..: Srážka rychlíku s kamionem ve Veselí nad Lužnicí :..

Ilustrační obrázek Veselí nad Lužnicí - Ve středu večer smetl rychlík z Českých Budějovic do Prahy na přejezdu kamion. K nehodě došlo v 18:42 na železničním přejezdu u závodu Grena ve Veselí nad Lužnicí. Podle mluvčího drážní inspekce Zdeňka Neusara bylo v době srážky přejezdové zabezpečovací zařízení v činnosti. Řidič kamionu je težce zraněn, škoda na lokomotivě 363 080 činí 650.000 kč, na PZZ 200.000 kč a na trati 5000 kč. Z převráceného a zdemolovaného kamionu značky Renault vyteklo asi 240 litrů nafty. Rychlík jel v okamžiku srážky rychlostí asi 90 km/h. Provoz na trati byl zastaven a nyní probíhají práce pro jeho obnovení.

Ilustrační obrázek

Na přejezdu u závodu Grena nejsou nehody ničím neobvyklým. Tentokrát se ale postavil do cesty rychlíku kamion a o to nepříjemnější byly následky. Třiačtyřicetiletý řidič kamionu skončil v nemocnici s těžkými zraněními, provoz musel být na celý večer zastaven a jeho obnovení se očekává nejdříve v nočních hodinách. Situaci budeme nadále sledovat.

zdroj: Novinky, ČTK

Aktualizace JTB, foto Petr Lux.

mados | 4.7.2007 (23:32)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Nehody a mimořádnosti

Další z regionu ČR Jihočeský


  1 2 3 4      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel zaza 
12.07.2007 (9:10)  
Souhlasim s VRBAM...
registrovaný uživatel JK ml. 
09.07.2007 (11:38)  
Mirek zikmund a renoš: problém je v ekonomickém zájmu zaměstnace a co horšího v přístupu k řešení přestupků zaměstnavatelem.
Fíra když poveze nedělní rychlík s Vmax 120 nikdy nepojede víc.I když loko teoreticky může třeba 140 trať 160 a rychlík má půl hodiny sekeru, fíra nepojede víc byť by to vozy možná snesly a pro cestující by to byl dobrý skutek.Nepobírá totiž premie za včasnou jízdu, ale za bezpečnou jízdu. Prásknout ho za rychlostní přestupek může nejen rychloměr, ale teoreticky i iniciativní kolega výpravčí, kterému se vlak prohnal nádražím nad očekávání brzo.....Postihy jsou značné a okamžité.
O tři vesnice dál od baráku je kamenolom jakubčovice. Štěrk se vozí hlavně na dálnici třeba do Ostravy mariánských hor(trasa v délce cca 30-40km) nebo za bohumín apod.Kolos do kterého se jmenovitě vejde 30 tun štěrku (v praxi i 35-37 možná i víc)drandí obcemi klidně i k 70 km/h prakticky celou trasu z Jakubčovic do Ostravy po silnici III a IV třídy. Dálnice je státní zájem jezdí se tedy pp(zhusta)i so ne + svátky. Pauzy se dějí při pojíždění v kamenolomu. Kontroly PČR nemají praktického významu neboť kamiony jsou osazeny vynálezem "vysílačka" a prakticky všechny analogovým nikoliv digi rychloměrem. A zaměstnavatel? vždyť ti řidiči jsou nuceni k porušování předpisů systémem. On je platí od odvezené tuny......A jelikož pro něj povětšinou makají na ŽL pokuty si stejně platí sami (nedodržené pauzy vysoká rychlost) policajt bez váhy totiž najde na kamionu málo co...
registrovaný uživatel Renoš 
08.07.2007 (21:26)  
Jak už jsem řekl. Všechno je v lidech.A i když je železnice a silnice konkurence, jsme přece jen kolegové. Děláme v dopravě. Co se týká té zmíněné rychlosti, i já jezdím 90. Pokud to ale samozřejmě situace dovoluje. Víc ale ne. Navíc dnes mají kamiony omezovače rychlosti, a víc ani nejedou. Ale i já kolikrát kroutím hlavou když mě nějaký šus s kamionem omete 110. A navíc to je většinou starý křáp, na kterém už omezovač odpojily. A uplně kategorie sama pro sebe jsou někteří autobusáci. Myslím tím například firmu stude.... no, raději nebudu jmenovat. Stačí když řeknu že mají žluté autobusy, a věnují se pravidelné linkové dopravě mezi velkými městy. Než jet s nima, tak raději pujdu pěšky. Někdo tu nakousl otázku ROLY. I já si myslím, že už dávno se měl tímto problémem někdo zabývat. Je naivní myslet si že se dají všechny kamiony přemístit na vlak. Ale kdyby jezdila ROLA na trase PLZEŇ - BŘECLAV, případně i dál na Bratislavu a Budapešt, tak by se naší silniční síti znatelně ulevilo. Toto je totiž nejvytíženější směr pro tranzit. A bylo by to myslím zajímavé i pro dopravce, protože řidič by si během jízdy ROLOU udělal pauzu, a pak by mohl pokračovat hned dál. Tudíž by se doprava i zrychlila. Na krátké vzdálenosti ROLA nemá budoucnost, viz Lovosice - Dráždany. Jakmile padla hranice, byla už ROLA v tomto směru neatraktivní. Ideální je doba jízdy 9 hodin. Ale na to jsou v tomto státě jiní, kteří by se tím měli zabývat.
08.07.2007 (20:41)  
ad Renoš :
je pozoruhodné, že při takovém opakovaném školení "řidičů z povolání" se mnohým řidičům nedaří dodržovat například nejvyšší dovolenou rychlost. Na to nepotřebuji žádné školení, to je především věc sebekázně, kdo jí nemá, nepatří za volant … totéž platí i v případě, že se nedodržuje zákaz vjezdu, buď absolutní nebo "váhový".

Zaměstnavatel denně kontroluje namátkově rychloměrové proužky …
Strojvedoucímu, který překročí rychlost je v prvním případě "udělena" žlutá karta, pokud to zopakuje, dostane výpověď … bez ohledu na to, že strojvedoucí chybí … kdysi jsme za to v prvním případě "pouze" sundavali měsíční prémie, případné opakování bylo odměněno třemi měsíci u posunu …

Kolik řidičů kamionů je takto odměněno ?
Dodržovat "pravidla silničního provozu" je jistě obtížné, především je nereálné dodržovat bezpečný odstup za předchozím vozidlem, k překračování rychlosti však nikdo jakéhokoli řidiče nenutí…
Postih za překročení limitu "doby řízení" [doba Tmax] podle nařízení vlády 589/2006 Sb., resp. "Dohody AETR" je postih za nepředvídavost. Blíží–li se Tmax, tak se v době Tmax - 30 začnu zajímat o to, kde zaparkuji, resp. učiním tak na nejbliším vhodném místě a nebudu riskovat, že "na poslední" chvíli něco urvu … [typická česká vlastnost – dělat vše na poslední chvíli].

Pokud strojvedoucí projede červenou na semaforu "a nic se nestane" nebo nezastaví na zastávce nebo ve stanici, následuje "sundání", opakování psychotestů a musí znovu absolvovat "odbornou zkoušku V 08"…

Následuje po projetí červené na silnici "bez následků" také nová zkouška ?
Běžný strojvedoucí musí ročně absolvovat 24 hodin školení ročně, které je rozděleno do několika bloků …
Strojvedoucí s odbavením cestujécéch návdavkem 8 hodin komerce, strojvedoucí jezdící v příhraniční dopravě +4 hodiny z "rozdílových" předpisů, strojvedoucí jezdící na zahraničních tratích (v případě ČD se jedná o Slovensko a Německo) dalších 20 hodin "zahraničních předpisů" (celkem 44 hodiny). Takže "leťák" jezdící do zahraničí a mající současně komerci musí ročně absolvovat 52 hodiny školení.
Odměnou za opakovanou neúčast na školení je mimořádná zkouška v plném rozsahu … strojvedoucí jezdící do Německa skládá zkoušku v němčině … před německým zkušebním komisařem …

K tomu, aby strojvedoucí přišel o "funkci" stačí, aby mu při opakované zdravotní prohlídce naměřili zvýšený tlak …
registrovaný uživatel PZ 
08.07.2007 (18:58)  
Země primitivních idiotů a ČR se přece vzájemně nevylučuje, ne?
registrovaný uživatel tgw 
08.07.2007 (16:21)  
Tedˇ zrovna čtu že mezi Bakovem a Bělou pod Bezdězem se střetl osobní vlak s osobním vozem.Naštěstí dva zranění.Na co ty lidí sprominutím ČUMÍ ,že nevidí blikající a znějící výstražné zařízení.To není týden abych to nečetl!!Já si připadám jak ve státě tupců a sprominutím blbců a hazardérů,kteří to budou pořád zkoušet!Kdyby nefungovalo zabezpečovací zařízení bych pochopilNeřeknu kdyby někomu ten vůz kleknul na trati.Ale už dost lidí nemají šunky a jezdící šroty na to, aby se to stávalo!Připadám si jak v zemi primitivních idiotů a ne v ČR! Nechápu! NEPOCHOPITELNÉ!!!
registrovaný uživatel vrbam 
07.07.2007 (12:46)  
Tak z toho jednoznačně plyne zbožné přání: KAMIONY NA VLAKY
registrovaný uživatel Sova 
07.07.2007 (10:38)  
Renoš
V mnoha věcech máš pravdu,ale my tady "nadáváme" na řidiče proto, protože si neuvědomují, že oni mužou před vlakem zabrzdit, ale vlak před nimi ne!
registrovaný uživatel Renoš 
07.07.2007 (9:30)  
Možná jsem se vyjádřil nepřesně. Psychotesty nejsou každý rok. Každoročně je školení řidičů. Lékařské prohlídky jednou za dva roky. Nad 50 let ale je to tuším každý rok. Já vím že na dráze musíte taky na různá vyšetření. A taky přiznávám že jsou v mnoha případech přísnější než u nás. Chtěl jen poukázat na to, že dnes už i za volantem nemůže být kde kdo. Rozhodně se všech nezastávám, ale chtěl jsem jen reagovat na některé ty ohlasy, které hážou všechny kamionáky do jednoho pytle s vizitkou "DEBIL", aniž by věděli, o čem mluví.
07.07.2007 (8:31)  
Milý Renoši.

V každém oboru lidské činnosti se najdou profesionálové a také jedinci opačného ražení. Výrazem profesionál ale nemyslím toho, kdo za řízení dostane zaplaceno. Profesionálové se poznají podle něčeho úplně jiného.

Dopustil jsi se menší nepřesnosti. Psychologické vyšetření sice potřebuješ k výkonu svého povolání, ale nemusíš je každý rok opakovat. To samé platí i na dráze. Pokud si myslíš, že k práci na železnici nepotřebuješ zdravotní způsobilost, tak jsi vedle. Také chodíme každý rok k posudkovému lékaři. Na železnici ovšem nepřipadá v úvahu, aby v provozu pracoval někdo s cukrovkou či epileptik, jak tomu na silnici v mnoha případech je.

Nemohu a ani nechci soudit řidiče, který způsobil výše uvedenou nehodu. Je ale zřejmé že porušil základní pravidla bezpečnosti.
  1 2 3 4      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko