..: JLV klesl zisk, ale rostly tržby :..

Ilustrační obrázekPraha - Jídelní a lůžkové vozy (JLV) hospodařily loni se ziskem 12,2 mil. Kč při tržbách 330 milionů korun. Vyplývá to z informací v Obchodním věstníku a tuto informaci přineslo červnové číslo časopisu C.O.T Business. Dále se uvádí: "Oproti roku 2005 je zisk nižší asi o 1,7 mil., tržby naopak loni o 80 milionů vzrostly." JLV zajišťují servis v jídelních, lehátkových a lůžkových vozech. České dráhy ve firmě vlastní cca 40% podíl, který za 20 mil. Kč získaly v roce 2006 od ministerstva financí. Zbylých 60 procent firmy vlastní finanční a poradenská společnost NBG.

zdroj: C.O.T Business


CSPSV | 9.6.2007 (7:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Legislativa

Další z regionu Česká republika (celá)


  1 2      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel M 
12.06.2007 (23:27)  
No, Palace Cinemas v Praze jsou taky o deset korun drazsi nez v Brne...
11.06.2007 (14:47)  
udrzovat kuchyn si myslim neni tak nakladne a vozy jako takove udrzuji CD takze zrovna tohle tu cenu nijak nezveda...
11.06.2007 (10:29)  
To kafe bude nakladove mnohem drazsi, udrzovat mobilni kuchyn, udrzovat vuz samotny atd.
10.06.2007 (23:08)  
stejne je to nejaky divny - trzby 330 mil a zisk jen 12,2 mil. Kdyz si jako laik prepocitam kolik treba muze stat jedno kafe (kompletni naklady) - podle me max 10,- a za kolik se prodava (podle cenove relace 29,- az 69,-) tak tu vychazi docela solidni pridana hodnota. U jidel asi tak vysoka neni, ale stejne si myslim, ze to je min. 50% navrch. Mam jen chabe ekonomicke znalosti (na urovni VOS ekonomickeho zamereni), ale pokud u cateringove firmy dela zisk jen necela 4% z celkovych trzeb tak asi neni neco v poradku. Jestli ona tem neni nejaka hooodne velka cerna dira.
Zaskolovani pracovniku urcite neco stoji - tipuju cca 30 - 50 000,- na hlavu, investice do dalsiho rozvoje taky (napr Pont) ale asi si nikdo nedela hlavu s tim jak je to rentabilni - napr. restaurace Vestibul - nova, krasna, relativne pestrou nabidkou - ale kvuli otviraci dobe pro drtivou vetsinu, jizdniho personalu absolutne nepouzitlena. Asi by se meli majitele a vrcholny management trosku vice zajimat o to jak se pracuje na urovni stredniho rizeni (v pripade JLV hlavne usek marketingu - pokud tam vubec nejaky je, protoze kdyz se clovek obcas zacte do jidelnicku tak se dovi hodne, hodne zajimavych veci).

ad Mates: cenovych skupin je 5 (nevim jak presne to maji oznacene)

1. 172/173/177/370 Praha - Hamburg, Aarhus a zpet
2. 70/71/172/173/370 Praha - Viden a zpet, Plecnik
3. Praha, Hasek, 454/455
4. Comenius, Kosican, Ostravan, Perner, Manazer, Fatra, Hradcany
5. SC

Je pomerne zajimave ze se na nekterych vlacih strida nekolik cenovych skupin. Viz Vindobona - kdyz si koupim kafe mezi Vidni a Phou tak za nej dam 49,- a kdyz si ho dam mezi Phou a Hamburkem tak stoji 69,- a pritom porad jedu ve stejnem vlaku se stejnou firmou.... se divim, ze tam jeste nevlitla COI.
10.06.2007 (17:55)  
U JLV a.s. je poměrná vysoká fluktuace pracovníků u "jízdního personálu", takže se stále musí investovat do zaškolování nových zaměstnanců, čili jsou zvýšené náklady. Musí se platit za zdravotní prohlídky dle vyhl. 101/1995 Sb., jsou-li uchazeči mimopražští, tak se musí platit za ubytování – zřídilo se provozní středisko v Bohumíně, všechna školení se dělají v Praze, čili školeným zaměstnancům se musí platit cesťák. "Něco" stálo také zaškolování pracovníků na nové WL, oni to nemusí být závratné sumy, ale "100 x nic umořilo osla" a podobně to platí o takových nenápadných nákladech, které těžko můžete regulovat… Zaměstnanec vám během zkušební doby odejde a kolečko výdajů začíná nanovo.
registrovaný uživatel Mates 
10.06.2007 (15:44)  
U JLV jsou 3 cenové skupiny podle destinace jídelního vozu. Slovensko a vnitro je nejnižší, Praha, Hašek, Plečnik je střed a Německo je nejvyšší. U 177 s 370 je na trase Praha-Wien tuším 50% sleva. Pokud to srovnám s DB a jinými, pak poměr cena/výkon je u JLV celkem špatný. Zaměstnanci s tím, těžko něco zmůžou, toto je věc oddělení Produktu a marketingu. Občas se jim něco povede, ale jinak.. :)
registrovaný uživatel Qaws 
09.06.2007 (22:52)  
Že by směr Slovač? Jel jsem tam loni v létě a JLV tam něměly zas tak hrozné ceny... Ale stejně si myslim, že by ve všech žracácích a barácích (SC) měly nabízet stejné ceny
(a i lidumilovnější=))...
09.06.2007 (21:54)  
Jednotné Loupežnické Vozy mají fofr ! ! !co to je???
registrovaný uživatel alfín  mail  
09.06.2007 (21:06)  
Jednotné Loupežnické Vozy mají fofr ! ! !
09.06.2007 (19:21)  
Zdeněk84. přesně tak. Mít JLV rozumné ceny,tak vydělají veliký prachy. Ale dát jsi v EC na víděňské trase malou až směšnou porci jídla za 200kč a k tomu třetinku pivečka za 50kč, tak to ani omylem! Nekradu. Takže si JLV můžete strčit někam.
  1 2      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko