..: Jak si fungování železnice představuje Strana důstojného života :..

Ilustrační obrázekPraha - Již 11.4.2007 vyšel v MF Dnes zajímavý rozhovor s předsedkyní Strany důstojného života Janou Volfovou. Otázky pokládala Michaela Jílková. Část rozhovoru byla věnována i problematice železniční dopravy. Po více než měsíci přinášíme našim čtenářům úryvek z rozhovoru "Udělám, co mi Zeman poradí".

Jílková: Co vlastně má vaše strana nového, kromě toho, že již neobdivujete Vladimíra Železného?

Volfová: My si třeba myslíme, že česká železnice by měla dovážet lidi do obcí. Protože je to státní podnik, tak by měla zařídit příželezniční dopravu. Tím se obrovsky zajistí, že lidé budou moci jezdit železnicí a přestanou se vylidňovat obce.

Jílková: A kdo bude platit ty železniční spoje? Vždyť některé se ruší, protože vozí třeba jenom deset cestujících.

Volfová: No protože ti lidé jedou autem nebo jinudy. Když bude mít železnice povinnost dopravit ty lidi do místa bydliště, tak si je také bude svážet k té železnici. Pak jich tím vlakem bude jezdit třeba 200.

Jílková: Ale paní předsedkyně, kdo to bude platit, když budete každého vozit až domů? Třeba z malé obce budou chtít jet dopoledne do města jenom tři lidé?

Volfová: Když máte mikrobus, který sveze z deseti vesnice tyhle lidi, tak to zdaleka není tak finančně náročné, to je na úrovni normálního auta.

Jílková: Ale kdo to bude platit?

Volfová: Já jsem přesvědčena, že ta železnice to zaplatí. Protože v té chvíli bude mít podstatně větší přívoz lidí, kteří budou jezdit vlakem, a dokonce bude mít podstatně větší zisky.

Jílková: A co budete dělat v době špičky, kdy lidé jdou z práce a najednou se do toho mikrobusu nevejdou? Protože to jsou takové vlny na malých obcích. Víte, nejdřív jede pět a pak máte čtyřicet lidí v autobusu.

Volfová: To se dá třeba posílit. To jsou už skutečně technické záležitosti a to musí řešit někdo, kdo... Když to fungovalo za první republiky, proč by to nefungovalo teď?

zdroj: MF Dnes, 11.4.2007


CSPSV | 19.5.2007 (18:00)
Related newsopen/close

More on Dopravci

More from Česká republika (celá)


  1 2 3      Zpráv na stránku:   
Registered user 1049an 
20.05.2007 (7:53)  
Nesmysl. Kdyby se zajímala o to, jaká na úrovni vlády nyní probíhá diskuze, věděla by, že se připravuje restrukturalizace. Ta počítá s tzv. mrtvou dopravní cestou v majetku SŽDC, s. o. To bude jediný státní subjekt na železnici. Obsluha dráhy a její zabezpečení by měla být zajištěna dodavatelsky stávajícími ČD, a. s., tedy nestátní firmou. No a kdo po dopravní cestě bude jezdit? Ten, komu bude přidělena kapacita a kdo bude držitelem licence k provozování drážní dopravy. Teď by paní Volfová měla upřesnit, koho mínila tím diplomatickým termínem "česká železnice".
Registered user milos  mail  
20.05.2007 (0:01)  
kdyz sem videl tu doprovodnou fotku ke clanku, tak jsem nejdriv myslel, ze je to o te dnesni srazce sukafonu s autem v praze zlicine...
mam to kousek od baraku, ale co je zajimave, ze po narazu do audiny litaj persane luftem, ale tady sukafon tu feldu zmasakroval jaxvin! neni nejaka vyhlaska, ze u nechraneneho prejezdu (jen kriz) ma vlak zpomalit a houkat? podle toho, jak tu feldu krabicka zahodila na stranu, tak musel jet snad tratovkou (ta je tam mozna 80?)

kdo byste snad nevedel, o cem mluvim, tak je to toto:
http://zpravy.idnes.cz/po-srazce-s-vlakem-zemrela-v-aute-spolujezdkyne-ftd-/krimi.asp?c=A070519_113256_krimi_jan
Registered user paolo 
19.05.2007 (22:17)  
To, že bude mít železnice povinnost dovážet lidí do místa bydliště je myšleno jak? Co když budu chtít jet jinam, to mě tam nezavezou?

Dale C: skvělý!
19.05.2007 (22:10)  
To jsou bláboly... Jílková je slepice pitomá, ale Volfová taky. Můžou si podat ruce, sehnat partnerku (nějakou basketbalistku) a založit občanské sdružení Dlouhá, Široká a Bystrozraká. Zakládat o.s. je nyní moderní, a sexistická pohádka Dlouhý, Široký a Bystrozraký také potřebuje novelizovat pro 21. století a je potřeba aby vyhovovala direktivě EU o rovných příležitostech č.25-7455R/2006 a byla v souladu s doporučením jak zabránit diskriminaci č. 789-BR-4122/2005 a jeho novelou 275-BR-877/2007 ...
19.05.2007 (21:45)  
George:
No třeba u toho Karlsruhe to funguje tak, že nasednete ve městě do vlakotramvaje, ta se po městě pohybuje stejně jako tramvaj a v jeho širokém okolí jako vlak, ale to není podstatou, to jen pro nástin dokonalosti řešení. To, o čem zřejmě mluvila paní Volfová přichází když vystoupíte z té tramvaje - čeká tam na vás bus a po nějakém okruhu objede přilehlou vesnici/městečko, zastavuje na znamení na daných zastávkách a při cestě zase posbírá lidi z vesnice a hodí je zpátky na nádraží.
Intervaly tam jsou dost časté, takže na některé spoje přímo bus navazuje, někdy si na něj musíte chvíli /do 10 min/ počkat.
Představa paní Volfové o tom, že jeden mikrobus obslouží 10 obcí mi přijde nesmyslná, ztrácely by se tím všechny výhody. Nicméně na německý způsob by to byla věc velmi užitečná- já třeba jsem z vesnice, kde to má asi 30 šťastnějších k nádraží 10 min pěšky, ale zbytek lidí čeká každý den dvakrát 15, ale i 50minutová procházka, v zimě v létě a je jasné, že vlakem jezdí hlavně ti, kteří to k němu mají blíž. Jasně, projeli bychom se na kole, ale ne každý si může dovolit kupovat každý týden nové, když mu ho na nádraží nikdo nepohlídá:)
Zbytek jezdí autobusem. Ty v okolí vždycky objedou jednu obec, ale po pár kilometrech se všechny sjedou na stejnou hlavní cestu a míří podél železnice X km k městu.

Určitě to tak funguje nejen v Německu, něco podobného jsem před měsícem viděl v Japonsku - tam mají Japan Railways dokonce i linky MHD, ale moc o tom nevím, protože jsme používali levnější soukromé dopravce. Nicméně Německo i Japonsko patří k těm, kde je železnice hodně vyspělá a vlaky jezdí v krátkých intervalech a to možná bude v existenci rozvozu busem hrát důležitou roli.
19.05.2007 (21:04)  
Tak jsem se zas jednou pobavil, jak článkem tak i komentama tady.Holt to byl rozhovor lidí co o dráze(dopravě) nic nevědí a podle toho dopadl ten článek.Souhlas úrověn to nemá.
Nicméně jestli chtěla říct myšlenku: že ty mikro-midi a busy z těch vesnic (kde nejsou koleje) budou lidi svážet na nádraží a pak pokračovat vlakem tak s tím souhlasim a myslim že to tak funguje.Samozřejmě teda na těch linkách co je vlak rychlejší.Tady na těch regionech by si bus a vlak neměl konkurovat.Ale takto pomáhat což asi nepůjde,páč někde by autodopravci ostrouhali.Nevím proč v česku nefunguje jako na západě systém poštovních busů.Místo poštáckýho auta a busu by jel bus a ušetřilo se.
19.05.2007 (20:56)  
On je dnes apríl???Že je tu taková hovadina!!!!To by neřekl blebej,ani kdyby ho mlátili!!!!
19.05.2007 (20:19)  
taipeiboy: No já tady z toho vpodstatě vůbec nepochopil o co jí vlastně jde a co jak má vlastně fungovat...?
19.05.2007 (20:12)  
Zato Jílková předvedla vzorovou ukázku demagogie, strašný je, kolik lidí je schopných jí to sežrat, i s navijákem.
19.05.2007 (20:09)  
Jedna věc je, že mám na volfovou jasný názor, ale druhá je, že takhle jak to popisuje, jsem to viděl třeba u německého Karlsruhe normálně fungovat a je to skvělá věc, pokud to funguje.
  1 2 3      Zpráv na stránku:   

Comments are users' expressions.
ŽelPage has no liability for their contents.

- Correspondent or Member of ŽelPage, - Editor or ŽelPage Administrator

Add comment
Comments are only allowed for registered users.
Before you insert your comment, you have to log on or register.
Sign in
 
 
  
 
   Register

© 2001 - 2026 ŽelPage - Webmaster


Info
informacni okenko