bude outsorcovat firmu (B), ta zas firmu (C), atd, atd. Výsledkem bude to, že čas od vzniku potřeby něco udělat do realizace se zvětší na několikanásobek a primární firma, tedy ČD, zaplatí mnohem víc, než kdyby měla platit mzdy vlastním zaměstnancům. Ale všichni budou spokojeni, protože mzdové náklady klesly.
registrovaný uživatel M 
12.08.2007 (0:56)  
Tak jinak - to, za co si ceskej koupi beckovy rifle, tak za to si nemeckej koupi ackovy. Tak a jsem neprustrelnej:-))
11.08.2007 (22:25)  
M: Muzeme vyhlasit soutez "Vyfot strojvedouciho ve znackovych dzinach" ... :-S

No, jak nam stoupaji mzdove naklady - jen tak dal s dalkovym ovladanim, jeden usetreny krk v prumeru za 20 tis. mesicne, to uz se to techniky investovat vyplati...
registrovaný uživatel zaosai  mail  
11.08.2007 (19:46)  
Čunče ukaž mě kde dostanu 28.000,- hrubýho bez přesčasů a okamžitě tam jdu jezdit a nebudu se trápit se Sasíky v Drážďanech
11.08.2007 (17:21)  
Kdybych si mohl vybrat, kde dělat strojvedoucího, tak stokrát raději ve ,,východní zóně" Německa, než tady!
11.08.2007 (9:54)  
Jak může brát výpravčí a strojvedoucí 28000 brutto bez přesčasů. To ani náhodou.
registrovaný uživatel M 
11.08.2007 (0:34)  
MZ - no a kdyz si po tom pivku bude chtit koupit znackovy rifle, tak u nas za ne zaplati 100€, v Nemecku 70€. Kdyz bude chtit jet na dobrou dovolenou, tak u nas 1000€, v Nemecku 700€. Atd, atd (neco je drazsi, neco je levnejsi), takze nevim, co jste temi drahymi kovy chtel naznacit
registrovaný uživatel čunče  mail  
11.08.2007 (0:08)  
Strojvůdce, výpravčí a vlakvedoucí v německu a v rakousku berou přibližně 100 000 Kč HRUBÝHO bez přesčasů. To, co je v tom článku, je čistá mzda po odečtení daní a pojištění.

Strojvůdce a výpravčí v ČR bere 28 000 HrUBÝHO bez přesčasů.

Jenže i tak je nutno počítat superhrubou mzdu, která nevím, jaká je v německu, ale v ČR je to přesně 1,35 násobek hrubé mzdy.

NĚKTEŘÍ NOVINÁŘI JSOU IDIOTI A VY JIM NA TO SKÁČETE.
10.08.2007 (23:38)  
ad Venca Motyka – český strojvedoucí si za svůj plat dá po šichtě kvalitní točené > 0,5 litru / 20 Kč = cca 0,7 EURO. Německý strojvedoucí bude platit nejméně 4 EURA = cca 6 x více, otázka, zda za stejně kvalitní výrobek jak ten český … Rohlík se dá pořídit za 2 Kč = cca 7,5 EUROcentu – za ty peníze ho v Německu nekoupíte …
Není všechno zlato / stříbro co se třpytí …
  1 2 3      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko