Jablůnka - Drážní inspekce již vyslechla strojvedoucího, který minulý týden řídil lokomotivu, jež narazila do hořícího tahače na železničním přejezdu mezi obcemi Jablůnka a Bystřička na Vsetínsku. „Činnost strojvedoucího s příčinou srážky příliš nesouvisí,“ říká mluvčí Drážní inspekce Zdeněk Neusar. Hlavní vyšetřovanou příčinou srážky tak nadále zůstává pomalá a nepřesná komunikace železničářů, kteří po oznámení hasičů okamžitě nepřerušili provoz na trati. Neusar uvedl, že případ se stále vyšetřuje a není uzavřen. Přesně zatím nelze označit osobu, která by byla za kolizi na trati zodpovědná. Nadále pokračují další výslechy. Dnešním výslechem strojvůdce inspekce také zkoumala skutečnost, proč strojvedoucí snížil rychlost lokomotivy ze 74 km/h na 44, což se zdálo inspektorům málo.
zdroj: Mladá fronta DNES
Spíše mě zaráží, proč vedoucí zásahu HZS nenařídil členům jednotky, když začli zvonit výstražníky, aby se jeden člověk vždy vydal směrem od přejezdu a neukazovali stop či cokoliv, aby urychlili reakci strojvedoucího.
a o tom to je, to moje rejpání a "slovíčkaření".
Jako daňový poplatník a občan očekávám, že PROFESIONÁLOVÉ z Hasičského ZÁCHRANÉHO sboru i PČR, v prvé řadě Operační, který je styčným i svodným pracovištěm pro komunikaci ve směně, bude schopen podat svému okolí, včetně ČD Kvalifikovanou informaci tak, aby jí příjemce rozuměl.
Jiná věc je, zda a jak Dráha předala/vyžaduje (to může), kudy a jakou formou má být informace do jejího systému předána. Včetně mých připomínek, že je slušnost, aby zaměstnavatel chránil a hájil své zaměstnance před nedokonalostí druhých.
MZ: To myslíte vážně? Mám pro vás novinku... Právník neumí hasit.
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.