Praha - Vláda, ač to slíbila, nerozděluje státní finance rovnoměrně mezi železnici a silnice. Ministerstvo dopravy to komentuje tím, že u nás máme již železniční síť kvalitní, protože se na ní pracuje už od devadesátých let. „Naše země potřebuje více kilometrů dálnic,“ říká tiskový mluvčí ministerstva dopravy Karel Hanzelka. Na stavby silnic a dálnic má jít letos až šedesát procent peněz, určených na infrastrukturu. Železnici zbývá pouze čtyřicet procent.
Současný postoj ministerstva je v rozporu nejen s koaliční smlouvou, ale i s politikou Evropské unie, která má na investice do dopravy v Česku poskytnout v budoucnu až 100 miliard korun. Například regionální rozvojový fond EU garantuje, že mezi silnice a železnici dělí peníze rovným dílem. Se stanoviskem ministerstva nesouhlasí mnoho odborníků. Zatím nejsou zmodernizované koridory z Prahy do Plzně, Karlových Varů či do Českých Budějovic. Tyto železniční cesty naprosto nemohou konkurovat rychlostním silnicím.
Nejvíce stát škrtal na regionálních tratích. Zelení, kteří rovnocennou podporu železnic prosadili do trojkoaliční smlouvy, chtějí, aby železniční doprava byla konkurenceschopná a považuje ji za dopravu budoucnosti. „Pokud by se ukázalo, že tato čísla o zvýhodnění silniční dopravy jsou pravdivá, bude se o tom ve vládě jednat,“ řekl místopředseda zelených Ondřej Liška.
zdroj: Deník
V čem spatřuji její současný potenciál je spíše doprava osobní, ale zase ne všude. Její nesporná výhoda je v okolí velkých měst a za výhodu považuji rovněž cestování na delší vzdálenosti. Ale jak říkáš. Problém je umístění nádraží a zastávek. Troufám si říci, že 90% vlakových zastávek má horší umístění než v případě autobusů. Tím je velmi omezen prostor. A s tím je potřeba něco udělat. Ono když se zmodernizuje trať, zrychlí se o pár minut. Ale kdyby se za stejné peníze postavila přeložka trati, aby se zastávky přiblížili, časová úspora by byla ještě větší...
když to říkáš,to s tou otázkou s tím fandou gumokolů to už sem fakt přehnal a za to se omlouvám,ale jinak mám pravdu.K tomu s tou sektou,no hmm tak když říkáš kanálu Spektrum sekta tak budiš...
mah:
Vesměs pravda,ty Pendolína taky tak trochu odsuzuju,ale o jejich nákupu původně pokud vím rozhodl stát,ten to taky dal ČKD a ta skrachla,takže bylo zpoždění a místo 10souprav jen 7.Jinak přezaměstnanost je,ale vyhazuje se na nesprávných místech!
A ještě odpověd na to co ČD dělají dobře:
Myslím,že Regionova,City Elefant,modernizace a elektrizace tratě Ostrava Svinov-Opava Východ,Stavba Ostravy Centra a elektrizace a modernizace tratě Ostrava hl.n.-Ostrava Kunčice je docela dost(samozřejmě beru v potaz jen Ostravu,jinde to je určitě jiné)
kontejnerizace, to jsem vždy považoval za budoucnost, často s malým pochopením okolí. Dotaz: Nabízí přepravce ČD Cargo (nebo jak si zrovna říká): Přistavím Vám kontejner před dům (na dvorek), po naložení odvezu na terminál (překladiště) A, po kolejích dovezu na terminál B, převezu a přistavím ke švárovi na dvorek. Doba 3 dny, přistavená ve sjednaném čase a plná záruka za přepravované zboží. Cena xy CZK. A umí "to xy" líp, než soused odnaproti s polorozpadlou avií???
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.