..: Lokomotivy Siemens homologované i v ČR kupuje další dopravce :..

Siemens ER20Německo - Dalším zákazníkem společnosti Siemens, který se rozhodl pro dieselelektrické lokomotivy Eurorunner ER20, je hannoverská železniční společnost Osthannoversche Eisenbahnen AG (OHE). První ze tří objednaných lokomotiv předaná soukromému severoněmeckému dopravci v polovině července byla slavnostně pokřtěna 23. července. Tento typ lokomotiv byl již homologován i v České republice.

Nejdůležitějším faktorem pro rozhodnutí OHE objednat u společnosti Siemens lokomotivy Eurorunner byl jak osvědčený technologický koncept lokomotiv, tak i extrémně krátká dodací lhůta. Již do dvou týdnů po uzavření zakázky zákazník obdržel první lokomotivu, druhá bude následovat v polovině srpna a v říjnu opustí výrobní závod společnosti Siemens v Mnichově-Allach třetí. Hodnota kontraktu činí přibližně 200 milionů korun (sedm milionů Euro).

Eurorunner je moderní dieselelektrická lokomotiva šetrná k životnímu prostředí a splňující nejpřísnější limity hlučnosti, limity škodlivin ve výfukových plynech, požadavky na požární ochranu i pasivní bezpečnost. Se svým výkonem, který lokomotivě umožňuje v závislosti na dané variantě maximální rychlost 140 anebo 160 km/h, jsou lokomotivy Eurorunner vhodné pro nasazení jak v osobní, tak i v nákladní dopravě. V současné době jezdí 180 těchto lokomotiv ve čtyřech evropských zemích. V České republice dostala homologaci Drážního úřadu pro provoz na českých tratích dne 15.6.2007. Vzápětí poté ji mohli ve dnech 19. – 21.6. 2007 vidět návštěvníci veletrhu Czech Raildays v Ostravě.

Společnost OHE (od roku 2007 je jejím většinovým vlastníkem přední evropský dopravce Arriva) je po východobavorské společnosti Regentalbahn již druhou dcerou Arrivy, která se rozhodla pro lokomotivy Siemens. Regentalbahn si objednala jedenáct lokomotiv Eurorunner ER20 v květnu 2006.

Na snímku je ER20 007 v Chebu 9.10.2005, foto autor.

zdroj: Siemens


JRtrain Poslat mail autorovi | 4.8.2007 (22:15)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Vozidla

Další z regionu Německo


  1 2 3 4      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel Martin Š.  mail  
18.02.2008 (10:39)  
Jak já jsem slyšel, tak 184 se má vyrábět znova, ale to sem nepatří.
Ještě se chci zeptat, jak to, že za naftovou lokomotivu se platí SŽDC víc než za elektrickou (aspoň to tak vyznělo z happyho příspěvku), je jasný, že by se platilo za naftu, ale přeci by se nemuselo platit za elektřinu, kterou by ta lokomotiva nesála, tomuhle moc nerozumím?
09.08.2007 (11:27)  
Seath: Poslední loko téhle generace byli 184 který už měli GTO tyristory. Takže by určitě pro škodovku nebyl problém udělat novou 36x s GTO nebo rovnou IGBT/IGCT. Kdyby sis jich ze 20 objednal určitě by je vyrobili. Problém bude v tom, že i tak to bude zastaralá loko s 3MW výkonu a synchronními motory, která nebude moc levnější než novej Taurus (při menší sérii možná i dražší). Uvidíme jak dopadne 380.
registrovaný uživatel waszyn 
07.08.2007 (11:35)  
ono pro ten přesun na železnici se toho dělá dost málo.
ČD již myslím za dobu své existence dostatečně prokázaly, že na ně se to zboží z kamionů určitě nepřesune. Ale proč bránit v tranzitu po železnici firmám, které by to chtěly a uměly dělat? Normální zabezpečovačka aspoň na koridorech by odvedla mnohem lepší službu než celé slavné mýtné. S velkou slávou se to jmenuje TRANZITNÍ KORIDORY, ale co je to za tranzit, když i ucelené soupravy musí 5x měnit lokomotivu....
registrovaný uživatel milan 
07.08.2007 (10:17)  
Stranger: ...nebo platit draz nez na kolik vyjde doprava po silnici...
Víš, dokud se bude po silnici jezdit zadarmo, tak to bude vždycky dražší;-) To by si měla ošetřit spíš vláda než SŽDC.
dopisovatel nebo člen ŽP Hawkey  mail  
06.08.2007 (16:18)  
happy: mě by docela zajímalo, co znamená systém kompatibilní s EU? V EU je, co se zabezpečovačů týká, takovej guláš, že jedině co trošku umožní interoperabilitu je ETCS. ETCS je ale jen nástvba národního zab. zař.
06.08.2007 (13:46)  
MZ: ja jsem si na webu skodovky zadne zminky o x61 a x63 nevsiml, takze jsem nabyl dojmu, ze se uz nevyrabi. A i kdyby se vyrabely, je otazka proc by szdc/du mela nekoho nutit ke koupi (skoda dispolok jsem nezaznamenal) lokos od jedineho vyrobce, a to jeste zalozenych na 30let starem konceptu (mira inovace neni mi znama, ale zasadni modernizace by beztak znamenala novy typ).
Hra na "regulaci prirozeneho monopolu" DU zkratka moc nejde a podpora CD z te sarady okate trci...
registrovaný uživatel happy 
06.08.2007 (13:33)  
EU měla jasně zadat do projektu na který dávala prachy,že systém musí být kompatibilní se systémy v EU!!Nebo že by to tam bylo a někdo jen velkoryse mlčí??
registrovaný uživatel M 
06.08.2007 (11:32)  
waszyn - chapu pointu, ale nesouhlasim. Pokud nekde maji (meli by) jiny rozchod kolejnic nez u nas a tim padem tam nase vagony neprojedou, tak to znamena, ze by nemohli cerpat EU penize?

Nas system je paskvil, ale EU s tim nema nic...
registrovaný uživatel waszyn 
06.08.2007 (10:21)  
tady bych trošku viděl problém s tím, že se koridory staví mimo jiné taky z peněz EU, což nejsou žádné jiné peníze než dalších X zemí. A je z podivem, že jsme si to zrekonstruovali tak, že tady téměř žádná lokomotiva z těchto zemí nesmí. Ani bych se nedivil kdyby se v tom někdo začal vrtat a my bychom ty prostřeky museli začít vracet. To co se u nás provedlo nemá s žádnou interoperabilitou nic společného.
registrovaný uživatel M 
06.08.2007 (10:13)  
Treba se lokomotivy budou casem prodavat aji v aackach:-))
  1 2 3 4      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko