..: Vlakem do Posázaví :..

Ilustrační obrázekPosázaví - Od června začaly České dráhy pravidelně nasazovat modernizované osobní vlaky Regionova na víkendové spoje do Posázaví. V období prázdnin (červenec – srpen) budou jednotky Regionova jezdit na trati číslo 210 také ve všední dny.

Cestování po trati 210

Cestování po oblíbené trase Praha - Vrané nad Vltavou - Čerčany (Dobříš) je tak pro cestující podstatně komfortnější než doposud. Díky speciální úpravě vozů se mohou bez obav vypravit na výlet i lidé se sníženou pohyblivostí. Vozidla jsou totiž částečně nízkopodlažní a mají bezbariérové WC. „Rozhodnutí Českých drah nasadit jednotky Regionova na trať tzv. Posázavského Pacifiku oceňují nejen cestující, ale také starostové obcí a měst, kteří se před 2 lety výrazně zasadili o zachování osobní dopravy v úseku Vrané nad Vltavou – Dobříš,“ říká Petr Pavlík, dozorčí provozu ŽST Praha Braník.

Jízdní řád jednotek Regionova na trati „Posázavského Pacifiku“ najdete na stránkách českých drah .

zdroj: České dráhy


Precla | 21.6.2007 (21:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Jízdní řád

Další z regionu ČR Středočeský


  1 2 3      Zpráv na stránku:   
25.06.2007 (10:36)  
Jo, taky si pamatuju cca. roku 2001 jeste patra u Nove Vsi.

O privatizaci jsem neslysel, ale treba by to connex nejak pojmul...
registrovaný uživatel 6529  mail  
24.06.2007 (21:57)  
ČD si to na Dobříšce za posledních 10 let pos...y samy zejména svým laxním přístupem a cestující zpátky nepřiláká ani Regionova.
Ještě v pol.90.let o víkendech se stálo v patrech i na schodech a Dráhy si myslely,že to tak bude pořád. Neúměrně dlouhé a stále se prodlužující jízdní doby,množství výluk,
strašlivý vozový park (možná ještě pamatujete ty strašlivé posprejované Bixy a 010 bez polic a se špínou v interiéru,které zde každodenně jezdily zhruba v l.1998-2002) vs.vznik autobusových linek Ropid a bezvadně fungující autobusová doprava z Dobříše do Prahy a zpět (Bosák,Cup Tour...)-to nejspíš navždy odloudilo Drahám spousty cestujících.
Nemluvě o jízdních dobách a cenách vlaku (cca 2 hod.?) a autobusu (40 min.,38,-).
Neboli ve vlaku zůstali ti,kterým nic jiného nezbylo v krátkých úsecích,anebo pár romantiků,kteří si trať projedou o víkendu. Nedávno jsem jel v prac. den vlakem 19014 z Dobříše do Prahy-když nepočítám tu hrstku,která jela do Mokrovrat nebo Hraštice,projeli jsme podstatnou část do Měchenic i s průvodčím 3! Čili zázrak,že ten vlak ještě jede.
Na posázavském pacifiku je naštěstí situace lepší,zejména proto,že na mnohá místa se jinak než vlakem dostat nelze,a také proto,že aspoň o víkendech zůstala zachována pohodlná patra,jinak nevím,co by ty cyklisty a vodáky pobralo...
registrovaný uživatel stoupa  mail  
22.06.2007 (22:41)  
něco mi připomíná ...

něco mi připomíná, že asi před deseti lety tudle trať (obě), chtěl kdosi privatizovat ... a dráha obecně nebyla proti...

a z dob, kdy jsem ji používal, nejlepší byla patra ("zelená, i modrá")
22.06.2007 (20:23)  
Twix: A jak to vychází s křižováním? Nebylo by daní za takt další prodloužení už tak dost otřesné jízdní doby? Právě ta, kromě nutnosti celou tu dobu sedět na tvrdé lavici 810, myslím taky dost lidí odradí. No Regionova dobrý nápad, ale Regionova s připojenou delší částí starých vozů... no nevím. Patráky byly zlatý. Nevim, proč tam nemůže jezdit 854+054(?)+954 - kdesi jsem slyšel, že prý tam nesmějí klasické čtyřosé vozy či co, ale přijde mi to divné. Důvod bude myslím podobný tomu, že tam nelze udělat bezstykovou kolej, i když v cizině totéž jde - že by tam platily jiné fyzikální zákony, nebo se tam míň bojí?
22.06.2007 (11:23)  
Na trati do Dobříše už jsem se s Regionovami seznámil (máme v Malé Hraštici chatu) a musím říct že za současných okolností je to alespoň takové malé vysvobození z těch samých 010 (012), jelikož Bmto už tam přestaly jezdit před lety. Takže Reginy tam vítám, ačkoliv to není kdoví co. Jinak jsem zvědavý, co bude ROPID dělat, pokud bude chtít prosadit přímou linku S3 Dobříš - Vrané - Praha - Všetaty - Mělník, kterou ve svých schématech uvádí (a jejíž číslo tam Regionova už teď zobrazuje). Ostatně, vozy řady 853 kdysi na Dobříš hojně jezdily...
Do budoucna by to chtělo alespoň mírně zkrátit jízdní doby obnovou železničního svršku a zabezpečením některých přejezdů. Také nevím, proč se nikomu nechce na trati zavádět taktový jízdní řád, vždyť jediné místo na trati 210 kde se musí na něco navazovat jsou Čerčany (plus tedy Vrané nad Vltavou).
registrovaný uživatel Precla 
22.06.2007 (0:10)  
Na tom, že jich je málo něco bude. :)
21.06.2007 (22:43)  
Vampir: Jednoduše to nejde, protože je jich málo...
registrovaný uživatel Vampir  mail  
21.06.2007 (22:29)  
Zdenek84:Máš naprostou pravdu že Pendolino ve 13.26 je vždy přeplněné,ale proč třeba nezdvojí ty soupravy 13.26 a jiná špička nevím jestli 9.26 či jiné
21.06.2007 (22:28)  
Do/z Čerčan naštěstí jede jen v noci a hodně brzo ráno ze soboty na neděli, takže tam kapacitně zvládá. Projel jsem se teď Os 9006 z Čerčan až do Prahy a dalo se to, bylo to o něco pohodlnější než v předchozí 810. Nicméně na jiných vlacích na Pacifiku nemá kapacitně šanci, jak na lidi, tak na kola. Jinak na Dobříš jezdí spřažená s 810 a 010 (čili 814 + 914 + 010 + 810).
21.06.2007 (22:25)  
jo, na kola tam jezdil i nejaky samodomo upraveny vuz 010, ktery za RN asi tezko nekdo povesi :)

Nebude RN bude spis jezdit Dobris nez samotny Pacifik?
  1 2 3      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko