Posázaví - Od června začaly České dráhy pravidelně nasazovat modernizované osobní vlaky Regionova na víkendové spoje do Posázaví. V období prázdnin (červenec – srpen) budou jednotky Regionova jezdit na trati číslo 210 také ve všední dny.
Cestování po trati 210
Cestování po oblíbené trase Praha - Vrané nad Vltavou - Čerčany (Dobříš) je tak pro cestující podstatně komfortnější než doposud. Díky speciální úpravě vozů se mohou bez obav vypravit na výlet i lidé se sníženou pohyblivostí. Vozidla jsou totiž částečně nízkopodlažní a mají bezbariérové WC. „Rozhodnutí Českých drah nasadit jednotky Regionova na trať tzv. Posázavského Pacifiku oceňují nejen cestující, ale také starostové obcí a měst, kteří se před 2 lety výrazně zasadili o zachování osobní dopravy v úseku Vrané nad Vltavou – Dobříš,“ říká Petr Pavlík, dozorčí provozu ŽST Praha Braník.
Jízdní řád jednotek Regionova na trati „Posázavského Pacifiku“ najdete na stránkách českých drah .
zdroj: České dráhy
O privatizaci jsem neslysel, ale treba by to connex nejak pojmul...
Ještě v pol.90.let o víkendech se stálo v patrech i na schodech a Dráhy si myslely,že to tak bude pořád. Neúměrně dlouhé a stále se prodlužující jízdní doby,množství výluk,
strašlivý vozový park (možná ještě pamatujete ty strašlivé posprejované Bixy a 010 bez polic a se špínou v interiéru,které zde každodenně jezdily zhruba v l.1998-2002) vs.vznik autobusových linek Ropid a bezvadně fungující autobusová doprava z Dobříše do Prahy a zpět (Bosák,Cup Tour...)-to nejspíš navždy odloudilo Drahám spousty cestujících.
Nemluvě o jízdních dobách a cenách vlaku (cca 2 hod.?) a autobusu (40 min.,38,-).
Neboli ve vlaku zůstali ti,kterým nic jiného nezbylo v krátkých úsecích,anebo pár romantiků,kteří si trať projedou o víkendu. Nedávno jsem jel v prac. den vlakem 19014 z Dobříše do Prahy-když nepočítám tu hrstku,která jela do Mokrovrat nebo Hraštice,projeli jsme podstatnou část do Měchenic i s průvodčím 3! Čili zázrak,že ten vlak ještě jede.
Na posázavském pacifiku je naštěstí situace lepší,zejména proto,že na mnohá místa se jinak než vlakem dostat nelze,a také proto,že aspoň o víkendech zůstala zachována pohodlná patra,jinak nevím,co by ty cyklisty a vodáky pobralo...
něco mi připomíná, že asi před deseti lety tudle trať (obě), chtěl kdosi privatizovat ... a dráha obecně nebyla proti...
a z dob, kdy jsem ji používal, nejlepší byla patra ("zelená, i modrá")
Do budoucna by to chtělo alespoň mírně zkrátit jízdní doby obnovou železničního svršku a zabezpečením některých přejezdů. Také nevím, proč se nikomu nechce na trati zavádět taktový jízdní řád, vždyť jediné místo na trati 210 kde se musí na něco navazovat jsou Čerčany (plus tedy Vrané nad Vltavou).
Nebude RN bude spis jezdit Dobris nez samotny Pacifik?
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.