..: Železnice, příčina požárů na Tišnovsku. :..

Ilustrační obrázekTišnov - Slunné letní dny , které v posledních týdnech sužují naší republiku, se opět činí na naší flóře. Vysoké teploty vysušují porost okolo tratí a ten se tak lehce vznítí od rozžhavených okují brzdících souprav a stávají se tak jedním z nejčastějších důvodů výjezdů hasičů na Tišnovsku.

Častým důvodem požáru jsou prý vlaky

Zprávy TTV ( Tišnovská televize): "Zvuk sirén, kterými se svolávají dobrovolní hasiči se stal každodenní kulisou dubnových a Květnových dní. Od nového roku do konce dubna měli tišnovští profesionální a dobrovolní hasiči zhruba 100 výjezdů a zasahovali během posledních dubnových dnů zhruba 50X, většina požárů byla v nepřístupném terénu blízko železnice mezi Tišnovem a Vlkovem u Tišnova. Důvodem požárů jsou rozžhavené okuje a jiskry od brzdících souprav, které zde překonávají táhlé klesání (pro srovnání: těžké náklady v tomto úseku, kvůly stoupání musí většinou táhnout tři lokomotivy řady 230). Ve většině případů, zde však jen hoří tráva a nevznikají velké škody a tak se příčina požáru nevyšetřuje.

Ilustrační obrázek

České dráhy nemají nic, co by přímo potvrzovalo příčinu požáru jako "brždění". Požárům by se však podle TTV dalo předejít lepší údržbou, nebo úmyslným vypalováním porostu okolo tratě, jako to dělali v předešlých letech. " Státní požární dozor by zde měl provést kontrolu a zjistit, zda dráhy jako vlastník udržují pozemky v přijatelném stavu.

V měsíci červnu vozy MUV SDC Tišnov prováděly pravidelnou údržbu trati 250 v úseku Kuřim - Tišnov (součástí byla i napěťová výluka v Tišnově, kde byly nasazeny 3 stroje řady 754 na roztlačení) a při té příležitosti byla posekána tráva v okolí tratě.

Ilustrační obrázek

Nejvážnější požár

Jako příčina požáru chatky u železničního přejezdu ( jediný železniční přejezd na trati 250 v úseku Brno - Havlíčkův Brod) byla pravděpodobně i zde rozžhavená okuje od brzdící soupravy. Na místě zasahovalo 7 hasičských jednotek včetně tišnovských a brněnských profesionálních, dobrovolní z Tišnova, Kuřimi, Dolních Louček, Drásova a drážní hasiči. Škoda byla však vyčíslena jen na 100.000 Kč, provoz nebyl ohrožen, bezpečnostním opatřením byla snížená rychlost.

zdroj: Vlastní pozorování, Tišnovská televize


Precla | 22.6.2007 (0:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Nehody a mimořádnosti

Další z regionu ČR Jihomoravský


registrovaný uživatel Racek 
24.06.2007 (15:06)  
Cestující: Vy si s tím žďářením děláte srandu, ale třeba národní přírodní rezervace Váté písky (mezi Rohatcem a Bzencem přívoz) je původně protipožární koridor, kde KFNB pro jistotu zlikvidovala všechny stromy do 60 m od kolejí. Tím tam vznikl pás trávy a unikátních rostlin, které snesly, když to tam v dobách páry občas shořelo. Teď ochranáři dumají co s tím, když to tam zarůstají borovice a běžné trávy ...
registrovaný uživatel Precla 
22.06.2007 (13:17)  
V takových ochraných pásmech, vemu přiklad:hora Květnice, chráněná krajiná oblast, kácí se tam akáty z důvodu, že to není zdejší rostlina a vyžírá prostor původním chráněným rostlinám. To samí s tou trávou.. Vymlátit tu fuj trávu, než od ní chytne celej les.
registrovaný uživatel stoupa  mail  
22.06.2007 (13:11)  
... a není proti zákonu, Bohu a Císaři pánu regulovat chování v ochranném pásmu privilegované železnice? Jó pardon, tahle trať je mladší ....
registrovaný uživatel Semík  mail  
22.06.2007 (12:28)  
nebo úmyslným vypalováním porostu okolo tratě. Není to už náhodou proti zákonné vypalovat trávu a pod.
22.06.2007 (13:11)  


Možná by bylo dobrý v tomhle případě udělat vyjímku.. ušetřilo by se tak víc peněz, než jen furt někde nesmyslně hasit u tratě, když někde může hořet opravdu něco velkýho, kde budou ti lidi potřeba.
registrovaný uživatel Precla 
22.06.2007 (6:39)  
Já si myslím, že tam bude ještě hořek tak 2X a už nebude co vypalovat. :)
registrovaný uživatel M 
22.06.2007 (1:54)  
Hm, tak takhle jsem tu externalitu nikde vysvetlenou nenasel, ale na druhou stranu je to nadherny zpusob "samo-internalizace" (mozna:-))
22.06.2007 (1:09)  
M: Raději ne, nebo to Dráhy prohlásí za pozitivní externalitu - bezplatné ždáření lesů - a budou ještě chtít dotace. :)
registrovaný uživatel M 
22.06.2007 (0:04)  
Aneb zakladni priklad pro vyuku externalit:-))

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko