Karlovy Vary - Po průtazích a několika odkladech začne italská společnost Grandi Stazioni začátkem července rekonstruovat vlakové nádraží v Mariánských Lázních. Plánovaná celková oprava nádraží v Karlových Varech se odkládá prozatím na neurčito. Stavbaři totiž zjistili, že hlavní objekt je téměř na spadnutí, a tak Grandi Stazioni jedná s ČD o dalším postupu několik let plánované akce.
„V Mariánských Lázních není ohledně rekonstrukce vlakového nádraží žádný problém,“ říká zástupce Grandi Stazioni Martin Hamšík. „Stavět se zde začne na začátku července. Nyní je těsně před podpisem smlouvy s dodavatelem prací. Do konce roku 2008 má být všechno dokončené, takže se cestující mohou těšit na moderní prostory odbavovací haly, obchody a mimo mnoha dalšího i na služby. Počítáme s tím, že zde prostavíme 80 milionů korun a v Karlových Varech se počítá s investicí asi 90 milionů korun,“ dodává.
„Budova z roku 1945 je totiž v daleko horším stavu, než se čekalo a nelze ji rekonstruovat. To se při zadávání zakázky nevědělo. ČD s námi stále jednají, jak tuto situaci vyřešit. Hledáme způsob, jak nádraží buď přestavět, nebo zrekonstruovat a jak se obě strany na celé akci budou podílet. Kdy se začne stavět, není jasné,“ uvádí Hamšík.
Po 3 letech plánování a příprav začala v prosinci oficiálně rekonstrukce i hlavního nádraží v Praze. To by se během 5 let mělo proměnit z ostudy Prahy v její výkladní skříň. Přestavba začne v nové odbavovací hale, na závěr přijde zrestaurování historické Fantovy budovy. Investice v hodnotě miliardy korun proběhne rovněž pod taktovkou italské společnosti a ČD nebude stát rekonstrukce ani korunu. „Výměnou za to získá Grandi Stazioni právo v příštích 30 letech pronajímat komerční prostory na nádraží,“ říká generální ředitel ČD Josef Bazala.
zdroj: Mladá fronta DNES
Historickou hodnotu budova nema v podstate zadnou, z puvodniho nadrazi zbyla akorat prohnila, derava, eternitem vyspravena strecha (i kdyz uznavam ze ty nosniky se secesnima ozdubkama skrytyma pod nekolikacentimetrovou vrstvou rzi by mohly vypadat po oprave pekne) nad prvnim a casti druheho nastupiste o delce ani ne tri vagonu (proste ani osobak v sestave 242-Bt-BDs-Bt se tam nevleze celej, natoz rychliky), takze nechapu proc se tu nekdo zinyruje cely to nezborit a nepostavit neco jednoduchyho, snadno udrzovatelnyho a rozhodne mensiho. Mam pocit ze by se to ve vysledku i do tech 90ti mega rozpoctu veslo kralovsky i s podchodem.
Navíc by se Vám v Brně (díky okružním linkám) mohlo stát, že na stejně dlouhé trase projedete jednu, ale taky 4 zóny.
Jsem rád, že to je tak jak to je - je to jednoduché. Zaplatím 3800,- za rok a můžu jet šalinou kam chci - třeba na prígl. Nemusím řešit zóny, jestli mi to platí nebo už ne, sednu a jedu. Jako v Praze v metru, to je taky základní tarifní pásmo (P+0) a je jedno zda dojíždíte do centra z Dejvické nebo ze Zličína.
Mám lepší nápad - zavedeme zpátky průvodčí :o))
No ono až budeš v důchodu ( jestli se ho v dnešních podmínkách dožiješ ) a budeš mít pár korun jako oni ,tak taky budeš jezdit tam kde to mají levnější.
asi je mi vedro a neformuluju přesně, nebo jsem rádoby vtipný na úkor srozumitelnosti. Tak snad srozumitelněji, byť na hraně diskriminace:
Houmlessáky, nepřizpůsobivé, hrací automaty a stánky, které svou kulturou prodeje nedopovídají tomu, co je na druhé straně Šumavy už léta běžné - pryč z Hl. n. císaře Františka Josefa Wilsona, zejména z prostor s intenzivním pohybem platících cestující veřejnosti.
... MHD turistika důchodců (a to i ve špičkách) je součástí pražského folklóru od dob, co v T3 bylo topení v sedačkách ... (a díky za doplnění vzdělání v "newspeak", můj synek s úcty k mašinkám vlak vyjímá z množiny "socka", já to cítím jako MHD).
a s tou sockou a nesockou, no jo, u mně to není o "to be in", ale o pohodlí (viz jinde diskuse, zda do Brna raděli vlakem "vyšší kvality", nebo gumokolem). Není to případ v mé trase, ale v parném létě, je-li nabídka v jakosti M152/810, děkuji, nechci.
P.S. Socka je v newspeaku veškerá hromadná doprava, protože in people jezdí vlastním gumokolem. Když jezdím tramvají do práce, tak je tam tolik důchodců, co jedou na druhou stranu města do supermarketu nakoupit slevněný banány, že si nemám šanci sednout. Hlavně že to mají se slevou(tu MHD).
Je to jako "řízený posun" této stanice směrem k metru, tedy vulgo v jazyku pražské omladiny k socce.
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.