..: Oprava trati č. 250 "Nová Tišnovka" :..

Ilustrační obrázekTišnov - Dněšním dnem již končí pravidelné každoroční asi týdenní opravy na trati 250 v úseku Tišnov - Kuřim. Na trati pracovaly asi 3 soupravy (dvě vozidla MUV, jeden jeřáb), které zde podle mého pozorování položily nový podklad pod koleje, spravovaly poškozené koleje a sekaly trávu v okoli trati, která pravidelně několikrát do měsíce na Tišnovsku vzplane od brzdících souprav.

Zpoždění a hromadění vlaků

Ilustrační obrázekOprava trati si také vyžádala svou daň na cestujících v podobě omezení rychlosti (vlaky v tomto úseku projížděly rychlostí okolo 40 km/h. V úseku Tišnov - Kuřim vlaky nevyhnutelně nabíraly zpozdění ze směru od Tišnova na Brno hl. n. - průměrné zpoždění okolo 10 minut). Situace byla nejhorší v ranních hodinách.

Na jednom z motorových vozů MUV, vracejicích se do obsazeného tišnovkého depa, se při míjení osobního vlaku mezi Čebínem a Kuřimí uvolnila "střecha", která se střetla s bokem osobního vlaku (pantograf řady 560) těsně pod okny cestujících, až na velkou ránu a šok cestujících se nikomu nic nestalo.

zdroj: Vlastní pozorování, dopravní kancelář Tišnov


Precla | 15.6.2007 (2:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Stavby a projekty

Další z regionu ČR Jihomoravský


registrovaný uživatel Precla 
15.06.2007 (12:52)  
Jj máš na žp u nich autorství :)
15.06.2007 (12:26)  
Preclo: nebejt mě tak ses na tu řídící věž nedostal:) A ty fotky jsou taky moje?:)
registrovaný uživatel stoupa  mail  
15.06.2007 (12:03)  
Preclo,

u poznámky time 11:32 ses splet jen o století ... (To je OK, je vedro).

jó a zkusil jsem poslat emajlem nějaké blbinky Vašemu panu kolegovi ze ŽĎáru (Matthes - nebo tak) - jsetli vznikne souhrnná informace o staré i nové Tišnovce, moc rád si to přečtu.
15.06.2007 (12:55)  


Hehe, máš pravdu, má tam bejt 1885. Asi se půjdu někam schladit. Na těch souhrnných informací se pracuje, vzniknou celý stránky nejen o těchto dvou tratích.. akorát se na stránkách pracuje a shání se nějaký lidi pro začátek jako admini, autoři a správci.
registrovaný uživatel stoupa  mail  
15.06.2007 (11:31)  
zajimavá, stručná informace ze zajímavé trati. Není sice v struktuře a propracovanosti, jako do Tiskového mluvky, nebo Vrchního traťmistra, ale zase věřím, že při zapálenosti autora pro tenhle půvabný a důležitý kousek železničního (mikro)světa by jistě těm, kdo chtějí větší podrobnost a odbornost, toto dokáže zprostředkovat, byť i jen odkazem.

Preclo, fajn upoutávka.
15.06.2007 (11:35)  


Dík, dlouho sem hledal informace o opravě trati na internetu, ale nenašel. Jediný zdroj informací byla jedna moc fajn výpravčí ve "věži" v Tišnově.
15.06.2007 (9:58)  
Takový trošku amatérský článek o obyčejné věci, podobných i mnohem závažnějších výluk běží na našich tratích denně několik. Tím ale nechci autora od psaní příspěvků na ŽP nějak odradit. Jinak až doteď jsem si myslel, že "nová tišnovka" se říká jen úseku tratě 250 mezi Tišnovem a Žďárem.
15.06.2007 (11:32)  


Prvním spojením od roku 1985 byla trať mezi Tišnovem a Brnem, která byla potom prodloužena přes Nové Město na Moravě do Žďáru nad Sázavou, poté do Havlíčkova Brodu. trať 251 "stará Tišnovka" Poté co byla trať přes Českou Třebovou v sudetech, vystavila se trať nová, která dá se říct vede v místech po staré Tišnovce a zbytek trasy od Tišnova kopíruje přes Křižanov.. Trať 250 Termín "nová Tišnovka" vznikl na úkor trasování tehdejší tišnovky. Z historie firmy Kapsa & Müller, která obdržela zakázku na výstavbu tratě:
"Ještě v prosinci 1938 obdrží firma první zakázku na výstavbě nové železniční tratě Havlíčkův Brod-Brno (Nová Tišnovka)." "V roce 1942 jsou veškeré stavební práce zastavovány. Po skončení druhé světové války se firma v průběhu let 1945 a 1946 vrací na staveniště dálnice i železnice. Přichází však rok 1948, s ním i znárodnění firmy a zastavení stavby dálnice. Nová Tišnovka je se značnými problémy plně dokončena až v roce 1958."

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko