..: Více než tři sta lidí se podepsalo pod petici proti hluku v brněnských Židenicích :..

Ilustrační obrázek-Brno Brno Židenice - Občany brněnské městské části Židenice trápí hluk z projíždějících vlaků. Tvrdí to alespoň brněnská redakce Českého rozhlsu, podle níž si na radnici na hluk stěžuje stále více lidí. Hygienici ale soudí, že tam lomoz nepřesahuje normy, a železničáři se zase staví ke snížení hlučnosti v Židenicích skepticky.

Nespokojení občané se nedávno sešli se starostou městské části a železničáři, aby se pobavili o možném řešení a vyjádřili své názory. Pod petici proti hluku v Židenicích se podepsalo více než tři sta lidí. "Mě se to týká, protože bydlím Jeronýmova - Nezamyslova a žiji vyloženě u trati. Vím, jaký tady je hluk a je to hrozné. Když projede vlak, tak absolutně neslyšíme televizi, rádio, prostě nic a ani spát se tady nedá," stěžuje si jedna z obyvatelek této městské části. "Jde mi hlavně o to, aby se ta hlučnost, která v této oblasti je, nějakým způsobem upravila. Například zpomalením vlaků nebo postavením odhlučňovacích záležitostí," dodává další z obyvatel Brna - Židenic.

Problém Židenic je v tom, že v současné době nebude nikdo investovat do jakékoliv rekonstrukce kolejnic či odhlučňovacích zdí nebo jiného radikálnějšího opatření, které by alespoň v těch nejhorších místech zabránilo nesnesitelnému hluku. "Legendou pro to, proč nikdo není ochoten do určitého termínu investovat nic do dráhy, je přestavba železničního uzlu Brno, která má řešit většinu těchto problémových pasáží," uvádí starosta městské části Brno - Židenice Roman Vašina.

Přítomní železničáři na setkání občanů a vedení čtvrti přislíbili jediné. "Co se týče těch mostů a rezonujících plechů či jiných součástí, tak zvýšíme četnost prohlídek s tím, že případné uvolněné spoje budeme dotahovat. Nic víc já v tuto chvíli slíbit nemohu a nevidím ani jiné řešení," říká Pavel Novák ze Správy dopravní cesty Brno.

Starosta i přes skepsi přítomných podá žádost na snížení rychlosti projíždějících vlaků Židenicemi. To by totiž podle většiny dotčených občanů bylo nejlepším řešením. "Na základě tohoto jednání sesumarizujeme požadavky, obrátíme se na kompetentní pracovníky Českých drah, kteří mohou zajistit nebo schválit určité opatření, které minimalizuje hlučnost a vibrace na dráze v brněnských Židenicích," doplňuje starosta Roman Vašina.

Zdroj: ČRo Brno


Výpravčí | 29.6.2007 (11:00)
Ostatní: TwitterLinkuj.cz!Jaggni to!Google Bookmarksvybrali.sme.skDalší služby
Related newsopen/close

More on Reportáže

More from ČR Jihomoravský


  1 2 3      Zpráv na stránku:   
04.07.2007 (14:01)  
M@ra: Mám pro Vás potěšující zprávu, místní cikáni mají být, podle nejmenovaného vzoru, postupně přesídleni do Řečkovic, do objektu bývalých kasáren. Z prostoru okolo Francouzské ulice má vzniknou residenční čvrť pro dobře finančně zajištěné lidi.
Zdroj je bohužel jen velmi pochybná agentura JPP
Registered user M@ra 
03.07.2007 (14:42)  
To určitě, postaví se zeď a místní Cikáni si budou stěžovat, že neuvidí na vlaky (jako v Ústí). Např. ve Švýcarsku to s protihlukovými zdmi taky nepřehánějí a když, tak jsou o dost nižší než u nás, aby zůstal výhled z vlaku.
Registered user Tasa 
02.07.2007 (20:45)  
Když by se tam postavila zed, tak by neměli brněnští šotouši kde fotit. Ten hluk, není jen problém židenic. Bydlím na Vinohradech a když si tak večer ležím v posteli tak sliším jak v Majlontě projíždějí vlaky a to to mám ještě navíc přes půl sídliště a slušnou štreku dolů z kopce. Takže to bude asi problém všude. V Židenicích by si asi měli začít zvykat.
Registered user Precla 
30.06.2007 (18:36)  
Brno je průmyslový město.. nějakej ten protihlukovej beton se snadno ztratí.
30.06.2007 (11:11)  
To je jednoduché - dráha tam byla dřív, takže okna si zaplatí lidé (jen doufám, že si tam nedají nějaká ohyzdná, to by potom radši měla zajistit SŽDC hromadně okna s původními tvary). Pokud by šlo o novostavbu, pak by okna zajišťoval investor, tedy SŽDC. Jinak jsem pochopitelně pro omezování hluku i ze strany SŽDC (opravy tratí) a dopravců (údržba a úprava vozidel). Betonové bariéry považuji za krajní řešení vedoucí k nežádoucímu optickému rozdělení krajiny (narozdíl od stěn skleněných), a také k rozdělení fyzickému, nejsou-li ponechány mezery pro přechody se signalizací či vybudovány podchody.
29.06.2007 (23:31)  
Já myslím, že vůbec nejlepší řešení by byla výměna oken. Bydlím v Kralupech 20 metrů od koridoru. Jakmile jsem se sem nastěhoval, vyměnil jsem stará okna za plastová s útlumem až 51 dB. Při těch starých oknech samozřejmě nebyla slyšet televize při průjezdu "pouhé" 451. Dnes naopak při slabě puštěné tv vůbec neslyším ani kontejnerový vlak. Pouze je otázka, kdo by měl ty okna zaplatit.
Registered user JOHNZ 
29.06.2007 (19:02)  
Tí sú bohovskí, takže spomaliť dopravu :) Je tam taký ťahaný oblúčik, štíhle vyhybečky na odbočke, ... Takže jediné čo také zníženie rýchlosti prinesie bude fakt, že vybrácie spôsobené nárazmi okolesníka na bok koľajnice spadnú na počuteľnú mieru a začne im to tam veselo brúsiť (tak ako na výjazde z hlaváku smer Heršpice) ... to bude práveže potom hluk ... nie to, čo je tam teraz ...
29.06.2007 (18:39)  
Co tam bylo driv trat nebo domy? Aspon bude, kde houkat. Kdyz hluk, tak hluk.
Registered user stoupa  mail  
29.06.2007 (16:40)  
prosím pěkně: 300 lidí z kolika referenčnícch či oprávněných? Po více něž 150ti letech zušlechtění území provozem dráhy?
Registered user aron 
29.06.2007 (16:22)  
Vysoký stěny 25m je samozřejmě hovadina a kdyby se to dalo do úmělího protuhlukovýho tunelu tak by si na sebe ušili bič,protože by to pak chtěli všichni a všude.
  1 2 3      Zpráv na stránku:   

Comments are users' expressions.
ŽelPage has no liability for their contents.

- Correspondent or Member of ŽelPage, - Editor or ŽelPage Administrator

Add comment
Comments are only allowed for registered users.
Before you insert your comment, you have to log on or register.
Sign in
 
 
  
 
   Register

© 2001 - 2019 ŽelPage - Webmaster


Info
informacni okenko