Bakov nad Jizerou - Letos uplyne 125 let od zahájení provozu na trati 063 Bakov nad Jizerou - Kopidlno, která se 41 km kroutí českou krajinou. Jak oznámil Stanislav Penc, kandidát Strany zelených v Královéhradeckém kraji do Poslanecké sněmovny Parlamentu ČR, uvažuje se o zrušení této trati. Penc pro ŽelPage uvedl: "Dáváme dohromady podklady, abychom vydali publikaci nebo informační list k jeji záchraně." Tímto Stanislav Penc žádá čtenáře ŽelPage o fotografie a obrázky vlaků, které na trati v minulosti jezdily. Veškeré informace se shromažďují na internetové adrese trat063.blog.cz.
Iniciátor za záchranu trati Stanislav Penc je mj. zakladatel Spolku přátel koz, což je občanská iniciativa lidí, kteří považují kozu za dobrého lidského přítele, a když kozy chovají, nedělají to prvořadě pro užitek, ale z lásky a pro potěchu okolí i svojí. Penc zároveň pořádá kulturní a společenské slavnosti na samotě Milkovice v Českém ráji.
zdroj: Stanislav Penc, Kozy.cz
to máš nádhernej hind o "proměnách prostoru v čase":
Jižní město - Centrum (Jiráskovo nám)
Období 1977 - 1980: bez metra, průser, sardinky, doba neměřena, zaplať pánbu, že jsme přepravu přežili
Období 1980 - 1991: MHD 35 minut, gumokol 14 minut (malá hustota provozu, vzdálenost 12 km)
Období 1992 - 1997: MHD 40 - 45 minut (zředění intervalů), gumokol ráno do 7:00 opět 14 minut, poté 60 minut a nezaparkuješ.
(Pak jsem si sehnal raději práci, poté i bydlení mimo Prahu)
a wo to go. 110 kg, 5 křížků a než ty 2 km uťapu, tak jsem gumokolem po D8 "u Bulovky". Ovšem pak si nadávám, (je-li to ve špičce), protož to je přesně ten moment, kdy mě "panťák už nejednou předjel". Plus vliv počasí. Plus parkování (sehnat i náklady). Polehčující okolnost: milostivá paní si objedná nakupování provedení. V takovém případě jen gumokol (kdo to má tahat)
Kluci, domníváte se, že jsem měl vlčí mhu, když jsem v německy hovořící cizině viděl autobusy-přivažeče v režii OeBB/DB?
Sám jsem autorem dopravní obslužnosti jednoho většího území. Rodný kraj se k mým pozměňovacím návrhům moc dobře nepostavil, proto jsem šel na jih Moravy, kde se v podobném duchu pracuje a je tu i patřičná politická podpora. V koncepci dopravní obsluhy jsou obrovské rozdíly, proto nelze říci to, co platí v jednom kraji, platí také v ostatních.
... aneb: lepší blbě jet, než dobře jít
"kolem problematiky "dopravní obslužnosti" jsem jako mladý ing. již jednou projížděl, ale život šel jinudy
Z praxe se nebojím, že by si námi volení poslanci a krajští zastupitelé dělali nějakou starost s využitím odborně zpracovaných analýz "dopravního problému" ve smyslu operačního výzkumu a systémového inženýrství. Nicméně, máte-li povědomost, zabýval se někdo alespoň teoreticky otázkou "Bus - coby přivažeč k hlavní/příměstské (kapaciní) trati"? Naše ves taky leží (od kraje ku kraji) 1 - 3,5 km od zastávky, kudy v 1 - 2 hod "taktu" jezdí panťák na Masaryčku (jízdní doba 61 - 67 minut). Ty v průměru 2 km pěšky jsou dle sousedských rozprav (t.j. neformálního průzkumu veřejného mínění) pro hodně lidí určující, že vlakem ne e, i když tu jezdí už od 1847.
1) Dráha je mé hobby, mizející tratě mne mrzí, ale "vocamcáť pocamcáť
2) Až budu bohatej, tak si koupím místo Lehmana na zahradu nějakou kozí dráhu a budu si po ní jezdit pro radost. Po vzoru "Steinbach - Joehstadt". Zatím to nehrozí (a asi nikdy nebude)
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.