..: Evropské železnice zakládají alianci :..

Ilustrační obrázekBrusel – Sedm evropských železničních společností včetně SNCF a DB spojilo síly, aby zjednodušily cestování po vysokorychlostních tratích a odlákaly zákazníky aeroliniím.

Železniční společnosti z Rakouska, Velké Británie, Francie, Německa, Nizozemska a Švýcarska vytvořily alianci s názvem Railteam, která umožní snadné mezinárodní cestování na jedinou jízdenku. S ní budou moci cestující využívající vysokorychlostní vlaky v těchto zemích libovolně přestupovat mezi různými železničními operátory a využívat přitom všech výhod, které dané společnosti svým zákazníkům poskytují (například speciálních čekáren).

„Pokud zmeškáte přípoj, budete moci nasednout do libovolného dalšího vlaku bez nutnosti změny lístku,” sdělil Guillaume Pepy, generální ředitel SNCF. Podle svých slov očekává, že díky dohodě o spolupráci vzroste počet cestujících na vysokorychlostních tratích o 10 milionů na 25 milionů v roce 2012.

Společnosti investují do propojení svých systémů na prodej jízdenek 30 milionů eur. Do konce příštího roku má být spuštěn web, na němž si budou moci cestující rezervovat jízdenky v síti Railteam. „Budujeme alternativu k cestování vlakem a letadlem,” prohlásil Pepy a dodal: „naším cílem je trvale udržitelná mobilita v rámci celé Evropy.”

Železniční společnosti hodlají soutěžit s levnými aeroliniemi, díky kterým lidé létají častěji, byť jen na víkendové výlety. „Bude možné dopravit se kamkoli v rámci sítě rychleji než letadlem. Věříme, že lidé zvolí naše služby, protože jsou šetrnější k životnímu prostředí,” řekl generální ředitel Eurostaru Richard Brown.

Eurostar, který provozuje vlaky z Londýna do Paříže a Bruselu, zaznamenal v prvním čtvrtletí letošního roku 39% nárůst v prodeji jízdenek, které nabízí ve spolupráci se SNCF. Podle předstvitelů železnic jim hraje do karet též zkomplikování odbavovacího procesu na letištích.

zdroj: The Wall Street Journal Europe (upraveno, zkráceno)


Michal Janko | 4.7.2007 (12:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Dopravci

Další z regionu Evropa


  1 2      Zpráv na stránku:   
05.07.2007 (0:04)  
Bezva, tyhle země by mohly vytvořit trh o potenciálu, řečeno s nadsázkou, 200 mil. cestujících. Už se těším, až si z Vídně zajedu do Salzburgu, tam strávím 2 dny na konferenci, pak se přesunu do Ženevy a pak do Paříže a zpět přes Amsterdam do Berlína a Prahy.
registrovaný uživatel M 
04.07.2007 (21:54)  
Vuala, takze dodatkove cislo (Belgie) sem chytl:-))
registrovaný uživatel Tom  mail  
04.07.2007 (20:24)  
Jej škoda,já už myslel, že ta 7. je ČD s Pendoliem jako rychlým spojením...Ale mohlo by to být aspoň něco do Prahy..protože tam je celkem dost velký proud turistů ze západních zemí...
04.07.2007 (16:42)  
Švýcarsku je těch dopravců "x", jezdí po jedněch kolejích, bez ohledu na to komu patří ta která trať, na téže trati jezdí v rámci soupravy různých dopravců, resp. na soupravě společnosti "A" jezdí někdy lokomoiva "A", jindy lokomotiva společnosti "B", pro posílení soupravy společnosti "A" se použijí vozy společnosti "B" …
Na německých kolejích jezdí řada "konkurenčních" dopravců, nicméně ve stanicích jsou jízdenkové automaty společnosti DB, až na výjimky u jiných dopravců platí jízdenky DB … Ve většině švýcarských železničních společností mají majetkový podíl SBB, buď svůj nebo zastupují stát …
V Rakousku je také velká provázanost mezi ÖBB a GySEV nebo Montafonerbahn, takže při použití vlaků různých dopravců na různých tratích se nepoužívá lomený tarif.
04.07.2007 (14:20)  
Na www.railteam.com píší DB, SNCF, Eurostar, NS Hispeed, ÖBB, SNCB a SBB.
registrovaný uživatel M 
04.07.2007 (13:44)  
Pokud je sedmy Eurostar, tak by mne zajimalo, kdo se ucastni z UK
A pokud Thalys, tak tam mozna chybi Belgie
04.07.2007 (13:44)  
nebo Thalys? :)
04.07.2007 (13:36)  
že by ten sedmej do party byl Eurostar?
04.07.2007 (13:20)  
Duke: a co když žijeme ve světě, v nemž nemusí mít každý stát jen jednoho dopravce?;)
04.07.2007 (13:19)  
Sedm evropských železničních společností...
Železniční společnosti z Rakouska (1), Velké Británie (2), Francie (3), Německa (4), Nizozemska (5) a Švýcarska (6) vytvořily alianci s názvem Railteam...

Dotaz je tedy jasný, je jich 6, nebo 7? Pokud 7, která společnost je ta 7?
  1 2      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko