..: Další případ popálení od železniční troleje :..

Ilustrační obrázekKarlovy Vary - V úterý odpoledne došlo na nádraží v Karlových Varech k nehodě, při níž se popálil 22-letý muž. Podle serveru Novinky.cz si údajně chtěl vyzkoušet, jestli ho proud zasáhne. Vysoké napětí mladíka podle záchranářů zasáhlo na lávce vedoucí přes koleje u Horního nádraží. Jak se mohl z lávky přiblížit k drátům tak blízko, aby se vytvořil elektrický oblouk, není zatím jasné. Jednou z možností je, že přelezl zábradlí, a dostal se tak nad troleje. Podle mluvčího karlovarské záchranné služby Lukáše Hutty měl popálené obě ruce až po předloktí. Při zásahu záchranářů byl při vědomí a komunikoval. Údajně tvrdil, že si chtěl vyzkoušet, jestli ho může proud zasáhnout.

Třetí popálení od troleje v Karlovarském kraji za poslední dva měsíce

31. května se na sokolovském seřazovacím nádraží popálil třináctiletý chlapec, když vylezl na odstavený nákladní vagon. Měl popáleniny na 50% těla. 12.7. došlo k popálení dvou šestnáctiletých dívek na seřazovacím nádraží mezi nádražím v Sokolově a Citicích. Dívky byly s různým stupněm popálení letecky transportovány do nemocnice v pražských Vinohradech.

zdroj: Novinky.cz

Související zprávy :
12.7.2007 - ...opět popálené děti v Sokolově
31.5.2007 - Popálený chlapec od troleje


954 001-4 Poslat mail autorovi | 24.7.2007 (21:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Nehody a mimořádnosti

Další z regionu ČR Karlovarský


  1 2 3 4 5 6      Zpráv na stránku:   
25.08.2009 (17:33)  
To Stoupa:
To už je ale opravdu ta nejmenší možná vzdálenost! Ono totiž záleží na také na vlhkosti vzduchu a geometrickém tvaru předmětu, který se k živé části přibližuje (efekt hrotu!) Dešťová voda není destilovaná, první nečistoty nachytá ještě jako pára při cestě vzhůru. K tomu, aby mohlo začít pršet, musí být v mracích kondenzační jádra, t. j. nejčastěji částečky prachu, na nichž pára zkapalňuje a tvoří se kapky. Všimněte si, že z čistě bílých mraků nikdy neprší! Takže díky nečistotám není dešťová voda rozhodně nevodivá a ,,kudrlinky" na izolátorech slouží především k tomu, aby alespoň část izolátoru zůstala při dešti suchá.
26.07.2007 (21:21)  
Vyhl.50/78 na železnici platí.Je trochu upravená pro podmínky drah a jmenuje se Výnos Md č.33. A říká že pro cestující a prcovníky pouze seznámené je min.povolená vzdálenost od živých částí trakčního vedení 2 metry. Trakční vedení je proti zemi izolované dvakrát-vždy nejméně dva odpovídající izolátory-dobře to je vidět na starém převěsu.
dopisovatel nebo člen ŽP Hawkey  mail  
26.07.2007 (21:02)  
Shunt: no na dráze samozřejmně platí další předpisy, nicméně pro základní představu to stačí..
registrovaný uživatel Shunt 
26.07.2007 (17:51)  
To Hawkey: Mám pocit, že vyhl. 50/78 hovoří spíše o kvalifikaci zaměstnanců při práci na elektrických zařízeních všeobecně a na dráze neplatí. Kvalifikace pro drážní zařízení (UTZ) se posuzuje dle vyhl. 100/95. Tyto vyhl. říkají jakou musí mít pracovník kvalifikaci, praxi a jaké zkoušky, ale o konkrétních věcech vždy hovoří normy.
dopisovatel nebo člen ŽP Hawkey  mail  
26.07.2007 (16:59)  
Shunt: no ono co se týká vzálenosti práce od živých části, tak o tom velice dobře hovoří vyhl. 50/78 sb. Odobrník ví kam může a co si může dovolit a kdo nemá patřičnnou kvalifikaci tak od ddrátů co nejdále..
registrovaný uživatel Shunt 
26.07.2007 (15:34)  
Jen tak pro zajímavost, když děláme na trakčním vedení (25kV), jsme odděleni od živých částí vzdušnou izolací třeba jen 17 cm (vzdálenost vodivých částí děliče. Vzdálenosti na které se může přiblížit pracovník tady říkat nebudu, aby si to nějaký Jouda nechtěl vyzkoušet.Pro laiky je to jinak 2,5m
26.07.2007 (15:33)  
to je zajimave s tou povrchovou drahou - kudrlinky tedy prodluzuji drahu po povrchu izolatoru v pripade deste?

pro atmosfericky preskok je predpokladam dulezitejsi standardni delka (geometricky lepe vyjadreno asi vyska) izolatoru.
registrovaný uživatel stoupa  mail  
26.07.2007 (11:34)  
.. 1cm/kV je absolutní mez drzosti na přeskok při pruměrném pudu sebezáchovy. Délka izolátoru je duležitá pro prostý atmosferický přeskok, ále ešťe duležitější je povrchová dráha izolátoru - proto má izolátor ty "obloučky, sukýnky, kudrlinky".

Zkrátka - nedotýkati se ani drátu na zem spadlých, nelézt tam kde oynačení bleskem se nachází.
26.07.2007 (10:11)  
Jura: Jestli bych mohl opravit tu délku izolátorů,tak je přesně 520 mm jak praví knížka Železniční modelář
dopisovatel nebo člen ŽP Hawkey  mail  
26.07.2007 (10:03)  
troška teorie: el. napětí = rozdíl dvou potenciálů (nebo též práce potřebná k přenesení náboje z místa A do místa B), el, proud = změna el. náboje za čas. -> k tomu aby začal téct proud usí existovat dva rozdílné potenciály mezi kterými dochází k přenosu náboje (začne téct proud).

teorie též hovoří, že el. pevnost suchého vzduchu je cca 10kV/ cm. V případě nepříznivých klimatických podmínek se může tato hodnota drasticky zmenšit.
  1 2 3 4 5 6      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko