..: Bouřka poničila traťové zabezpečovací zařízení na trati v Olomouckém kraji :..

151 014 u Moravičan, autor: JohníkMoravičany - Aktualizováno ve 20:00 hod.: Na dvacetikilometrovém úseku železničního koridoru z Prahy do Olomouce (trať č. 270) nefungovalo dnes zabezpečovací zařízení. Z provozu ho vyřadila noční bouřka. Od Moravičan až do Olomouce nefungovalo zabezpečovací zařízení na přejezdech a v některých stanicích ani návěstidla. České dráhy na svých internetových stránkách sdělily: "Vlivem nepříznivého počasí jsou částečně nesjízdné některé tratě v Olomouckém kraji. U některých vlakových spojů může docházet ke zpoždění v řádu 30 - 60 minut." Kolem 13:30 hod. se podařilo všechny závady odstranit, řekl mluvčí drah Ondřej Kubala.

Závady jsou již odstraněny

"Problémy začaly před půlnocí a jak bouřka šla, vypadávalo jedno zabezpečovací zařízení za druhým. Na místě se závadu snaží opravit desítky lidí, ale problémy zatím přetrvávají," řekl ČTK mluvčí ČD Kubala. Osobní vlaky nabírají až hodinové zpoždění a nákladní dopravu ČD zatím zcela vyloučily. Zástupci Českých drah zatím nedokáží odhadnout, jak dlouho bude oprava zařízení trvat. Stejně tak zatím neodhadli ani škodu. Na tomto dvacetikilometrovém úseku vypadlo TZZ ve stanicích i v mezilehlých staničních úsecích.

"Znamená to, že nefungují přejezdy a v některých stanicích ani návěstidla. Protlačit vlaky trvá pomocí vysílaček velmi dlouho. Vlaky musí před přejezdy jet krokem a houkat, před jakoukoliv překážkou musejí strojvedoucí okamžitě zastavit," doplnil Ondřej Kubala.

Ilustrační fotoV tuto chvíli (13:30 hod.) mají největší zpoždění spoje R 702 Šohaj do Chebu - 98 minut, R 704 Bečva do Chebu - 88 minut, SC 504 SC Pendolino do Prahy - 79 minut, R 627 Emil Zátopek do Vsetína - 46 minut, EC 107 Praha do Varšavy - 35 minut a Os 3707 do Přerova - 80 minut. Vlaky kategorie SuperCity nacházející se na trati: SC 505 do Ostravy - 30 minut a SC 507 do Ostravy - 19 minut. Výrazná zpoždění mají i vlaky EC 171 Hungaria do Budapešti - 187 minut, EC 173 Vindobona do Vídně - 91 minut a EC 370 do Aarhusu - 34 minut. Přehled zpoždění naleznete na přiložené mapě Roberta Babilona.

zdroj: Novinky.cz


lwq Poslat mail autorovi | 27.5.2007 (13:16)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Nehody a mimořádnosti

Další z regionu ČR Olomoucký


  1 2 3 4 5 6      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel stoupa  mail  
28.05.2007 (13:13)  
ad tgw:

poručíš. Ale jako doma - důsledky neseš sám.
registrovaný uživatel tgw 
28.05.2007 (13:02)  
Přírodě neporučíš a počasí také ne!
registrovaný uživatel stoupa  mail  
28.05.2007 (12:18)  
Gentlemeni,

na mejdanu po štacích na ČVUT FEL jsme se s pány docenty, ba i tehdejším rektorem Panem Energetikem shodli, že elektřina, je jako láska. Víme, jak se to dělá a nevíme, co to je. Před bleskem se utíká.
registrovaný uživatel rk_kn.  mail  
28.05.2007 (11:52)  
Herodes : Na k-report.net niektorí napísali, že bola zasiahnutá tansf. stanica 6kV napájania. Z toho dôvodu vypadlo napájanie AB a PZZ. Už nepíšu či aj napájanie RZZ na staniciach. Takže AŽD, alebo iný výrobca zab. zar. sa z tohto prípadu nedá obviňovať. Keď vám niekde trafí blesk, a vypadne vám technika, napriek tomu, že ste vykonali všetky zabezpečenia, tak je to VIS MAJOR. A to sa dá reklamovať jedine u sv. Petra, alebo u hromovládcu Perúna.
28.05.2007 (9:27)  
Emile: aj keby nič iné, tak tu newsky prechádzajú cez zásobník, ktorý ich rovnomerne dávkuje počas dňa, čo je podľa mňa rozumný postup vyvážený drobným meškaním aktualít. V každom prípade pri akútnej potrebe najaktuálnejších informácií odporúčam mať v pozadí spustené ČT24 a buď na ŽelPage prispievať priamo s aktualitami, alebo sa až následne zapájať do diskusií s vecnými pripomienkami.

K včerajšej situácii: spolucestujúci v EC126 sa pýtal sprievodcu, ako to vyzerá v OC. Odpoveď znela, že bez meškania to ešte zrejme asi nebude, ale že už EC127 (rovnaká vlaková čata) išla celkom v pohode a do Horní Lidče dorazila len s +20. Inak by ma ale tiež zaujímalo, čo bolo na tej búrke také ohromné, že to spôsobilo taký rozsiahly výpadok.
registrovaný uživatel Jedle 
28.05.2007 (8:31)  
Presne tak - mezi Peckama a Velimi to vypadava pri bource skoro vzdycky pokud prijde poradna bourka .. Pak se nejezdi vubec, nebo jen na privolavacky krokem ... A ceka se hodiny nez prijede nekdo z tramtarie (ani ne z Prahy) a opravi to .. fakt super system .. Zlata elektromechanicka stavedla ...
28.05.2007 (7:46)  
Situace, která nastala, je "výbornou" reklamou a referencí" pro výrobce a dodavatele zabezpečovacích zařízení - firmu AŽD Praha s.r.o. Je známo již z minulosti, že nová zab. zařízení přestávala pracovat při zvýšené bouřkové činnosti. Názor, že elektronická zab. zařízení těžko odolávají povětrnostním situacím nemůže vůbec obstát, hlavně když přestane pracovat zařízení v takovém rozsahu.
registrovaný uživatel PZ 
27.05.2007 (22:40)  
To je zase debata...

Nunu: Stačil by princip Superpozice...
registrovaný uživatel nunu 
27.05.2007 (22:26)  
Semík-upřesnění. První stupeň ochrany se značí(l) A, a je to prostá bleskojistka nebo jiskřiště, třeba na sloupu (nejvíc citlivé jsou venkovní vedení).
PZ-jestli ti je 50 a mně 15, nebo obráceně, tykáme si :)).
Co se týče ohmova zákona, dík za pochvalu a podotýkám, že si s ním vystačím v 90% aplikací.
Popř. bych hodil další látku ZŠ pro vhodnou pro tento případ, Kirchhofovy zákony...
registrovaný uživatel Dery 
27.05.2007 (22:16)  
Venca: samozřejmě kolego :)
  1 2 3 4 5 6      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko