Vídeň - "Dosáhli jsme nejlepších výsledků od roku 1994," sdělil hned v úvodu tiskové konference Martin Huber, šéf Rakouských spolkových drah. V roce 2006 jsme přepravili o 9 mil. více cestujících (443 mil.) a o 5 mil. tun nákladu více (93 mil. tun). "Do roku 2010 chceme patřit k nejatraktivnějším zaměstnavatelům v Rakousku," dodal Huber. ÖBB chtějí zaměstnávat více žen a soustředit se také na absolventy škol. V loňském roce zaměstnávaly ÖBB 42.951 pracovníků (v roce 2005 46.059). V osobní dopravě přibyla nová rychlejší spojení například mezi Štýrským Hradcem a Vídní, či mezi Vídní a Prahou.
Městská dráha ve Vídni začala o víkendech jezdit i v noci. Zvýšil se počet automatů na prodej jízdenek na 1.000 a v automatech si zákazníci kupují okolo 60% všech jízdenek. Již 1,3 mil. cestujících využívá VorteilsCard (nárůst o 36% oproti roku 2005). V nákladní dopravě zaznamenala největší přírůstek přeprava kamionů (RoLa - nárůst o 40%). Modernizován je také vozový park - pořízeno bylo 109 Talentů, 20 Desir, 240 dvoupodlažních vagonů, v dálkové dopravě začaly jezdit jednotky ICE s logem ÖBB, pořízeno bylo také 250 nových autobusů. Do roku 2010 investují ÖBB 1,2 mld. € do nových vozů regionální i dálkové dopravy (railjet). Pokračovat bude i modernizace nádraží v rámci projektu Bahnhofsoffensive (Phase 2). V první fázi bylo zmodernizováno 10 nádražních budov. Investice budou pokračovat také do železniční infrastruktury či zabezpečovacího zařízení.
Prezentace z tiskové konference ÖBB (ve formátu pdf)
zdroj: Tisková zpráva ÖBB
Špatní zaměstnanci jsou skutečně problémem, a zejména ti, kteří jsou v odborech bránících se zuby nehty jakékoli optimalizaci (rozuměj propouštění).
a to v rakousku ani do vlaků vyšší kvality nechtěj příplatek...
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.