..: Slavnostní uvedení Lötschbergského tunelu do provozu :..

Lötschbergský tunel, zdroj: BLS AlpTransitFrutigen - Nový Lötschbergský "Basistunel" bude slavnostně otevřen 16.6.2007. Zájemci mají možnost zúčastnit se prvních jízd a slavnostního programu, který je připraven na obou stranách tunelu ve Frutigen a ve Visp. Během třetí červnové soboty budou jezdit vlaky tunelem v půlhodinovém taktu od 8:30 do 19 hod. Cena jízdenky je 10/5 CHF.

Tento 34,6 km dlouhý tunel tvoří společně se Simplonským tunelem jednu z důležitých želežničních transverzál, které vedou přes Alpy. Stavba, se kterou bylo započato v létě roku 1999, si vyžádala přes 4,3 miliardy švýcarských franků. Jejím hlavním přínosem je celkové napřímení trasy a odstranění velkých stoupání na příjezdových rampách k původnímu Lötschbergskému tunelu. Nejvyšší bod tunelu leží ve výšce 828 m n. m., zatímco původní trasa dosahuje 1.239 m n. m. Tunel je projektován pro maximální rychlost 250 km/h.

zdroj: BLS Alptransit AG


fisa | 10.6.2007 (23:00)
Zusammenhängende Nachrichtenopen/close

Weitere von Stavby a projekty

Weitere aus Švýcarsko


Korrespondent oder ŽP Mitglied mRKEF  mail  
12.06.2007 (22:38)  
jo u ty díry jsem nedávno byl s kámošem tahačem složit nějaký železo do WANDFLUH nebo tak nějak se ta firma u tunelu jmenuje ;)
12.06.2007 (11:48)  
By mě zajímala cena toho tunelu a případné srovnání s cenou tunelu do Berouna.
12.06.2007 (11:10)  
Mám docela dobré podklady ohledně tunelu přímo ze Švýcar - po přeložení udělám výcuc do článku o této stavbě.
Registrierter Benutzer fisa 
11.06.2007 (20:12)  
Ok, newska nemela byt jeste zverejnena, ale kdyz uz se tak stalo tak jeste nekolik doplnku:
Stavba skutecne neni hotova v celem rozsahu. Pripadne dokonceni zavisi na hustote provozu. Zatim nejvetsi radost z dokonceni stavby maji v Bernu, Baselu a Zurichu, kterym se zkrati cestovni doba do Zermatu a Saas Fee temer o hodinu.
Prinos pro nakladni a dalkovou osobni dopravu ukaze teprve budoucnost. Neni jasne zda se podari prevest tezkou tranzitni dopravu na vlak coz byl jeden z hlavnich cilu.
Autovlak pro osobni dopravu mezi kantony Bern a Valisu bude zachovan na puvodni trase.
Maximalni rychlost nebude vyuzita, a to z ekonomickych duvodu. Nove soupravy ETR 610 by tak mely jezdit pouze rychlosti 200 km/h.
Registrierter Benutzer Railman  mail  
11.06.2007 (19:27)  
Nicméně pravidelný provoz vlaků EC a CIS bude až od platností nového JŘ. Tedy jako v celé Evropě - 12.12 2007. Do té doby budou tunel brázdil pouze nepravidelné osobní vlaky. Viz. web SBB.
Registrierter Benutzer jk 
11.06.2007 (3:55)  
Mensi doplneni:
Jde o prvni etapu celeho projektu, tzn. vyrazena je kompletni vychodni roura, pristupovy tunel Engstlige a 3/4 zapadni roury. Koleje jsou polozeny ve vychodni roure, jen casti zapadni roury a ve vychodni casti tunelu Engstlige. Pouze jednokolejny usek uvnitr tunelu bude 21 km dlouhy. Mapy jednotlivych fazi na http://www.blsalptransit.ch/en/bau/bau_ueberblick_etappe_e.htm

Kommentare äußern den Ansicht der Leser.
ŽelPage übernimmt keine Haftung für deren Inhalt.

- Korrespondent oder ŽP Mitglied, - Editor oder ŽP Admin

Kommentar hinzufügen
Kommentare dürfen nur registrierte Benutzer senden.
Bevor Sie Kommentieren, melden Sie sich bitte an oder registrieren Sie sich.
Anmelden
 
 
  
 
   Registrieren

© 2001 - 2025 ŽelPage - Webmaster


Info
informacni okenko