Varšava - "České dráhy dostaly od PKP návrh, zda-li by mohlo pendolino, které nyní končí v Ostravě, pokračovat až do Varšavy. České dráhy se tomuto požadavku nebrání a zkoumají, co vše by se muselo na jednotkách upravit, aby mohly zajíždět i na polské území," informovalo již minulý týden Pendolino.cz. ŽelPage požádala o oficiální vyjádření tiskového mluvčí ČD Ondřeje Kubalu.
"Ano, o tomto návrhu jednáme s polskou stranou, vše závisí na tom, jak rychle by se ho podařilo schválit pro provoz na polském území, protože Polsko je jediný z našich sousedů, kam pendolino zatím nemůže," sdělil ŽelPage Ondřej Kubala, tiskový mluvčí ČD. "Jízdní řád by měl být nastaven tak, aby bylo možné využít vlak do Česka k jednodennímu jednání v Praze - ráno vlakem do Prahy, večer zpět do Varšavy. Vznikla by tak alternativa a konkurence letecké dopravě," dodal mluvčí.
Pendolino.cz informovalo o tom, že zpočátku by se jednalo o jeden pár vlaků denně. S největší pravděpodobností by šlo o prodloužení spoje SC 511, který by se ráno vracel jako spoj SC 502. "Vše je teď předmětem jednání, vše závisí na tom, jak rychle by se podařilo schválit pendolino pro provoz v Polsku. Na konkrétní závěry o tom, kdy začneme do Polska jezdit, jaký bude jízdní řád a podobně, je ještě brzy," upřesnil Ondřej Kubala. S návrhem na rozšíření pole působnosti jednotek řady 680 vyvstává otázka, zda-li bude do budoucna stačit pouhých 7 souprav, které nyní ČD vlastní.
zdroj: Pendolino.cz, ČD
Kommentare äußern den Ansicht der Leser.
ŽelPage übernimmt keine Haftung für deren Inhalt.
- Korrespondent oder ŽP Mitglied, - Editor oder ŽP Admin
Bevor Sie Kommentieren, melden Sie sich bitte an oder registrieren Sie sich.