..: Dopravu na koridoru zastavila prověšená trolej - trať již částečně průjezdná :..

Ilustrační obrázekÚvaly - V pondělí 18.6.2007 došlo na trati 011 mezi žst. Praha Běchovice a Úvaly k prověšení troleje a vlaky přestaly na 3 hodiny jezdit kvůli neprůjezdnosti všech 3 traťových kolejí. Železničáři odhadli škodu na půl miliónu korun. Mluvčí drah Ondřej Kubala řekl, že alespoň jedna kolej by měla být v provozu zhruba v půl páté, což se také stalo. Dálkové vlaky České dráhy odklonily na trať 231 přes Nymburk, osobní vlaky byly nahrazeny autobusy. Zpoždění u vlaků, včetně spojů SuperCity, se pohybovalo mezi 40 a 110 minutami.

Jedna ze tří traťových kolejí byla zprůjezdněna okolo 16:30 hod., závada na trolejovém vedení vznikla ve 13:20 hod. Provoz na koridoru mezi Prahou a Kolínem byl částečně obnoven krátce před 17. hod., zcela obnoven v 19:20 hod. Náhradní autobusová doprava byla zrušena v podvečerních hodinách.

Trať byla od 13:20 do 16:30 hod. zcela neprůjezdná

EC projíždí ČelákovicemiKrátce před půl druhou odpoledne praskl izolátor trakčního vedení, který poškodil čelní okno lokomotivy na R 623 Bečva. Vzápětí se prověsily troleje nad všemi kolejemi. U dalšího vlaku na trati došlo k poškození sběračů. Poškození je vážné, doprava bude omezena pravděpodobně až do zítřka. České dráhy na svém webu uvádí: "Kvůli závadě na trolejovém vedení jsou v úseku Praha Běchovice - Úvaly nesjídné všechny 3 traťové koleje. Je zavedena odklonová vozba přes Lysou nad Labem pro rychlíkovou dopravu a NAD zajišťuje vozbu osobních vlaků."

Trať částečně průjezdná

SC 509 jede odklonem po trati 231 a projíždí zastávkou Čelákovice JiřinaNa páteřní a nejvytíženější trati v Česku opět začaly jezdit některé vlaky krátce po 16:30 hod. "Jednu traťovou kolej už se nám podařilo zprovoznit," uvedl mluvčí Českých drah Ondřej Kubala. Některé dálkové spoje ale stále jezdí odklonem přes Nymburk. Trať v celém úseku by měla být zprovozněna do půl sedmé. Spoj SC 509 SC Pendolino nabral asi hodinové zpoždění. "Nevěděli jsme, co se přesně děje. Na místo musel někdo vyjet, aby zjistil škody. Teprve pak jsme vlak poslali odklonem," vysvětlil iDnes.cz Kubala s tím, že další pendolino už zamířilo rovnou na odklon.



EC směr Lysá nad Labem a Kolín projíždí zastávkou Čelákovice JiřinaPři aktuálním pohledu (18.6.2007, 17:30 hod.) na Babitron je patrné, jak prověšené troleje ochromily železniční dopravu v zemi. Spoj SC 509 je opožděn o 66 minut (jel odklonem přes Lysou nad Labem), spoj 511 je opožděn o 57 minut. Rychlík Bečva, při jehož průjezdu právě izolátor trakčního vedení praskl, míří do cílové stanice se zpožděním 85 minut. Vlak SC 508 je na odjezdu z Prahy opožděn o 48 minut. Z vlaků kategorie EuroCity jsou zpožděny EC 170 Hungaria o 53 minut (jede odklonem), EC 173 Vindobona o 75 minut, EC 109 Comenius o 68 minut a EC 175 o 53 minut. Osobní vlaky z trati 011 dojíždějí se zpožděním v řádu desítek minut.

Omluvte, prosím, sníženou kvalitu doprovodných fotografií.

zdroj: Novinky.cz, iDnes.cz, -cspsv-


Ninja Poslat mail autorovi | 18.6.2007 (17:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Nehody a mimořádnosti

Další z regionu ČR Středočeský


  1 2 3 4      Zpráv na stránku:   
19.06.2007 (8:29)  
Událost pouze potvrzuje můj názor na výstavbu rychlého paraelního "koridoru" do HK a zkapacitnění některých spojek. Zpoždění by potom neochromovala celou polovinu republiky. Bohužel se u nás moc šetří.
registrovaný uživatel stoupa  mail  
19.06.2007 (8:04)  
ad plastové izolátory:

děkuji za odpověď.

Pokud jde o spolehlivost (dotaz od 860 003) - 100% spolehlivost neexistuje. Ale teoreticky (a doufám, že praktické zkušenosti to potvrdí), by ta hmota sama měla být namíchatelná a následně tvarovatelná více homogenně, než keramika. A pak hmotnost.
registrovaný uživatel vtipnýjony  mail  
19.06.2007 (7:57)  
Zajímalo by mě,jaký vliv měla tato mimořádná událost např. na odjezd vlaku IC 581 z Prahy hl.n. o 91minut a taky proč SC 513 nejel odklonem zatímco SC 135, co jede z Prahy o hodinu později ano;-). Taky je docela zvláštní že R 708, kterým jsem mimo jiné jel, navýšil zpoždění,oproti odjezdu z Pardubic do příjezdu do Prahy,pouze o 10minut.
19.06.2007 (7:24)  
Plastový izolátor je nějaký zázračný a nemůže selhat?
registrovaný uživatel Koudy 
19.06.2007 (6:49)  
Stoupa: Myslím, že se prvně ve vetší míře použili při elektrizaci Brno-Třebová, na jihu zrovna nedávno nahrazovali úsek Nemanice-Chotýčany. Na "větší" akci jsou také používány na 4.koridoru.
19.06.2007 (5:29)  
stoupa: Ano, například v okolí Brna je už Fiberlingů naprostá většina.
registrovaný uživatel stoupa  mail  
18.06.2007 (23:30)  
Dotaz:

Kdo jste opravdu od dráhy z oboru: Testují se u nás plastové izolátory? V energetice na vedeních vvn "to" funguje ..
18.06.2007 (22:53)  
Kvůli spadlé troleji u Prahy může mít zpoždění vlak z Brna-nedojede souprava apod.A pokladní ve větších stanicích opravdu není informována o dopravě,a tudíž nemůže podávat oficiální informace,pokud jí tím nadřízený nepověří.
18.06.2007 (22:34)  
860 003: kdyby tam byly brány, tak se to mohlo stát taky, to by na těch břevnech musely být svislé konzole, které drží každou trolej zvlášť, jenže ty se dávají až při koridorizaci.
18.06.2007 (21:44)  
Psát by se mělo o tom, když to jezdí vyjímečně normálně, tyhle zmatky jsou obvyklé. Kdyby tam nebyly převěsy ale brány tak se to nestalo. Jaký je mezi tím rozdíl si najděte v literatuře. Každý musí počítat s nejméně 4 hodinovým zpožděním a cestu si tak naplánovat, pokud se přijede vyjímečně včas, heren s automatama je na nádražích dostatek.
  1 2 3 4      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko