..: Některým vozům stále chybí blokování dveří :..

Ilustrační obrázekOlomouc - Ani více než rok po smrti teprve pětiletého chlapce Matěje Chrásteckého z Olomouce, který vloni vypadl z jedoucího vlaku, nejsou některé vozy vybaveny blokováním dveří.

Důvodem absence tohoto zařízení na některých vozech je nedostatek financí. Reportéři MF DNES rok po tragické události testovali zabezpečení dveří u vybraných spojů na Olomoucku. Ve stejném typu vlaku, ze kterého Matěj vypadl, se nic nezměnilo. Případnému otevření dveří nic nebrání. Redaktoři jeli celkem ve čtyřech vlacích, v žádném z nich nebyly dveře ve vozích blokovány, jeden motorový vůz jel dokonce s dveřmi otevřenými. „Není možné, abychom zajistili ve všech vozech výměnu dveří. Postupně to provádíme, ale jsou to obrovské náklady. Těch vozů jsou tisíce,“ prohlásil manažer komunikace Českých drah Radek Joklík.

Podle přepravních podmínek nesmějí cestující během jízdy otevírat dveře. Po půl hodině cesty přesto zahlédli reportéři dva pasažéry, kteří si během cesty větrali tak, že otevřeli dveře. „Někdy se stává, že se dveře během jízdy otevřou samy, třeba při prudké zatáčce. To je tím, jak nastupující lidi za sebou špatně zavřou,“ prozradila své zkušenosti nejmenovaná cestující. Podobně hovoří i Ondřej Martínek z Ostravy, který cestuje vlakem každý týden. „Už několikrát jsem viděl, že se vlak rozjel s otevřenými dveřmi,“ vypráví Ondřej Martínek z Ostravy.

Příběh Matěje Chrásteckého

Pětiletému Matěji Chrásteckému se stal osudným osobní vlak 3727, kterým cestoval se svou matkou a sestrou do Olomouce. Mezi Štěpánovem a Olomoucí se ztratil, když sám odešel na toaletu. Když nebyla rozsáhlá pátrací akce úspěšná, začala policie šetřit, zda se nestal blonďatý chlapec s náušnicí obětí trestného činu. Po týdnu hledání našli policisté tělo Matěje u koridorové trati nedaleko obce Střeň, kde vypadl z vlaku. Vůz, ze kterého vypadl, neměl dveře zajištěné proti otevření za jízdy.

zdroj: MF DNES


Samir Lepara | 22.7.2007 (16:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Vozidla

Další z regionu ČR Olomoucký


  1 2 3 4 5 6      Zpráv na stránku:   
23.07.2007 (14:35)  
možná se někteří budou divit, ale některé B mají opravdu funkční automatické dálkové zavírání dveří. O tom se přesvědčil kámoš. Jeli jsme rychlíkem, ten zastavil v Přerově, kde měl asi pět minut pobyt. Kámoš vylezl na perón (vlak byl narvaný, takže jsme stáli v chodbičce). Asi dvě minuty před odjezdem si všiml, že průvodčí strká kličku do spínače pro dálkové zavírání, takže se začal zvedat, že už nastoupí. Vtom se ozvalo tsss, dveře se s pořádným švihem zavřely a nešly otevřít. Ještě k tomu mi při zavíraní skříply nohu, neboť jsem ji měl na schůdkách. Kámoš rychle přizdrhal k jinému vagónu a nastoupil. Pak jsme celou cestu zkoušeli v každé stanici otevřít dveře a kochali jsme se pocitem, že aspoň něco u ČD funguje, jak má, když se dveře samy zabouchly :-) .
B a spol. mají ještě dálkové rozsvěcení světel v celém vlaku, je na to čudl v rozvaděči, ale nevím, jestli to funguje a jestli se to používá.
registrovaný uživatel M 
23.07.2007 (11:04)  
Libi se mi to predhaneni v tom, jak vlastne kazde dvere jdou otevrit, protoze staci mit po ruce tohle, staci zmacknout tamhleto a tak. Vylozene detska rutina...
dopisovatel nebo člen ŽP Martin Grill  mail  
23.07.2007 (10:27)  
Bt a Bdt to snad ani nikdy neměly...
registrovaný uživatel Honnzok  mail  
23.07.2007 (10:07)  
no a zbytek je na tom asi hůř
registrovaný uživatel Honnzok  mail  
23.07.2007 (10:04)  
stroje 810, 814, 842, 843, 854, automat má vždy správné blokování. Z nemotorových vozů vozy Bdmtee a vozy vlaků IC, EC ty všechny mají automat. A pak tu je jeden special 830-1 s manualem. Takže většina strojů má blokování. Hůř jsou na tom vozy řady B, Bt tem to ukradli zeměstnanci
registrovaný uživatel stoupa  mail  
23.07.2007 (9:44)  
... dokud byly kličky na dveřích ..

Doukud byly 3 kličky na dveřích, neumím si s ohledem na mechanickou blokaci představit jejich samovolné otevření. Jen svévolné.

Dopravu na Pacifiku si (z minula) se zavřenými dveřmi neumím představit.

Zase to nepřehánějme, to by mohlo v rámci pasivní bezpečnosti skončit tím, že každý kočár bude vybaven lépe než Airbus a na čela Hnacích i řídících vozidel dáme polstrování, aby nedošlo k poškození gumokolu, který omylem vjede na "rudě blikající" přejezd ...
registrovaný uživatel zaosai  mail  
22.07.2007 (23:55)  
Není to jedno, zda jsou blokované nebo neblokované ?? Názor ,že jedině na pantografech jsou blokované je zcestný.Na ř.460 je celkem normální jev,že si "cestující" sám odblokuje dveře,protože ON uzná za vhodné vystoupit a jeho přece nebude nějaký nádražák omezovat.
registrovaný uživatel PES38 
22.07.2007 (23:55)  
trochu mimo téma: Nevíte, proč se dle návodu chce při nouzevém otevření dveří po cestujících ve 471 stisknout tlačítko, když to jde páčkou i bez něj???
registrovaný uživatel medd 
22.07.2007 (23:33)  
Bavíte mne. JEDINÝ vlak, kde nejde otevřít dveře za jízdy je pinďa a pantograf. U ostatních záleží pouze na momentální "kondici" vagónu. Možná i proto po svém prohlášení odešel na méně rizikovější místo jistý Ondrůj...
registrovaný uživatel dandan 
22.07.2007 (23:05)  
ono je jednodussi tam dat nalepku BLOKOVACI ZARIZENI DVERI ODEBRANO...
23.07.2007 (10:28)  


To je pěkná kravina, protože určité typy by přitahoval názor, že "se to musí zkusit otevřít".
  1 2 3 4 5 6      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko