Praha - Jídelní a lůžkové vozy (JLV) hospodařily loni se ziskem 12,2 mil. Kč při tržbách 330 milionů korun. Vyplývá to z informací v Obchodním věstníku a tuto informaci přineslo červnové číslo časopisu C.O.T Business. Dále se uvádí: "Oproti roku 2005 je zisk nižší asi o 1,7 mil., tržby naopak loni o 80 milionů vzrostly." JLV zajišťují servis v jídelních, lehátkových a lůžkových vozech. České dráhy ve firmě vlastní cca 40% podíl, který za 20 mil. Kč získaly v roce 2006 od ministerstva financí. Zbylých 60 procent firmy vlastní finanční a poradenská společnost NBG.
zdroj: C.O.T Business
CSPSV | 9.6.2007 (7:00)
Související zprávy
1 2 | Zpráv na stránku: |
12.06.2007 (23:27)
No, Palace Cinemas v Praze jsou taky o deset korun drazsi nez v Brne...
11.06.2007 (14:47)
udrzovat kuchyn si myslim neni tak nakladne a vozy jako takove udrzuji CD takze zrovna tohle tu cenu nijak nezveda...
11.06.2007 (10:29)
To kafe bude nakladove mnohem drazsi, udrzovat mobilni kuchyn, udrzovat vuz samotny atd.
10.06.2007 (23:08)
stejne je to nejaky divny - trzby 330 mil a zisk jen 12,2 mil. Kdyz si jako laik prepocitam kolik treba muze stat jedno kafe (kompletni naklady) - podle me max 10,- a za kolik se prodava (podle cenove relace 29,- az 69,-) tak tu vychazi docela solidni pridana hodnota. U jidel asi tak vysoka neni, ale stejne si myslim, ze to je min. 50% navrch. Mam jen chabe ekonomicke znalosti (na urovni VOS ekonomickeho zamereni), ale pokud u cateringove firmy dela zisk jen necela 4% z celkovych trzeb tak asi neni neco v poradku. Jestli ona tem neni nejaka hooodne velka cerna dira.
Zaskolovani pracovniku urcite neco stoji - tipuju cca 30 - 50 000,- na hlavu, investice do dalsiho rozvoje taky (napr Pont) ale asi si nikdo nedela hlavu s tim jak je to rentabilni - napr. restaurace Vestibul - nova, krasna, relativne pestrou nabidkou - ale kvuli otviraci dobe pro drtivou vetsinu, jizdniho personalu absolutne nepouzitlena. Asi by se meli majitele a vrcholny management trosku vice zajimat o to jak se pracuje na urovni stredniho rizeni (v pripade JLV hlavne usek marketingu - pokud tam vubec nejaky je, protoze kdyz se clovek obcas zacte do jidelnicku tak se dovi hodne, hodne zajimavych veci).
ad Mates: cenovych skupin je 5 (nevim jak presne to maji oznacene)
1. 172/173/177/370 Praha - Hamburg, Aarhus a zpet
2. 70/71/172/173/370 Praha - Viden a zpet, Plecnik
3. Praha, Hasek, 454/455
4. Comenius, Kosican, Ostravan, Perner, Manazer, Fatra, Hradcany
5. SC
Je pomerne zajimave ze se na nekterych vlacih strida nekolik cenovych skupin. Viz Vindobona - kdyz si koupim kafe mezi Vidni a Phou tak za nej dam 49,- a kdyz si ho dam mezi Phou a Hamburkem tak stoji 69,- a pritom porad jedu ve stejnem vlaku se stejnou firmou.... se divim, ze tam jeste nevlitla COI.
Zaskolovani pracovniku urcite neco stoji - tipuju cca 30 - 50 000,- na hlavu, investice do dalsiho rozvoje taky (napr Pont) ale asi si nikdo nedela hlavu s tim jak je to rentabilni - napr. restaurace Vestibul - nova, krasna, relativne pestrou nabidkou - ale kvuli otviraci dobe pro drtivou vetsinu, jizdniho personalu absolutne nepouzitlena. Asi by se meli majitele a vrcholny management trosku vice zajimat o to jak se pracuje na urovni stredniho rizeni (v pripade JLV hlavne usek marketingu - pokud tam vubec nejaky je, protoze kdyz se clovek obcas zacte do jidelnicku tak se dovi hodne, hodne zajimavych veci).
ad Mates: cenovych skupin je 5 (nevim jak presne to maji oznacene)
1. 172/173/177/370 Praha - Hamburg, Aarhus a zpet
2. 70/71/172/173/370 Praha - Viden a zpet, Plecnik
3. Praha, Hasek, 454/455
4. Comenius, Kosican, Ostravan, Perner, Manazer, Fatra, Hradcany
5. SC
Je pomerne zajimave ze se na nekterych vlacih strida nekolik cenovych skupin. Viz Vindobona - kdyz si koupim kafe mezi Vidni a Phou tak za nej dam 49,- a kdyz si ho dam mezi Phou a Hamburkem tak stoji 69,- a pritom porad jedu ve stejnem vlaku se stejnou firmou.... se divim, ze tam jeste nevlitla COI.
10.06.2007 (17:55)
U JLV a.s. je poměrná vysoká fluktuace pracovníků u "jízdního personálu", takže se stále musí investovat do zaškolování nových zaměstnanců, čili jsou zvýšené náklady. Musí se platit za zdravotní prohlídky dle vyhl. 101/1995 Sb., jsou-li uchazeči mimopražští, tak se musí platit za ubytování – zřídilo se provozní středisko v Bohumíně, všechna školení se dělají v Praze, čili školeným zaměstnancům se musí platit cesťák. "Něco" stálo také zaškolování pracovníků na nové WL, oni to nemusí být závratné sumy, ale "100 x nic umořilo osla" a podobně to platí o takových nenápadných nákladech, které těžko můžete regulovat… Zaměstnanec vám během zkušební doby odejde a kolečko výdajů začíná nanovo.
10.06.2007 (15:44)
U JLV jsou 3 cenové skupiny podle destinace jídelního vozu. Slovensko a vnitro je nejnižší, Praha, Hašek, Plečnik je střed a Německo je nejvyšší. U 177 s 370 je na trase Praha-Wien tuším 50% sleva. Pokud to srovnám s DB a jinými, pak poměr cena/výkon je u JLV celkem špatný. Zaměstnanci s tím, těžko něco zmůžou, toto je věc oddělení Produktu a marketingu. Občas se jim něco povede, ale jinak.. :)
09.06.2007 (22:52)
Že by směr Slovač? Jel jsem tam loni v létě a JLV tam něměly zas tak hrozné ceny... Ale stejně si myslim, že by ve všech žracácích a barácích (SC) měly nabízet stejné ceny
(a i lidumilovnější=))...
(a i lidumilovnější=))...
09.06.2007 (21:54)
Jednotné Loupežnické Vozy mají fofr ! ! !co to je???
09.06.2007 (21:06)
Jednotné Loupežnické Vozy mají fofr ! ! !
09.06.2007 (19:21)
Zdeněk84. přesně tak. Mít JLV rozumné ceny,tak vydělají veliký prachy. Ale dát jsi v EC na víděňské trase malou až směšnou porci jídla za 200kč a k tomu třetinku pivečka za 50kč, tak to ani omylem! Nekradu. Takže si JLV můžete strčit někam.
1 2 | Zpráv na stránku: |
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP
Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
© 2001 - 2024 ŽelPage
- správci
Info
informacni okenko