..: Dočkáme se podmořského tunelu mezi Estonskem a Finskem? :..

Tunel - ilustrační fotoTallin - Starostové Helsinek a Tallinu požadují vypracování studie proveditelnosti výstavby nového podmořského tunelu, jenž by v budoucnu mohl spojit obě hlavní města. Edgar Savisaar spolu s Jussim Pajunenem na setkání 19.6.2007 ve Finsku odsouhlasili zahájení přípravy studie. Pokud by se podařilo projekt realizovat, nový tunel by se svou délku přesahující 80 kilometrů stal nejdelším na světě. Nicméně, naskýtá se otázka ekonomické návratnosti stavby - Eurotunnel spojující Francii s Velkou Británií se na začátku roku potýkal s dluhem přesahujícím 250 mld. Kč.

zdroj: Baltic Times


Rastislav Štangl Poslat mail autorovi | 28.6.2007 (3:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Stavby a projekty

Další z regionu Evropa Finsko


  1 2      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel aron 
29.06.2007 (9:23)  
Semík:Ano ale tam kde dnes jezdí 15000 vozidel za den ,tak po otevření dálnice (myslím nějaký souvislí tah) se doprava zvýší na 20000-25000.Zaseješ dálnice-sklidíš auta.
registrovaný uživatel Semík  mail  
28.06.2007 (21:49)  
2 aron: zdenek84 má pravdu. Smog na dálnici ubude. Pokud pojede stejný počet aut přes obec, kde musí několikrát zastavit a znova se rozjet - spotřebuje víc paliva, než když všechny pojedou na na nejvyšší rychlostní stupeň po dálnici s mírně sešláplým plynovým pedálem. Viz příklad spotřeba v technickém průkaze mého picku upu který má město 7,8l/100 a 5,79 při 90km/h. Pokud spálím míň paliva vytvořím méně smogu. Samozřejmě ekologie elektrifikované tratě je ještě ohodně víš.
registrovaný uživatel aron 
28.06.2007 (20:13)  
zdenek84 ale to má železnice taky a mohla by mít přínos i větší,kdyby se dostatečně podporovala,tím myslím aby se srovnaly podmínky silnice-železnice.No a s tým smogem to snad nemyslíš vážně,jestli to bylo myšlený tak že smog nebude ve městech tak to beru,ale celkově smogu s každou dálnicí přibude.
28.06.2007 (15:27)  
aron: dálnice má například pozitivní externality - kromě té rychlosti například rozvoj průmyslu, menší provoz ve městech - méně smogu... mezi talinnem a helsinkami jezdí celkem dost trajektů, železnice by musela přetáhnout většinu jejich výkonů
registrovaný uživatel konca 
28.06.2007 (15:11)  
To Jiří H.: neboj, během studia jsem měl tu skvělou možnost se s těmito díly dostatečně seznámit.To nevyvrací to, že si z obhajování mega-staveb spousta lidí udělala slušnou živnost a dokonce celou vědu. Já netvrdím, že se nemají dělat veřejné výdaje, jenom tvrdím, že veřejné peníze utopené v takových megaprojektech potom chybí na malé, lokální projekty, které v globále přináší prospěch mnohem většímu počtu lidí (dopravní obslužnost, zklidňování center měst,zvyšování rychlostí na tratích, přestupní body, vozidla, atd. atd). Akorát se při tom dá míň nakrást.
28.06.2007 (14:51)  
konca - zajeď si do Pardubic do univerzitní knihovny a nech si vyhledat a přečti si publikace na témata:
1 externality v dopravě
2 hodnocení dopravních investic

Budeš překvapen, kolik toho na tato témata bylo napsáno.
registrovaný uživatel konca 
28.06.2007 (14:21)  
To Jiří Hovorka: a jak to poznáš, že užitek je větší než náklady? Je to jenom tvůj pocit nebo to máš nějak spočítáno? Pokud na to máš nějaký model, tak bys nám ho mohl představit, bylo by to minimálně na Nobelovu cenu (asi ne za ekonomii, ale spíš za mír).Bohužel, ekonomická návratnost je jediné, co lze spočítat. Paradoxní na těchto megalomanských projektech je to, že čím astronomičtější jsou náklady, tím víc se najde zastánců, kteří argumentují "vyššími zájmy" než jenom směšná ekonomika. Komunistické myšlení zapustilo bohužel v evropských hlavách silné kořeny. Všichni si urputně střežíme svoje peníze, vážíme každou korunu, ale jakmile je jednou odevzáme státu, najednou jsme velkorysí a podporujeme jejich utrácení za věci, které bychom ze své peněženky nikdy nepodpořili. (třeba ve formě mýta). Ale když to zaplatí stát, tak to jsme hned pro, šťastní jak se ulehčí život, zkrátí vzdálenosti, popř. sníží nezaměstnanost, udrží know-how atd., atd.Nějaký ctihodný důvod se vždycky najde
28.06.2007 (13:52)  
konca - takových lidí více a žili bychom ještě na stromech. Vidíš pouze peníze, který se do toho dají, ale užitek, který stavba vyvolá se vyčisluje velice těžko. Je určitě vyšší než vynaložené náklady.
registrovaný uživatel konca 
28.06.2007 (12:30)  
úžasná hovadina, žumpa na veřejné peníze. nevím, proč tomu někdo říká"veřejně prospěšná stavba".
registrovaný uživatel aron 
28.06.2007 (12:22)  
zdenek84: A jak se například ekonomicky vyplatí dálnice Praha-ČB? Ekonomicky se nevyplatí,ale zrychlí a spohodlní dopravu přesně tak jako ten tunel.
  1 2      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko