Los Angeles – Společnost GE oznámila debut své první hybridní lokomotivy, která byla představena v rámci konference Ecomagination v Los Angeles. Lokomotiva, vyvíjená GE Evolution, se poprvé objevila 24. května na historickém nádraží Union Station coby příklad pokroku, který se podařilo učinit divizi GE Transportation ve vývoji hybridní lokomotivy, která dokáže recyklovat termální energii ukládanou do palubních akumulátorů.
Tato ukázková hybridní lokomotiva je jen jednou z mnoha technologií vystavených v rámci konference a vyvíjených jako součást iniciativy Ecomagination v oblasti železniční dopravy za účelem snížení emisí plynů způsobujících smog, jako jsou oxidy dusíku a částice ostatních prvků. Ecomagination je iniciativou společnosti General Electric usilující o představení nových technologií, které umožní zákazníkům reagovat na nejpalčivější ekologické problémy.
„Tato hybridní lokomotiva je dalším důkazem našeho odhodlání investovat do technologií a uvádět do života nové originální koncepty,“ prohlásil prezident a generální ředitel divize GE Transportation. „Budeme i nadále podporovat iniciativu Ecomagination a vyrábět produkty, které umožní zákazníkům zvyšovat palivovou efektivitu, spolehlivost a zároveň snižovat emise."
Prototyp hybridní dieselové lokomotivy číslo 2010 o výkonu 4 400 koňských sil bude vybaven řadou originálních baterií, které budou zachycovat a ukládat energii, jež vzniká při dynamickém brzdění. Energie takto ukládaná do baterií sníží spotřebu paliva a emisí až o 10 procent oproti běžným, dnes používaným lokomotivám (kromě nižších emisí bude hybridní lokomotiva výkonnější ve vyšších nadmořských výškách a při prudkém stoupání).
Na vývoji hybridní technologie se podílelo několik významných zákazníků GE, včetně společnosti BNSF. „Společnost BNFS má zájem přispívat k rozvoji nových technologií, které přinesou profit jak nám, tak životnímu prostředí,“ prohlásil předseda představenstva a generální ředitel BNSF Railway Company Matthew K. Rose. „Jsme hrdí na to, že můžeme s GE spolupracovat na vývoji hybridní lokomotivy, výzkumu alternativních paliv a testování jiných technologií, které povedou k optimalizaci výkonu naší lokomotivové flotily."
Minulý týden se hybridní lokomotiva vydala po železnici provozované společností Union Pacific, když mířila z výroby na konferenci v Kalifornii. Společnost Union Pacific je rovněž zastoupena v poradní radě GE. „Společnost Union Pacific investuje a podílí se na vývoji nových technologií, které zajistí čistší životní prostředí. Součástí našich plánů je dosáhnout nejekologičtější lokomotivové flotily v železniční dopravě,“ prohlásil předseda představenstva a generální ředitel Union Pacific Jim Young. „Chtěli bychom pogratulovat společnosti GE k práci, kterou učinila při vývoji hybridní lokomotivy, a ocenit přispění dodavatelů, kteří nám pomáhají v realizování našich cílů, tolik potřebných pro budoucnost Ameriky.“
Před uvedením lokomotivy na trh bude tým konstruktérů ještě dokončovat práce na novátorských bezolovnatých akumulátorech a souvisejících palubních systémech. Po laboratorním testování nabídne společnost GE několik před-výrobních kusů pro testování.
„Tato lokomotiva přinese snížení emisí a lepší provozní efektivitu zákazníkům, kteří se zabývají transportem zboží a surovin. Hlavní inovace spočívá v tom, že lokomotiva dokáže zachycovat a ukládat energii, která jinak při brzdění přichází vniveč,“ prohlásil hlavní konstruktér GE Transportation Steve Gray. „Zatímco budeme pracovat na tom, abychom tuto lokomotivu mohli uvést na trh, naši konstruktéři využijí prototyp jako laboratoř, kde budou společně s našimi zákazníky hybridní technologii testovat, analyzovat a společně dolaďovat.“
Energie uspořená při brzdění 270tunové lokomotivy za dobu jednoho roku postačí k ročnímu zásobování 160 domácností elektřinou.
zdroj: MMD & GE
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.