..: Liberec a Jablonec nad Nisou spojí rychlíky :..

Ilustrační obrázekLiberec - Jen osmnáct minut potrvá cesta vlakem z Liberce do Jablonce nad Nisou. Železnice tak dopraví cestující mezi dvěma městy nejrychleji. České dráhy kvůli tomu vyšlou na trať rychlíky a upraví přejezdy, aby byly bezpečnější. „Patrně budeme lidi dopravovat z Jablonce do Liberce rychleji než tramvaj nebo autobus," uvedl vrchní přednosta liberecké Správy dopravní cesty Českých drah Ivan Jágr.

Cesta se zkrátí ze současných dvaceti pěti na osmnáct minut. „Ke zrychlení dojde především díky vylepšenému zabezpečení železničních přejezdů. Nyní musí vozy na nechráněných přejezdech výrazně zpomalit. Po zabezpečení projedou trasu mnohem rychleji,“ informoval tiskový mluvčí Českých drah Ondřej Kubala. Další zrychlení přinese i to, že vlaky nebudou zastavovat na všech stanicích, ale projedou některé přímo. „Návrh jízdního řádu počítá s tím, že na všech zastávkách mezi Libercem a Jabloncem zastaví jen každý třetí vlak,“ upřesnil Kubala. Nyní jezdí vlaky mezi oběma městy ve všední den po asi čtyřiceti minutách.

Zlepší se i komfort cestování, protože dráhy na trať vyšlou moderní soupravy vybavené navíc plošinou pro nástup vozíčkářů. „Předpokládáme, že změnou získáme i úplně nové cestující, kteří zatím vlak nepoužívali. Například cesta autem již bude jen o pár minut delší než vlakem,“ upozornil mluvčí. Cena jízdného bude stejná jako dosud, dvacet dva korun, cestující tedy i na vylepšené lince budou platit stejné jízdné jako na jiných trasách a v jiných osobních vlacích Českých drah.

Podle provozního ředitele Dopravního podniku města Liberec Ludvíka Lavičky se nebojí, že vlaky odlákají cestující z tramvají. „Jsme spolehlivější, obsluhujeme obydlené území narozdíl od železnice, a dokážeme rychleji řešit problémy,“ uvedl Lavička. Tramvají nyní jezdí mezi Libercem a Jabloncem kolem sedmi tisíc lidí a vlaky využívá osm set cestujících. Bezpečněji by mělo být i na silnicích. Železniční přejezdy totiž projdou rekonstrukcí. „Dva již jsou bezpečnější a celkem jich chceme změnit devět,“ uvedl Jágr. Upozornil přitom, že na přejezdech občas docházelo k nehodám, čemuž by měly úpravy tras zabránit.

V současné době jsou na přejezdech mezi zastávkami mezi Vratislavicemi a Prosečí nad Nisou kříže. Nahradí je světelné značení. Ve dvou případech vymění Správa železniční a dopravní cesty staré mechanické závory za moderní. Dva přejezdy z devíti zruší a na pěti nechá instalovat semafory. „To je pro řidiče osobních aut bezpečnější,“ zmínil Jágr. Změny a modernizace přejezdů přijdou správu na necelých třicet milionů korun.

zdroj: MF Dnes


mates111 | 22.5.2007 (4:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Jízdní řád

Další z regionu ČR Liberecký


  1 2 3      Zpráv na stránku:   
04.10.2007 (18:22)  
hura,aspon bude ten provoz pestrejsi..myslim,ze je to zasluznej napad,prejezdy budou bezpecny a rozjezdi se to..aspon taky bude co fotit...
registrovaný uživatel tgw 
23.05.2007 (22:18)  
Jen ještě takový malí doplněk.k /seku mezi Jabloncem dolní nádraží a Prosečí.Za tunelem a mostem viz níže můj první příspěvěk je zřejmě 40 km možná 50 km h .Poté 50 pak 40 a následně opět 50 km h.Kdyby za tou první zatáčkou se úsek trochu poupravil a trochu dál před druhou zatáčkou udělal malí tunel sto metrů možná více nebo méně netuším, pokračovala by tratˇ dále ve stejné stopě.A to by právě umožnˇovalo zvýšit rychlost na možná 60 km h.
registrovaný uživatel tgw 
23.05.2007 (22:06)  
Také se omlouvám za chyby. Psal jsem ve spěchu.
registrovaný uživatel Petan 
23.05.2007 (21:56)  
Omlouvám se za chyby....Spěch.:-)
registrovaný uživatel Petan 
23.05.2007 (21:55)  
Jako řidič tramvaje na této mj.na této trati jsem zcela pro rychlíky. Tram to cestující nikterak drasticky cestující neubere. Jinak k posílení TRAM provozu na této trati došlo, ale spíše tim, že mezi soupravy byli vložená sola, která jezdí také až do JBC i v prac.dny a jsou věčně plná. Posílení neni tedy nikterak znát...Odhaduji, že tento jízdní řád nemá dlouhou budoucnost....
23.05.2007 (21:01)  
Ad twix:železniční trať mezi Libercem a Jabloncen n.Nisou není a nikdy nebyla úzkorozchodná.Tramvaj mezi Libercem a Jabloncem n.Nisou je a vždycky byla úzkorozchodná(1000 mm)
registrovaný uživatel Grupi  mail  
23.05.2007 (19:01)  
To sem zvědavej, co tam vymyslej. Každopádně bych ale řekl, že tramvajím cestující neodeberou, zvlášť když teď ještě dpml posílil víkendové spoje. O špičce by však míň cestujících v tramvaji neškodilo.
registrovaný uživatel tgw 
23.05.2007 (14:37)  
Jelikož jsem z libereckého kraje a tuto tratˇ mám kousek od sebe, tak ji velice dobře nám.A to do Liberce jak poloměrově,tak i rychlostníky.Za dobrý nápad zde instalovat moderní výstražnou signalizaci mohu jen pochválit.Odpadnou tím pomalé jízdy. A to mezi Prosečí a Vratislevicemi 10 km h a 25 km h.Rychlost tím pádem bude mezi 40-50 km h a nebude se muset přibrzdˇovat na přejezdech.Dojde k úspoře paliva.Jen doplním že zastávky kde nejvíce lidí nastupuje. V Liberci hl .n ,Liberci Rochlicích,Jablonci nad nisou,někdy Jablonec zastávka hlavně odpoledne v prac den.Dále Jablonecké paseky,Smržovka,Smržovka střed,Tavald zastávka ve směru na liberec a Tanvald ze směru na Liberec.Nejméně nebo spíše vůbec nenastupují na zastávce Proseč,Nová Ves,Jablonec dolní nádraží,Málokdy nastupují Smržovka dolní nádraží,Lučany,Vratislavice,Vesec u Liberce.Mimochodem této trati by určitě prospělo propojení s tramvají.Vznikla by zde větší provázanost a možnost zajíždět s vozidly i do městských center.Dále bych z Tanvaldu situoval koleje více pokud možno do středu Harachova.Ale ne,jak prezentuje regiotram z Harachova zastávky.Ale už změnou tratě dříve.Také sklon je tu dost velký,mohl by se změnit na menší.Osobně bych ponechal ozubnicovou tratˇ jako památku.Ale koleje bych situoval jinudy.Opět dle možností a pěněz z dotace.Podle projektu regiotramu se má tratˇ prodloužit ze zastávky Harachov do harachova centra.Mě připadá zbytečné jet na kopec,kde nikdo není a poté sjíždět kopcem dolů.Když by šla udělat jiná. možnost.Rekreanti stejně jezdí do středu Harachova.A dále se domvívám ,že by šla udělat rychlost 60 km h v úseku Jablonec dolní nádraží Proseč.Ze směru Jablonce dolní nádraží za tunelem a po projetí přes první vyžší most směrem na Proseč.Po malé rekonstrukci tratě a oblouků by mohlo dojít ke zvýšení rychlosti.Zde je úsek veden v lese a následně poté na kopci nad Prosečí poblíž menších zahrádek.Zde není tratˇ tolik osídlena.Jednou jsme zde jeli malinko rychleji,doháněli jsme čas a dalo by se tudy tak jet.Možná i po úpravě tratě by se dalo jet mezi Vescem u Liberce a Liberec Rochlice a dále až do Vratislavic 60km h.Ze směru Liberec Rochlice do Vesce u Liberce je před zastávkou před mostem v zatáčce 40 km h .Můj názor zní že zde se dá jet 50 km h bez nějakého škubání Do stran.Pokud by i zde tratˇ došla malou rekonstrukcí mohlo by se zde v úseku jezdit 60 km h.Za Vratislevicemi to dále už jet rychleji na Proseč nejde.Hned za Vratislevicemi je ostrá zatáčka 40 km h. Pokud v ní jedete 50 km h pěkně to škube do stran.Nevím kolik má poloměrově ,ale je mi trnem v oku!!A to dost!Nicméně otázkou je, kolik by to stálo a na kolik by se to vyplatilo,nebo by došlo k úspoře času.A to zřejmě asi moc nebude.
22.05.2007 (22:51)  
Když jsem jel tou tramvají do Jablonce, tak mě to bavilo více. Důvod: těch 396km strávených ve vlaku se během toho týdne musí odfiltrovat =)))
registrovaný uživatel JŇK  mail  
22.05.2007 (21:38)  
To doufám, od nového JŘ jezdí na této trati 843, tak doufám že tu zůstanou :-)
  1 2 3      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko