Beroun - Dne 6.6.2007 byl vypraven mimořádný vlak společnosti Veolia Transport na trase Zittau (Žitava) - Liberec - Turnov - Mladá Boleslav - Nymburk hl. n. - Lysá nad Labem - Praha Mas. n. Ranní vlak byl opožděn oproti jízdnímu řádu cca o 25 minut. Ostatní spoje jely již dle grafikonu. Z Masarykova nádraží vyjel vlak se skupinou odborníků na trasu přes Hostivici a Rudnou do Berouna a zpět. Stejná trasa byla určena v odpoledních hodinách pro širokou veřejnost s tím rozdílem, že vlak vyjížděl a přijel na pražské hlavní nádraží. Odtud vlak odjel stejnou trasou do Žitavy.
Jízda zvláštního vlaku se uskutečnila v rámci prezentace projektu „Nová koncepce příměstské železniční dopravy na trati Praha hl. n. – Rudná – Beroun“ a při příležitosti konání semináře „Železnice jako součást veřejné dopravy v Praze“. Společnost předala svou nabídku na provozování železniční dopravy na trati 173 zástupcům ROPIDu a Středočeského kraje. Moderní vlaky s kratším intervalem by se tu mohly rozjet od 1.1.2009. Společnost Veolia Transport počítá s tím, že by na trať nasadila plně klimatizované motorové jednotky švýcarské výroby STADLER RegioShuttle RS-1 a zajišťovala by perfektní palubní služby pro širokou cestující veřejnost.
Společnost v rámci propagace provozu moderních kolejových vozidel na území ČR má zájem provozovat od 15.12.2007 pravidelný sobotní spoj na trase Praha hl. n. – Rudná u Prahy – Beroun. Toto víkendové spojení s odjezdem v dopoledních a návratem v odpoledních hodinách bude vedeno motorovou jednotkou Siemens Desiro. Spoj nebude provozován v režimu úhrady prokazatelné ztráty, veškeré náklady ponese dopravce na své riziko.
zdroj: Jízdní řád vlaku (formát pdf), Tisková zpráva Veolia Transport
jinak ja byt objednavatelem ZDO, tak pokud se mi tam nekdo prihlasi s 30 let starou 1-2krabickou, to ze to nekdo natre na zlutozeleno a vymeni tam sedacky neberu, tak dam ty prachy uz radsi busdopravci, ktery mi to za stejnou ne-li lepsi cenu odjezdi treba nizkopodlaznim busem, ktery bude stavet primo na navsi. a pokud to ma nekdo zajem provozovat necim jako je desiro tak jenom tleskam.
tak jsme si jen nerozuměli. Nehodnotím, zda soukromník, nebo ČD.
Kraj a zase jenom kraj je ten, kdo může (a v očich svých voličů musí) prosadit zkvalitnění. Nejde to jednáním? Tak přes stát = vykonavatele vlastnických práv k ČD.
Nehodnotím, zda "rovnat kopce a doliny" na předmětné trati. Plně souhlasím, že "kultura přepravního prostoru" řady 810 se přežila a jsem pro kvalitativní změnu. Objednávat dnes vozidlo např. bez klimošky poněkud mentálně zaostalé, nebo pohrdání, v případě kraje občanem - voličem - daňovým poplatníkem, v případě ČD zákazníkem (a to je jak cestující, tak "objednavatel dopravní obslužnosti" = Kraj)
Nikde jsem nepsal, že současný stav, co se týká vozidel, na trati 173 je uspokojivý, dokonce si troufnu říct, že je žalostný, což je bohužel na většině "lokálek" a nejen tam.
I když tam vyrazí Desira v Conexí režiji, tak budu rád, přestože se to může negativně dotknout i mě, ale nejsem žádný "Duškovec", abych nevěděl, že dráha je tu pro lidi a ne opačně. Jakýsi potenciál tam určitě je, teď jde o to ho ještě dostat do vlaku. Občerstvení je dobrá věc, ale na těch pár km je to dle mě zbytečnost. Důležitá je rychlost, pohodlí, počet spojů, docházková vzdálenost a cena.
Já vím, jsem modrý mozek, imbecil a exot. No hlavně, že nejsem Happy. :-/
v článku je zcela jasně napsáno "Spoj nebude provozován v režimu úhrady prokazatelné ztráty, veškeré náklady ponese dopravce na své riziko."
Předpokládám, že si chce ověřit, kolik lidí dokáže přilákat na toto vozidlo. A já věřím tomu, že přiláká, je to taková typická výletní trať. Pochybuju, že nějaký táta bere děti svézt "novou" "moderní" částečně nízkopodlažní jednotkou ČD, pro mne spíše "vytuněnou" 810 :))) Ale u tohoto vozidla si to umím představit zcela jasně.
Jezdit v hlavním městě do práce krabičkou je taky dost mimo. Já osobně bydlím přes 2 roky poblíž zastávky Praha-Holyně a k cestě do/z centra jsem tuto trať ještě nepoužil, v případě nějakého adekvátního vozidla rád použiji a takových lidí je určitě dost!
Navíc si myslím, že pokud by ČD křížově nedotovaly různé své obory činnosti, tak to 810 v životě nevyjezdí za ty dotace o které si řekne veolia s desirem.
RegioShuttly nemají tolik míst pro cestující, aby to na trati Praha - Beroun stačilo. To by jich ve špičkách muselo jet na každém vlaku tak pět.
Stejně si myslím, že na tuto trať žádného soukromníka nepustí. Byla by to pro ČD až moc velká konkurence.
opouštím sarkazmus: Kdo platí, má (musí, smí ..) požadovat. To je ten, kdo sjednává a platí dotace za dopravní obslužnost. Bezpochyb, je-li šance alespoň (odhad) 50% vytíženosti, spokojí-li se dotující s kvalitou "810", resp. zejména pro dopravu lidí (občanů, daňových poplatníků) do a z práce, pak je něco špatně.
Věcně správný, leč v naší domovině idealistický závěr: Navštivte svého poslance - krajského zastupitele a nachytřete ho!
Komentáre vyjadrujú názory čitateľov.
Redakcia nenesie žiadnu zodpovednosť za ich obsah.
- dopisovateľ alebo člen ŽP, - editor alebo admin ŽP
Pred vložením komentára je potrebné se buď prihlásiť, alebo zaregistrovať.