..: GE představila první hybridní lokomotivu :..

Ilustrační obrázekLos Angeles – Společnost GE oznámila debut své první hybridní lokomotivy, která byla představena v rámci konference Ecomagination v Los Angeles. Lokomotiva, vyvíjená GE Evolution, se poprvé objevila 24. května na historickém nádraží Union Station coby příklad pokroku, který se podařilo učinit divizi GE Transportation ve vývoji hybridní lokomotivy, která dokáže recyklovat termální energii ukládanou do palubních akumulátorů.

Tato ukázková hybridní lokomotiva je jen jednou z mnoha technologií vystavených v rámci konference a vyvíjených jako součást iniciativy Ecomagination v oblasti železniční dopravy za účelem snížení emisí plynů způsobujících smog, jako jsou oxidy dusíku a částice ostatních prvků. Ecomagination je iniciativou společnosti General Electric usilující o představení nových technologií, které umožní zákazníkům reagovat na nejpalčivější ekologické problémy.

Tato hybridní lokomotiva je dalším důkazem našeho odhodlání investovat do technologií a uvádět do života nové originální koncepty,“ prohlásil prezident a generální ředitel divize GE Transportation. „Budeme i nadále podporovat iniciativu Ecomagination a vyrábět produkty, které umožní zákazníkům zvyšovat palivovou efektivitu, spolehlivost a zároveň snižovat emise."

Prototyp hybridní dieselové lokomotivy číslo 2010 o výkonu 4 400 koňských sil bude vybaven řadou originálních baterií, které budou zachycovat a ukládat energii, jež vzniká při dynamickém brzdění. Energie takto ukládaná do baterií sníží spotřebu paliva a emisí až o 10 procent oproti běžným, dnes používaným lokomotivám (kromě nižších emisí bude hybridní lokomotiva výkonnější ve vyšších nadmořských výškách a při prudkém stoupání).

Na vývoji hybridní technologie se podílelo několik významných zákazníků GE, včetně společnosti BNSF. „Společnost BNFS má zájem přispívat k rozvoji nových technologií, které přinesou profit jak nám, tak životnímu prostředí,“ prohlásil předseda představenstva a generální ředitel BNSF Railway Company Matthew K. Rose. „Jsme hrdí na to, že můžeme s GE spolupracovat na vývoji hybridní lokomotivy, výzkumu alternativních paliv a testování jiných technologií, které povedou k optimalizaci výkonu naší lokomotivové flotily."

Minulý týden se hybridní lokomotiva vydala po železnici provozované společností Union Pacific, když mířila z výroby na konferenci v Kalifornii. Společnost Union Pacific je rovněž zastoupena v poradní radě GE. „Společnost Union Pacific investuje a podílí se na vývoji nových technologií, které zajistí čistší životní prostředí. Součástí našich plánů je dosáhnout nejekologičtější lokomotivové flotily v železniční dopravě,“ prohlásil předseda představenstva a generální ředitel Union Pacific Jim Young. „Chtěli bychom pogratulovat společnosti GE k práci, kterou učinila při vývoji hybridní lokomotivy, a ocenit přispění dodavatelů, kteří nám pomáhají v realizování našich cílů, tolik potřebných pro budoucnost Ameriky.

Před uvedením lokomotivy na trh bude tým konstruktérů ještě dokončovat práce na novátorských bezolovnatých akumulátorech a souvisejících palubních systémech. Po laboratorním testování nabídne společnost GE několik před-výrobních kusů pro testování.

Tato lokomotiva přinese snížení emisí a lepší provozní efektivitu zákazníkům, kteří se zabývají transportem zboží a surovin. Hlavní inovace spočívá v tom, že lokomotiva dokáže zachycovat a ukládat energii, která jinak při brzdění přichází vniveč,“ prohlásil hlavní konstruktér GE Transportation Steve Gray. „Zatímco budeme pracovat na tom, abychom tuto lokomotivu mohli uvést na trh, naši konstruktéři využijí prototyp jako laboratoř, kde budou společně s našimi zákazníky hybridní technologii testovat, analyzovat a společně dolaďovat.

Energie uspořená při brzdění 270tunové lokomotivy za dobu jednoho roku postačí k ročnímu zásobování 160 domácností elektřinou.

zdroj: MMD & GE


Jan Felt | 22.6.2007 (16:00)
Súvisiace správyopen/close

Ďalšie z rubriky Vozidla

Ďalšie z regiónu USA


  1 2 3      Zpráv na stránku:   
registrovaný užívateľ comar 
22.06.2007 (18:32)  
Duke123: a jak to potom resi treba takova toyota prius a podobne hybridni auta, ktere brzdi do baterek?

rekuperace do site je treba v nemecky mluvicich zemich naprosto bezna, jenze na to je potraba mit udelanou sit a motivovat k tomu dopravce - treba nizsimi poplatky za vlakovou cestu.
22.06.2007 (17:38)  
aron: Jenomže u dobíjení baterek je takový drobný problém, že cca 5 minut (podle typu a velikosti) trvá baterce, než se vůbec začne dobíjet. Prostě v ní musí proběhnout určité děje, než začne energii akumulovat. Proto rekuperace do baterek nemá moc význam. Proto taky hovoří jen o 10%, ne ovětším čísle. Protože než baterky začneš vůbec dobíjet, tak už většinou stojíš.
registrovaný užívateľ 714.018-9  mail  
22.06.2007 (17:36)  
No jo, ale tahle lokotka je motorová a tam to mimo rekuperace do vlastní sítě(u moderních loko) je vzácnost. Já osobně jsem si doteďka myslel, že je to nemožné.

Docela mě překvapuje, že ty akumulátory pojmou takový proud.

270tun lokomotiva? To jako 45 tun na nápravu? To by byla traťová třída M1. Teda, jestli to tak fakt váží, tak teda smekám, takový tratě, to je dobrý.
registrovaný užívateľ Cypher 
22.06.2007 (17:17)  
Energii se může snad zpátky odvádět do trolejí.Tím odpadají velké pořizovací ceny za batarky a taky se ušetří místo.
Ovšem z rekurperací je trochu problém u menších napětí a proudů se to celkem již daří realizovat.
Ale aby síť mohla příjmat musí mít nižší napětí něž zdroj(lokomotiva při brždění) a pokud možno konstantní hodnotu proudu.Což se dá využít například při táhlých klesáních apod.Takže to není zas tak jednoduché jak to vypadá,proto pokud ktomu profily trati přímo nevibízí, tak se většinou od toho upustí.
registrovaný užívateľ aron 
22.06.2007 (17:07)  
Využívat energii z brždění by měla být samozřejmost a ne vzácnost! Když to jde v USA a ve Švýcarsku tak by to mělo jít všude,jen nehledat výmluvy a chtít.
registrovaný užívateľ comar 
22.06.2007 (17:02)  
je to rozhodne zajimava myslenka.
zajimave bude ale, o kolik to bude drazsi nez ostatni srovnatelne stroje a jestli uspory paliva zaplati vyssi porizovaci cenu.
22.06.2007 (16:26)  
Ano, rozumíte tomu správně. Jedná se o rekuperaci do baterií.
22.06.2007 (16:26)  
...bravo!..smekám před GE klobouk...opět o krok napřed!!!

...pořád mi nejde do hlavy, kam oni chodí na ten koeficient adheze u = 0,5... ;o)
registrovaný užívateľ milan 
22.06.2007 (16:13)  
Tomu mám rozumět, že to je "rekuperace do baterií" ?
  1 2 3      Zpráv na stránku:   

Komentáre vyjadrujú názory čitateľov.
Redakcia nenesie žiadnu zodpovednosť za ich obsah.

- dopisovateľ alebo člen ŽP, - editor alebo admin ŽP

Pridať komentár
Komentáre môžu vkladať iba registrovaní užívatelia.
Pred vložením komentára je potrebné se buď prihlásiť, alebo zaregistrovať.
Prihlásenie
 
 
  
 
   Zaregistrovať sa

© 2001 - 2024 ŽelPage - správcovia


Info
informacni okenko