..: Srážka vlaků v Černém Kříži - 26 zraněných :..

Srážka vlaků v Černém Kříži - 20.6.2007Černý Kříž - Dnes přibližně v 8:40 hod. se ve stanici Černý Kříž srazil odjíždějící osobní vlak do Nového Údolí s posunujícím osobním vlakem do Českého Krumlova. Po nehodě bylo na místě ošetřeno 26 osob, z nichž podle portálu Novinky.cz bylo 11 převezeno na ošetření do nemocnice. Naopak ČT24 cituje mluvčí prachatické policie Radku Sovovou, která uvádí: "Cestovalo v nich (ve vlacích, pozn. red.) 105 lidí, 26 jich bylo lehce zraněno. Deset zraněných odvezly sanitky do nemocnice a zbylých 16 ošetřili lékaři na místě, většinou byli pořezaní od skel." Ve vlaku cestovali žáci dvou školních tříd na výlet, neví se, zda byli zraněni. Škoda je v tuto chvíli odhadnuta na 15 tisíc korun. Příčiny nehody šetří Drážní inspekce. Další informace se zjišťují.

Tisková zpráva DI ČR

Oficiální stanovisko Českých drah k dnešní nehodě vlaků na Prachaticku

Ilustrační obrázekDnes došlo v 8:41 hod. v železniční stanici Černý Kříž ke střetu 2 vlaků při nízké rychlosti – cca 20 km/h. Posunující vlak narazil ve stanici do vlaku, který již byl tzv. na odjezdu pravidelného spoje. 26 cestujících bylo s drobnými oděrkami ošetřeno přímo na místě, z nich bylo podle informací Policie ČR 10 osob s lehkými zraněními následně převezeno do nemocnice (9 cestujících a vlakvedoucí Českých drah).

Příčiny nehody šetří Policie ČR, Drážní inspekce a inspektoři Českých drah. České dráhy celou událost s maximální vážností vyšetřují. Předmětem šetření jsou všechny možné příčiny – včetně technické závady, či případného selhání lidského faktoru. Předmětem detailního šetření je také míra podílu pravděpodobně neoprávněné manipulace s dveřmi vlaku ze strany jednoho z cestujících během odjezdu. V takové situaci signalizační zařízení upozorňuje strojvedoucího, který musí v souladu s bezpečnostními předpisy soupravu neprodleně zastavit proto, aby zjistil, proč se dveře otevírají. Do takto mimořádně zastaveného vlaku by v takovém případě mohla narazit posunující souprava. Vyšetřování nicméně stále probíhá, nebylo uzavřeno a v tuto chvíli nelze jednoznačně stanovit jakýkoli závěr týkající se příčin střetnutí.

Všem cestujícím, kteří byli účastníky této mimořádné události a kterých se dotklo jakékoli omezení dopravy či nepohodlí, se České dráhy omlouvají za vzniklé komplikace. Zranění cestující mají při mimořádných událostech nárok na odškodnění, které přesně definuje Občanský zákoník. České dráhy se budou snažit vyjít svým zákazníkům maximálně vstříc a vše vyřešit co nejrychleji.

Srážka vlaků v Černém Kříži - 20.6.2007Ve vlaku cestovalo celkem 108 cestujících. "Na místě zasahovaly tři sanitní vozy. Nikdo nebyl těžce zraněn. Nejtěžším zraněním je podezření na zlomený palec," řekl deníku Právo ředitel jihočeské záchranné služby Marek Slabý. "Žádné jiné komplikace záchranáři ani profesionální či dobrovolní hasiči na místě řešit nemuseli," uvedla mluvčí jihočeských hasičů Vendula Matějů.

Nehoda se stala při posunování vlaků. "Do Černého Kříže přijel vlak, který se dělil na dvě poloviny. Ta první polovina měla jet směrem do Nového Údolí, druhá měla přejet na druhou kolej a jet do Českého Krumlova," řekl ČTK mluvčí Drážní inspekce Zdeněk Neusar. První část vlaku se ale zastavila a druhá, která se měla přestavit na jinou kolej, do ní narazila rychlostí zhruba 20 kilometrů za hodinu.

V motorových vlacích pouze vypadla skla. Na soupravách vznikla škoda 50.000 korun, provoz na trati nebyl přerušen. "Vyšetřujeme, jestli došlo k nějaké technické závadě, například selhání brzd, nebo to bylo selhání strojvedoucího," dodal Neusar.

zdroj: Drážní inspekce, Novinky, ČT 24, ČD

Fotografie : Drážní inspekce


CSPSV | 20.6.2007 (12:05)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Nehody a mimořádnosti

Další z regionu ČR Jihočeský


  1 2 3 4 5      Zpráv na stránku:   
25.06.2007 (21:57)  
ad Vousáč : Technologické časy pro jednotlivé činnosti jsou záležitostí stanice - včetně dob, kdy musí depo vystavit lokomotivu "na hranice", aby se stihly všechny úkony. K tomu existuje funkce "technolog" který zná místní poměry a ví, co lze a co nelze (provozní intervaly), co napíše technolog je svaté a nikdo to nebude po něm kontrolovat; vrcholově za to odpovídá přednosta stanice, který podepisuje příslušné lejstro.
Konstruktér GVD se řídí tím, co mu přijde ze stanice; na to, aby objížděl všechny stanice a se stopkami v ruce měřil, za jak dlouho se co dá udělat u konkrétního vlaku nemá čas …, případně aby diskutoval s technologem, to by těch lidí muselo být tak 10x tolik.
To nebylo nikdy, představa, že by konstruktér trati 501 (Libeň – Česká Třebová) znal všechny stanice a provozní intervaly je naivní.
Technologové se také účastní porad týkajících se sestavy GVD, takže technolog může protestovat když tam konstruktér nakreslí něco nereálného. Vesměs je konstrukce GVD věcí dohody mezi konstruktérem GVD a technologem, případně tím, kdo v DKV kreslí oběhy vozidel.

Prostým řešením by v takové stanici byl alespoň výhybkář … lze lidsky pochopit, že přestavování výhybky, resp. závaží je pro ženy ve funkci průvodčí nebo vlakvedoucí fyzicky namáhavé a tak se snaží tu práci usnadnit, zejména v případě, kdy to závaží "váží" více než ta dotyčná dáma …
Bude–li drážní inspekce důsledná, tak by si měla projít i ty provozní intervaly a porovnat to s tím, jak je sestaven jízdní řád.
Trestní odpovenost zůstane na provozním personálu, nicméně závěr, že technologické časy neodpovídají realitě (nebo alespoň tak nějak formulované zjištění) by mohly alespoň vyděsit technology. On by stačil několikahodinový výslech a donucení technologa k tomu, aby za jím uvedené časy stačil všechno zvládnout přesně podle předpisu udělat…

Ostrovní nástupiště v Černém Kříži skutečně působí jako zjevení, zejména ve srovnání s tím, jak se ostrovní nástupiště z úsporných důvodů nedělají "na koridorech", nicméně takto jsou dnes v západní Evropě i na "lokálkách" modernizována nástupiště … umožňující bezbariérový přístup pro méně pohyblivé cestující. I ta kola se do klasického služebního vozu nakládají mnohem snadněji.
21.06.2007 (20:11)  
ad Martin z Brna:zkouška brzdy se nedělá u vlaku,který pokračuje dál,jen se z jeho konce odvěsí vozidla(do Nového Údolí).Ale u vlaku,který vznikl tím,že se motorový vůz,který původně přijel na konci vlaku,stal vedoucím vozidlem se zkouška dělat musí(vlak do Českého Krumlova).Sice jen zjenodušená zkouška,ale i ta zabere nějaký čas.
21.06.2007 (18:36)  
ad Vousáč:Pokud si dobře pamatuji a nepletu se tak při tomhle se zkouška dělat nemusí, jako i při přejíždění z jednoho konce soupravy na druhý. Ale možná se to změnilo. Ael když jsem dělal zkoušky z předpisů i absoloval školení tak se v tomhle niv neměnilo.
21.06.2007 (16:41)  
ad pájin:V případě že se vlak,který přijel od Volar dělí se sice přejíždět nemusí,ale je to rychlejší:než odemknout a pak opět zamknout výhybky se vzájemnou závislostí je mnohem rychlejší přejet na Stožecké zhlaví a manipulovat jen s jednou výhybkou.
ad Martin z Brna:Nějaká zkouška brzdy se udělat musí,pokud se nejdná o samotný motorový vůz-a to se nejednalo.
21.06.2007 (14:22)  
Ono se bude šíbovat přes to stožecké zhlaví právě kvůlivá D3 - přehazuje se jen jedna veksle. Kdyby se odjíždělo od perónu rovnou, musely by se házet dvě ...
registrovaný uživatel Samson 
21.06.2007 (14:02)  
Taky mi přijde, že se ve stanici jednalo o nějaký jistě odůvodněný, ale vcelku nelogický, posun navíc.Není-li ovšem částečně navině nedávná stavební úprava kolejiště. Pro cyklisty sice vynikající (vyvýšené a celodlážděné druhé nástupiště působí uprostřed šumavských hvozdů doslova jako pěst na oko), ale z hlediska dopravního docela pokur....! Sami železničáři na systém křižování tří vlaků (v sezoně navíc + pára) na třech kolejích (bývaly 4) dosti nadávají. O průšvih si to rozhodně od přestavby kolejiště koleduje.
21.06.2007 (13:24)  
Pokud tohle všechno dobře chápu: vlak přijede od Volar, rozdělí se na dvě poloviny - to všechno mě je jasný, ale nechápu proč posunovali. Vždyť první polovina pokračovala ve směru příjezdu - směr Nové Údolí a druhá polovina mohla v klidu odjet směr druhá strana - Nová Pec, Č.Krumlov.
Je to jen podle studia dopravního schématu stanice i podle letecké mapy. A nejsem si jistý, ale zkouška brzd se v tomhle případě dělat nemusí, proto možná tak krátký čas
registrovaný uživatel pájin 
21.06.2007 (12:44)  
Vousáči, dlouho jsem tam nebyl. Opravdu se musí přejíždět na jinou kolej? Žil jsem v domnění, že na straně CK/Volary
je zaústění traťových kolejí propojeno křížem. Pamatuji si, že jsme přijeli od CK, vedle stál vlak z Volar, ten vyrazil na Kájov a my pokračovali do Volar, fíra jen přeběhl na opačné stanoviště.
21.06.2007 (11:58)  
Maličko bych doplnil:vlak ve složení 810-010-010-810 má pravidelný příjezd do Černého Kříže 8.35.Má se rozpojit mezi vozy 010 a první díl má pokračovat do Nového Údolí v 8.36.A za další dvě minuty-v 8.38-má odjíždět druhý díl do Českého Krumlova.Takto sestavený grafikon je návodem na průšvih:za tři minuty rozpojit soupravu,udělat zkoušku brzy,vyzkoušet ovládání dveří,sjednat posun a přejet na jinou kolej je technicky prostě nemožné.Ale grafikon sestavují odborníci,vybavení nejmodernější technikou a znalí místních poměrů,nebo je to jinak?
registrovaný uživatel Palko 
21.06.2007 (11:16)  
Simulace, co se stalo:
1) Na kolej přijíždí 810 - 010 - 010 - 810
2) Rozpojeno takto 810 - 010 mezera 010 - 810
3) 010 - 810 odjíždí jakoby doprava, 810 - 010 za ním posunuje stejným směrem
4) 010 - 810 prudce brzdí, 810 - 010 do něj vrazí
  1 2 3 4 5      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko