Brusel – Sedm evropských železničních společností včetně SNCF a DB spojilo síly, aby zjednodušily cestování po vysokorychlostních tratích a odlákaly zákazníky aeroliniím.
Železniční společnosti z Rakouska, Velké Británie, Francie, Německa, Nizozemska a Švýcarska vytvořily alianci s názvem Railteam, která umožní snadné mezinárodní cestování na jedinou jízdenku. S ní budou moci cestující využívající vysokorychlostní vlaky v těchto zemích libovolně přestupovat mezi různými železničními operátory a využívat přitom všech výhod, které dané společnosti svým zákazníkům poskytují (například speciálních čekáren).
„Pokud zmeškáte přípoj, budete moci nasednout do libovolného dalšího vlaku bez nutnosti změny lístku,” sdělil Guillaume Pepy, generální ředitel SNCF. Podle svých slov očekává, že díky dohodě o spolupráci vzroste počet cestujících na vysokorychlostních tratích o 10 milionů na 25 milionů v roce 2012.
Společnosti investují do propojení svých systémů na prodej jízdenek 30 milionů eur. Do konce příštího roku má být spuštěn web, na němž si budou moci cestující rezervovat jízdenky v síti Railteam. „Budujeme alternativu k cestování vlakem a letadlem,” prohlásil Pepy a dodal: „naším cílem je trvale udržitelná mobilita v rámci celé Evropy.”
Železniční společnosti hodlají soutěžit s levnými aeroliniemi, díky kterým lidé létají častěji, byť jen na víkendové výlety. „Bude možné dopravit se kamkoli v rámci sítě rychleji než letadlem. Věříme, že lidé zvolí naše služby, protože jsou šetrnější k životnímu prostředí,” řekl generální ředitel Eurostaru Richard Brown.
Eurostar, který provozuje vlaky z Londýna do Paříže a Bruselu, zaznamenal v prvním čtvrtletí letošního roku 39% nárůst v prodeji jízdenek, které nabízí ve spolupráci se SNCF. Podle předstvitelů železnic jim hraje do karet též zkomplikování odbavovacího procesu na letištích.
zdroj: The Wall Street Journal Europe (upraveno, zkráceno)
1 2 | Zpráv na stránku: |
Na německých kolejích jezdí řada "konkurenčních" dopravců, nicméně ve stanicích jsou jízdenkové automaty společnosti DB, až na výjimky u jiných dopravců platí jízdenky DB … Ve většině švýcarských železničních společností mají majetkový podíl SBB, buď svůj nebo zastupují stát …
V Rakousku je také velká provázanost mezi ÖBB a GySEV nebo Montafonerbahn, takže při použití vlaků různých dopravců na různých tratích se nepoužívá lomený tarif.
A pokud Thalys, tak tam mozna chybi Belgie
Železniční společnosti z Rakouska (1), Velké Británie (2), Francie (3), Německa (4), Nizozemska (5) a Švýcarska (6) vytvořily alianci s názvem Railteam...
Dotaz je tedy jasný, je jich 6, nebo 7? Pokud 7, která společnost je ta 7?
1 2 | Zpráv na stránku: |
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.