Úvaly - V pondělí 18.6.2007 došlo na trati 011 mezi žst. Praha Běchovice a Úvaly k prověšení troleje a vlaky přestaly na 3 hodiny jezdit kvůli neprůjezdnosti všech 3 traťových kolejí. Železničáři odhadli škodu na půl miliónu korun. Mluvčí drah Ondřej Kubala řekl, že alespoň jedna kolej by měla být v provozu zhruba v půl páté, což se také stalo. Dálkové vlaky České dráhy odklonily na trať 231 přes Nymburk, osobní vlaky byly nahrazeny autobusy. Zpoždění u vlaků, včetně spojů SuperCity, se pohybovalo mezi 40 a 110 minutami.
Jedna ze tří traťových kolejí byla zprůjezdněna okolo 16:30 hod., závada na trolejovém vedení vznikla ve 13:20 hod. Provoz na koridoru mezi Prahou a Kolínem byl částečně obnoven krátce před 17. hod., zcela obnoven v 19:20 hod. Náhradní autobusová doprava byla zrušena v podvečerních hodinách.
Trať byla od 13:20 do 16:30 hod. zcela neprůjezdná
Krátce před půl druhou odpoledne praskl izolátor trakčního vedení, který poškodil čelní okno lokomotivy na R 623 Bečva. Vzápětí se prověsily troleje nad všemi kolejemi. U dalšího vlaku na trati došlo k poškození sběračů. Poškození je vážné, doprava bude omezena pravděpodobně až do zítřka. České dráhy na svém webu uvádí: "Kvůli závadě na trolejovém vedení jsou v úseku Praha Běchovice - Úvaly nesjídné všechny 3 traťové koleje. Je zavedena odklonová vozba přes Lysou nad Labem pro rychlíkovou dopravu a NAD zajišťuje vozbu osobních vlaků."
Trať částečně průjezdná
Na páteřní a nejvytíženější trati v Česku opět začaly jezdit některé vlaky krátce po 16:30 hod. "Jednu traťovou kolej už se nám podařilo zprovoznit," uvedl mluvčí Českých drah Ondřej Kubala. Některé dálkové spoje ale stále jezdí odklonem přes Nymburk. Trať v celém úseku by měla být zprovozněna do půl sedmé. Spoj SC 509 SC Pendolino nabral asi hodinové zpoždění. "Nevěděli jsme, co se přesně děje. Na místo musel někdo vyjet, aby zjistil škody. Teprve pak jsme vlak poslali odklonem," vysvětlil iDnes.cz Kubala s tím, že další pendolino už zamířilo rovnou na odklon.
Při aktuálním pohledu (18.6.2007, 17:30 hod.) na Babitron je patrné, jak prověšené troleje ochromily železniční dopravu v zemi. Spoj SC 509 je opožděn o 66 minut (jel odklonem přes Lysou nad Labem), spoj 511 je opožděn o 57 minut. Rychlík Bečva, při jehož průjezdu právě izolátor trakčního vedení praskl, míří do cílové stanice se zpožděním 85 minut. Vlak SC 508 je na odjezdu z Prahy opožděn o 48 minut. Z vlaků kategorie EuroCity jsou zpožděny EC 170 Hungaria o 53 minut (jede odklonem), EC 173 Vindobona o 75 minut, EC 109 Comenius o 68 minut a EC 175 o 53 minut. Osobní vlaky z trati 011 dojíždějí se zpožděním v řádu desítek minut.
Omluvte, prosím, sníženou kvalitu doprovodných fotografií.
zdroj: Novinky.cz, iDnes.cz, -cspsv-
děkuji za odpověď.
Pokud jde o spolehlivost (dotaz od 860 003) - 100% spolehlivost neexistuje. Ale teoreticky (a doufám, že praktické zkušenosti to potvrdí), by ta hmota sama měla být namíchatelná a následně tvarovatelná více homogenně, než keramika. A pak hmotnost.
Kdo jste opravdu od dráhy z oboru: Testují se u nás plastové izolátory? V energetice na vedeních vvn "to" funguje ..
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.