..: Dnes ráno výstažná stávka na DB, v Česku se čekají zpoždění :..

Ilustrační obrázekBerlín - V Německu včera zahájili železniční odboráři sérii výstražných stávek. Již několikátá schůzka DB s odborovými oganizacemi Transnet a GDBA totiž nevedla ke shodě. V minulém týdnu proběhlo několik jednání, avšak výsledek nebyl pro odbory uspokojivý. Transnet a GDBA žádají navýšení platů o 7%, nejméně však o 150 €, což by však podle zástupců DB ohrozilo až 9.000 pracovních míst. Další série stávek začne v úterý ráno a ovlivní patrně i provoz v ČR.

(aktualizováno ve 2:00 o dopad na provoz na ČD)

GDL (odbory německých strojvůdců) opětovně odmítly nabídky k jednání. Německé dráhy poté odsoudily pokus odborů využít období zvýšené frekvence cestování k prosazování svých zájmů. DB se již dříve zavázaly, že do roku 2010 nebudou propouštět a dle sdělení jejich zástupců vzrostly tabulkové platy od roku 2000 o 10%. Došlo také ke srování platů mezi východem a západem. Dle organizace Transnet nabídly DB pro léta 2008 a 2009 navýšení o 2% a jednorázový příspěvek 300 €.

Ilustrační obrázek

Dnešním dnem, 2.7.2007, začala výstražná stávka odborových organizací Transnet a GDBA. Toto vede ke zhoršení plynulosti obzvláště regionální dopravy. V Rostocku a Wismaru na hlavním nádraží zaměstnanci přerušili ráno práci úplně. Totéž se týká dílen ve Frankfurtu nad Mohanem a Mnichově. K protestu se přidávají zaměstnanci i z dalších regionů.

DB zřídily z důvodu eventuálních omezení v osobní dopravě informační telefonní linku (08000 996 633), na kterou lze telefonovat zdarma. Cestující, kteří mají zakoupenou jízdenku a nemohou cestovat z důvodu odřeknutí vlaků, si mohou nechat jízdenku přerezervovat či dostanou plnou hodnotu zakoupeného dokladu nazpět.

Na EC z Prahy možná vyrazí česká náhrada

Stávka německých strojvůdců se v úterý dotkne i vlaků mířících do České republiky. Mluvčí Českých drah Ondřej Kubala informoval prostřednictvím ČTK, že stávka bude od páté do deváté hodiny ranní, takže během dopoledne budou na české území přijíždět vlaky z Německa se zpožděním. Týká se to například vlaku EC 171 Hungaria z Berlína do Budapešti nebo nočního vlaku EN 353 Johannes Kepler z Wiesbadenu, který v Praze končí v 8:55.

Naopak vlaky opačným směrem, z ČR do Německa, by zpoždění mít neměly. "Připravili jsme náhradní lokomotivy, soupravy a připravili i záložní strojvedoucí," řekl Kubala. ČD tak chtějí případně nahradit německé soupravy, které se v Praze otáčejí po příjezdu z Německa.

zdroj: DB, Transnet


pvo | 3.7.2007 (2:14)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Nehody a mimořádnosti

Další z regionu Německo


06.07.2007 (11:00)  
V své podstatě cestující kašle na to, do jaké kategorie vlak patří. Cestujícího zajímá, aby v době stanovené jízdním řádem přijela "nějaká" souprava, která ho přepraví do požadovaného místa.

Stejnou filosofii zastávají SBB, které denně nahrazují řadu zpožděných vlaků ze zahraničí. Téměř pravidlem je nahrazení EC Wien – Basel pro zpoždění, CISALPINA se nahrazují soupravou s elektrickým vozem řady 510, 520, 540, 560, případně trojčetem s lok řady 450, kde je vždy vůz první třídy. A to za situace, kdy mají vlaky "jen" 30 minut zpoždění …
EC Wien – Basel skončí v Zürichu, cestující si "musí" přestoupit do nejbližšho vlaku, ale není narušen jízdní řád Zürich – Basel.

Pojede-ĺi EC z Děčína do Prahy náhradní soupravou "B" nebo EJ 460, protože vlak má z Německa zpoždění, tak to cestující pochopí, pochoptelně se nemůže vybírat nějaký příplatek.
Cestující jede včas, tak jak si naplánoval … stejně tak oželí I. třídu.
A jsme u jádra problému. ČD vybírají za jízdu vlakem "vyšší kvality" od některých skupin cestujících příplatek za "vyšší kvalitu". Tohle u SBB není.
Druhý problém spočívá v tom, že u SBB, DB, ÖBB se jezdí běžně tzv. 0/0-S, čili vlak s centrálně uzavíranými dveřmi z lokomotivy (hnacího vozidla) jede bez vlakové čety, s čímž se třebas u ČD reálně s výjimkou M "rodiny 810" vůbec nepočítá.
Na Slovensku jezdí takhle vlaky na TEŽ.
I EJ 471 u mimořádného vlaku obsazená cestujícími musí být doprovázena jedním pracovníkem obsluhy vlaku (osobou odborně způsobilou) protože "co kdyby se něco stalo" a jsou případy, kdy má pracovník obsluhy vlaku problém s tím, že by měl doprovázet sám zdvojenou elektrickou jednutku (451, 452, 471 …) a požaduje redukci na jednu soupravu …
Pomiňme že většina vozů ČD není vybavena centrálně uzavíranými dveřmi a z elektrické nebo motorové lok nelze dveře centrálně uzavírat … Jenže u Děčíně se nějaká pohotovost vlakové čety nedrží i když se třebas podaří sehnat strojvedoucího od nákladu.
Děčín byl jako domovská stanice osobních vozů zrušen, záložní vozy jsou deponovány v Ústí nad Labem …
03.07.2007 (17:37)  
No dneska ráno jsem se teda pěkně zasmál, když jsem vezl Os 9605 z Roudnice nad Labem. Vlak EN 353 Johannes Kepler přijel opravdu ve složení ř.150+2xB. Škoda, že jsem neměl foťák.Fakt super souprava.
registrovaný uživatel nevido 
03.07.2007 (14:22)  
Neviete niekto, čo za súpravu mohli nasadiť na EC 173 Vindobona, ktora odisla z Prahy - Holešovic ako náhradná v riadnom čase? Predpokladám, že to bude súprava, ktorá pôjde aj ako EC Antonín Dvořák z Viedne večer, s ktorou sa chystám ísť.
Díky za pripadné info (zaujímala by ma hlavne 1. trieda a či tam môžem očakávať kuřák)
registrovaný uživatel Mates 
03.07.2007 (13:53)  
hungarka a vindobona maj taky slusny sekery
03.07.2007 (10:24)  
M: No takže je to jasný, prostě poslali ty dvě Béčka z Děčína samotný do Prahy. To musel být EuroNight jak vyšitej :)
registrovaný uživatel M 
03.07.2007 (10:11)  
"Vlak (z Wiesbadenu) jsme nahradili vlastní soupravou" řekl iDNES.cz Kubala. Podle něj vlak využívá řada zákazníků na cestu do práce.
03.07.2007 (9:20)  
Jak můžou připravit náhradní soupravy, když všude prezentují nedostatek vozů vyšší kvality?
03.07.2007 (9:05)  
EN 353 přijel do Prahy včas. Ikdyž je otázka, zda nebyl pouze v řazení 2xB :) Jinak pokud je mi známo, tak se žádné německé soupravy v Praze přes den neotáčejí, pokud tím není myšlena 11 hodinová pauza mezi 353 a 352 :)

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko