..: GE představila první hybridní lokomotivu :..

Ilustrační obrázekLos Angeles – Společnost GE oznámila debut své první hybridní lokomotivy, která byla představena v rámci konference Ecomagination v Los Angeles. Lokomotiva, vyvíjená GE Evolution, se poprvé objevila 24. května na historickém nádraží Union Station coby příklad pokroku, který se podařilo učinit divizi GE Transportation ve vývoji hybridní lokomotivy, která dokáže recyklovat termální energii ukládanou do palubních akumulátorů.

Tato ukázková hybridní lokomotiva je jen jednou z mnoha technologií vystavených v rámci konference a vyvíjených jako součást iniciativy Ecomagination v oblasti železniční dopravy za účelem snížení emisí plynů způsobujících smog, jako jsou oxidy dusíku a částice ostatních prvků. Ecomagination je iniciativou společnosti General Electric usilující o představení nových technologií, které umožní zákazníkům reagovat na nejpalčivější ekologické problémy.

Tato hybridní lokomotiva je dalším důkazem našeho odhodlání investovat do technologií a uvádět do života nové originální koncepty,“ prohlásil prezident a generální ředitel divize GE Transportation. „Budeme i nadále podporovat iniciativu Ecomagination a vyrábět produkty, které umožní zákazníkům zvyšovat palivovou efektivitu, spolehlivost a zároveň snižovat emise."

Prototyp hybridní dieselové lokomotivy číslo 2010 o výkonu 4 400 koňských sil bude vybaven řadou originálních baterií, které budou zachycovat a ukládat energii, jež vzniká při dynamickém brzdění. Energie takto ukládaná do baterií sníží spotřebu paliva a emisí až o 10 procent oproti běžným, dnes používaným lokomotivám (kromě nižších emisí bude hybridní lokomotiva výkonnější ve vyšších nadmořských výškách a při prudkém stoupání).

Na vývoji hybridní technologie se podílelo několik významných zákazníků GE, včetně společnosti BNSF. „Společnost BNFS má zájem přispívat k rozvoji nových technologií, které přinesou profit jak nám, tak životnímu prostředí,“ prohlásil předseda představenstva a generální ředitel BNSF Railway Company Matthew K. Rose. „Jsme hrdí na to, že můžeme s GE spolupracovat na vývoji hybridní lokomotivy, výzkumu alternativních paliv a testování jiných technologií, které povedou k optimalizaci výkonu naší lokomotivové flotily."

Minulý týden se hybridní lokomotiva vydala po železnici provozované společností Union Pacific, když mířila z výroby na konferenci v Kalifornii. Společnost Union Pacific je rovněž zastoupena v poradní radě GE. „Společnost Union Pacific investuje a podílí se na vývoji nových technologií, které zajistí čistší životní prostředí. Součástí našich plánů je dosáhnout nejekologičtější lokomotivové flotily v železniční dopravě,“ prohlásil předseda představenstva a generální ředitel Union Pacific Jim Young. „Chtěli bychom pogratulovat společnosti GE k práci, kterou učinila při vývoji hybridní lokomotivy, a ocenit přispění dodavatelů, kteří nám pomáhají v realizování našich cílů, tolik potřebných pro budoucnost Ameriky.

Před uvedením lokomotivy na trh bude tým konstruktérů ještě dokončovat práce na novátorských bezolovnatých akumulátorech a souvisejících palubních systémech. Po laboratorním testování nabídne společnost GE několik před-výrobních kusů pro testování.

Tato lokomotiva přinese snížení emisí a lepší provozní efektivitu zákazníkům, kteří se zabývají transportem zboží a surovin. Hlavní inovace spočívá v tom, že lokomotiva dokáže zachycovat a ukládat energii, která jinak při brzdění přichází vniveč,“ prohlásil hlavní konstruktér GE Transportation Steve Gray. „Zatímco budeme pracovat na tom, abychom tuto lokomotivu mohli uvést na trh, naši konstruktéři využijí prototyp jako laboratoř, kde budou společně s našimi zákazníky hybridní technologii testovat, analyzovat a společně dolaďovat.

Energie uspořená při brzdění 270tunové lokomotivy za dobu jednoho roku postačí k ročnímu zásobování 160 domácností elektřinou.

zdroj: MMD & GE


Jan Felt | 22.6.2007 (16:00)
Zusammenhängende Nachrichtenopen/close

Weitere von Vozidla

Weitere aus USA


  1 2 3      Zpráv na stránku:   
23.06.2007 (9:03)  
Vousáč: Brzdit do baterie není problém, jen je otázka, kolik z této nabrzděné energie lze následně využít.
23.06.2007 (2:14)  
Duke123: Dovolil bych si rezolutně nesouhlasit, že není možné využívat rekuperaci energie do akumulátorů. Uváděný příklad automobilu Toyota Prius (existují i další vozy) je správný. Vozidlo je vybaveno NiMH akumulátorem, s jehož dobíjením nejsou žádné problémy, není nutná žádná "aktivační" doba, jak uvádíte. Více informací najdete na tomto linku http://www.hybridsynergydrive.com/ Pokud pochybujete o funkci systému, snad Vás přesvědčí dnes již téměř jeden milion hybridních vozů Toyota + Lexus na světových silnících. Tudíž nevidím problém toto aplikovat i na motorovou lokomotivu.
22.06.2007 (22:56)  
Lokomotiva ř.799(ADELA),vyráběná Jihlavskou lokomotivní společností totální rekonstrukcí řady 700 brzdí do trakční baterie úplně normálně.Je to sice jen maličká posunovací lokomotiva,ale tímto způsobem se ubrzdí i s vlečeným sergejem z 10 km rychlosti naprosto perfektně.A v ČKD vyrobený hybrid úspěšně jezdil v Olomouci už před více než 17 lety,a to dokonce v traťové službě-byl čtyřnápravový s pojezdem jako 731.
Registrierter Benutzer shark 
22.06.2007 (21:08)  
loko má 207 tun - více info přímo u GE na http://www.ge.com/products_services/rail.html
22.06.2007 (20:48)  
Přece jenom styl jízdy u lokomotivy je jiný, než u auta, takže ty úspory nebudou tak velké jako u hybridních aut pro měststký provoz.
22.06.2007 (18:46)  
comar: Pokud nemá superkapacitor, tak brzdění do baterek bude jenom vtip na neznalé. Věř mi, u nás na VŠB máme vlastní elektromobil, tak vím jak to je.
Registrierter Benutzer barguzin  mail  
22.06.2007 (18:46)  
Tá hmotnosť môže byť myslená ako teoreticky dvoch rušňov na americké pomery trochu chatrnejších :-) 6osový rušeň podobnej konštrukcie má myslím okolo 180 až 192 ton. Aj keď je pravda, že batériami by mohla jeho hmotnosť slušne narásť, ale napr. bolo by možné obetovať nejaký ten liter 20kubíkovej nádrže... Pretože na druhej strane sa mi nevidí až taká extrémna únosnosť zvršku (aj keď amerického). Ináč kdesi som niečo čítal o novom type kondenzátorov, ktoré sa pri brzdení dobili energiou a pri opätovnom štarte v prvom momente boli schopné zvýšiť dynamiku rozjazdu, čím sa nejaké litre trakčnej nafty ušetrili. To bolo ale u ľahkej dieselelektrickej jednotky. Celkom ma toto zaujalo, americký vývoj má obrovský potenciál aj v ekologickej oblasti... Ďalšia výhoda plynúca z takéhoto hybridu je možnosť v kritických úsekoch zvýšiť ťažnú silu, čo u dieselelektriky je vždy obmedzené výkonom prvotného agregátu, ďalej možnosť bezdieselového posunu aj s malou záťažou v stanici, prípadne možnosť predĺžiť dobeh súpravy pri nečakanej poruche spaľovacieho motora pri pružnej reakcii rušňovodiča a vhodných sklonových pomeroch. Ešte možnosť na sklonoch ísť s vypnutým dieslom, pričom pomocné pohony (hlavne kompresor by boli poháňané z batérií) Celkom by ma zaujímali parametre tých akumulátorov, hlavne kapacita, hmotnosť a celkové napätie a tiež nabíjacie časy pri rôznych nabíjacích prúdoch a životnosť.
Registrierter Benutzer aron 
22.06.2007 (18:46)  
Duke 123:Neuvědomil sem si ,že ve Švýcarsku to jde zpátky do troleje a tady do mašiny.
Registrierter Benutzer mira 
22.06.2007 (18:39)  
Registrierter Benutzer mira 
22.06.2007 (18:37)  
GE Dash 9 co je na obrázku váží jenom 179 t, možná je tahle s bateriemi o něco těžší ale určitě ne o 90t.
  1 2 3      Zpráv na stránku:   

Kommentare äußern den Ansicht der Leser.
ŽelPage übernimmt keine Haftung für deren Inhalt.

- Korrespondent oder ŽP Mitglied, - Editor oder ŽP Admin

Kommentar hinzufügen
Kommentare dürfen nur registrierte Benutzer senden.
Bevor Sie Kommentieren, melden Sie sich bitte an oder registrieren Sie sich.
Anmelden
 
 
  
 
   Registrieren

© 2001 - 2024 ŽelPage - Webmaster


Info
informacni okenko