..: Železniční trať bude možná opět zprovozněna :..

Ilustrační obrázekLoket - Z Lokte do Horního Slavkova přestaly vlaky jezdit v roce 1997. Nyní se rýsuje naděje, že by se vlak na železnici mohl opět vrátit. Podle poslední zprávy z Ministerstva dopravy by obnova provozu na trati stála 30 milionů korun. To je proti odhadům na rekonstrukci celé tratě až do Krásného Jezu, spočítaným na čtvrt miliardy, sehnatelná částka. Potvrdili to alespoň na posledním zasedání zastupitelů v Horním Slavkově starostka města i zástupci Hospodářské a sociální rady Sokolovska. „Ministerstvo dopravy je tomuto plánu nakloněno,“ tvrdí starostka Slavkova Jana Vildumetzová. Mluvčí ministerstva Ivana Jelínková potvrzuje, že náklady na obnovení provozu pouze v úseku Loket - Horní Slavkov jsou předběžně odhadnuty na cca 30 milionů korun.

Zastupitelé proto zrušili své původní rozhodnutí, podle kterého město podporovalo místo trati cyklostezku. Naopak schválili žádost směrovanou krajskému úřadu, aby železniční trať z Lokte do Horního Slavkova znovu začlenil do základní dopravní obslužnosti. „Musíme to ještě zkusit. Pokud se sáhne na koleje, vlak už tady nikdy nepojede,“ říká starostka.

Vlak by mohly zaplatit firmy

Bývalý starosta Horního Slavkova Petr Hanzík doporučuje nespoléhat se na ČD nebo Správu dopravní cesty, ale vsadit na místní firmy. O využití trati z Horního Slavkova do Lokte pro nákladní dopravu totiž projevil zájem jak strojírenský závod Stasis, tak i těžaři z kamenolomu v Krásně KMK Granit a nově také společnost Sanaka Industry. Ta chce na odkališti bývalých dolů Stanum těžit písek. „České dráhy už dřív jednoznačně řekly, že do této trati investovat nebudou. Je pro ně ztrátová, osobní dopravu zde nevyužívali lidé ani za komunismu,“ říká Hanzík. Spoluúčast firem podporuje i předseda Hospodářské a sociání rady Sokolovska Rudolf Tomíček. Obnova trati s omezenou rychlostí pro nákladní dopravu by podle Tomíčka do budoucna znamenala i možnost postupně začlenit na koleje turistické vlaky nebo i pravidelnou osobní dopravu.

zdroj: Deník


Adys Poslat mail autorovi | 18.5.2007 (15:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Služby

Další z regionu ČR Karlovarský


registrovaný uživatel DJ 
23.05.2007 (13:52)  
Mám stejný názor jako Gapa. Kolikrát za poslední roky už se o tomto mluvilo? Kolikrát se už psala taková slova jako i v tomto článku - "možná", "by mohla být" apod.
Jinak jsem byl šokován, když jsem viděl fotku, jak to dnes vypadá na Horním Slavkově zastávce. Mám pohlednici z posledních dní provozů a to, co se s tím za těch 10 let stalo, to je celkem šok.
19.05.2007 (7:02)  
Add. Jose - nevyužívání tratě 143 Chodov-Nová Role je způsobeno především neprovozováním osobní dopravy (s vyjímkou jednoho nesmyslného večerního spoje) v předchozích několika letech. Takže ti, co jezdili vlakem do porcelánky v Nové Roli, přesedlali na auta a autobusy. Zpět cestu nenajdou, neboť v návrhu JŘ na rok 2007 (www.jizdni-rady.nanadrazi.cz) jsou už spoje jen dva. Přitom z Chodova do Nejdku dojíždí autama spousta lidí do práce. Vlak však v Nové Roli nenavazuje, takže ho neupotřebí.
18.05.2007 (22:17)  
To že byla trať nevyužitá "ani" za komunismu není tak úplně pravda, důvodem pro zastavení osobní dopravy byla právě zchátralost. Až do konce tam lidi docela jezdili a myslím že potenciál ke smysluplné osobní dopravě má trať dosud (narozdíl od pokračování do Krásného Jezu). Chtělo by to ale ze Slavkova (alespoň některé) přímé vlaky až do KV a možná i něco modernějšího než 810 s polstrovanými sedačkami. Cyklostezka by byla taky fajn, ale víc fandím obnově železnice.
18.05.2007 (21:15)  
Tak teda jestli už konečně vědí co chtějí tak si myslím že tohle by byla správná cesta.Vynechat z toho ČD a mít soukromou trat pro podniky co jí potřebujou.Jinak teda i souhlas se Semíkem.
Co neplánuje vedení ŽP provozovat dopravu?Duke má dobrej nápad:
registrovaný uživatel Semík  mail  
18.05.2007 (20:44)  
České dráhy už dřív jednoznačně řekly, že do této trati investovat nebudou. To je snad jasné, nebo třeba u silnic investují jednotlivá ČSAD, nebo přepravní firmy do oprav?
registrovaný uživatel gapa 
18.05.2007 (18:51)  
Pokolikáté to už takhle bylo zveřejněno??? A zatím skutek - utek'... A zatím se vesele rozkrádají koleje dál...
18.05.2007 (18:20)  
A co organizace okolní dopravy? Když mohou existovat návazné autobusy z Lokte předměstí do Horního Slavkova, proč by místo nich nemohl jezdit vlak přímo do cíle? Pravda, nevím jak jsou využité a kolik lidí tam jezdí kvůli přestupu autem. Podudržovanosti celé sítě jsem si vědom, ale u této tratě jde o zachování či zánik. Navíc chátrání ostatních tratí by se zrušením této stejně nevyřešilo, je potřeba postupná obnova celé sítě, k níž schází politická vůle. A když je k tomu zájem o náklady, jedině dobře.
18.05.2007 (15:54)  
Tak pokud by tam byl dost velkej zájem o nákladní dopravu tak to jo, ale jinak je to vyhazovaní peněz.
registrovaný uživatel José 
18.05.2007 (15:42)  
..a napadlo někoho přemýšlet o návratnosti takovéto investice?? nebylo by lepší vrazit peníze do existujících tratí v KV kraji?
Minulý týden jsem jel vlakem z Lokte do Nové Role, a nebyl příliš nacpaný - na úseku Chodov-Nová Role jsme jeli sami..
18.05.2007 (15:33)  
Tak co ŽP? Rozbijeme prasátko, a koupíme si kus železa? :)))

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko