Kolín - Kolínská řepařská drážka je téměř připravena na spuštění provozu. Nedávno úspěšně proběhla kolaudace a strojvedoucí pomalu dostávají trať do krve při vedení pracovních a zvláštních vlaků. Však je to také po více než dvou letech usilovné práce veliká odměna. Tam, kde dříve rostla jen tráva a v ní byla sotva znát stezka, se dnes "prohánějí" dieselové mašinky s různými vagonky.
Slavnostní otevření drážky je naplánováno na sobotu 23.6.2007 od 9.00 hod. Akce se zúčastní hejtman Středočeského kraje Petr Bendl, poslanec Parlamentu ČR Ondřej Plašil, senátor Jan Rakušan, starosta Města Kolína Jiří Buřič a další významní hosté, zejména z řad partnerů a sponzorů. Celý projekt je spolufinancován částkou 12.588.441 Kč ze strukturálních fondů Evropské unie prostřednictvím společného regionálního operačního programu (SROP). Ze strojního parku bude k vidění perla klubu - parní lokomotiva BS 80 Kačka, dále modrá BNE 50 Kočkomet, BND 30 Tragač a náčelnické vozítko BN 15 Pufík. Vozový park bude zastoupen dvěma zrekonstruovanými poličskými osobními vagony, opraveným původním řepným vozem z kopidlnské dráhy, jediným dochovaným kolínským služebním vozem typu "Z" Žofkou, dvěma plošinovými vozy taktéž z Poličky a několika kiplorami v původním stavu.
Provoz bude stabilně o prázdninách o sobotách a nedělích + svátky od 10.00 do 17.00 hod., ve všední dny pak prozatím na objednávku. Veškeré informace najdete na http://zeleznicka.bloudil.cz. Areál drážky se nachází u výpadovky z Kolína směr T.P.C.A. a dálnice D11, cca 300 m za Sendražicemi (viz. mapy.cz). V blízkosti je zastávka kolínské MHD, linky 1 (příjezdy z Kolína / odjezdy do Kolína) a 10 (příjezdy z Kolína / odjezdy do Kolína).
Pravidelně aktualizovanou fotogalerii z drážky naleznete na klubovém webu http://zeleznicka.bloudil.cz.
Ještě přidávám souřadnice zastávek MHD v Sendražicích, které jsou nejblíže drážce: pro cesto z Kolína na drážku 50°2'58.23"N,15°13'14.29"E a pro cestu zpět do Kolína 50°2'54.83"N,15°13'10.72"E.
Máte-li nějaké další dotazy, ptejte se ;-)
Kéž by se také podařilo realizovat propojení N.Bystřice - Litschau, propojení dvou izolovaných tratí by mělo výrazný přínos pro region i železniční fandy.
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.