..: Stavební projekty Deutsche Bahn :..

Ilustrační obrázek Berlín - V minulém týdnu zveřejnily Deutsche Bahn nové informace k několika stavebním projektům. Jsou mezi nimi například rekonstrukce několika traťových úseků, nové protihlukové opatření, nově otevřené stanice nebo novostavby VRT.

V pondělí 7. května 2007 byly zahájeny stavební práce na rekonstrukci a zvětšení „starých“ tunelů mezi stanicemi Mainz Hauptbahnhof a Mainz Römisches Theater na velmi frekventované trati Mainz - Frankfurt nad Mohanem. První tunel je dlouhý 654 metrů, druhý měří 242 metrů a mezi nimi se nachází 291 metrů dlouhý traťový úsek, který vede v 27 metrů hlubokém zářezu. Tunely z roku 1881 budou kompletně zrekonstruovány a rozšířeny o 4 metry. Stanou se tak mnohem bezpečnější v případě nutnosti evakuace cestujících z vlaku. Po dobu rekonstrukce bude doprava směrem na Frankfurt a Ludwigshafen vedena společně „novým“ tunelem. Nemělo by ale dojít k výraznému omezení dopravy. Stavební práce by měly být ukončeny v prosinci 2009 a celkový objem investic je 65 miliónů € (1,82 miliard Kč).

Ilustrační obrázek

Do konce tohoto roku by měly být hotové nové protihlukové zdi podél VRT Kolín nad Rýnem – Rýn/Mohan v úseku Elz - Limburg-Staffel. Celková délka nových protihlukových zdí bude 3,17 km. Nové zdi budou částečně z betonových prefabrikátů a z části budou použity tzv. gabiony (drátové koše vyplněné kamenou drtí). Nové zdi nahradí původní hliníkové. Celkové náklady dosáhnou 6,5 miliónů € (182 miliónů Kč).

Obcím a městům ve spolkové zemi Hesensko byl v úterý představen aktualizovaný plán trasování nové VRT Rýn/Mohan – Rýn/Neckar. Ta bude spojovat současné VRT Kolín – Rýn/Mohan a Mannheim – Stuttgart. Vznikla by tím souvislá VRT Kolín nad Rýnem – Frankfurt nad Mohanem – Mannheim – Stuttgart. Soupravy ICE se budou po plánované VRT pohybovat rychlostí až 300 km/h. Samotná výstavba by měla probíhat mezi lety 2011 až 2018 a náklady by měli dosáhnout 2,6 miliardy € (72,8 miliard Kč).

Ilustrační obrázek

V neděli byla zprovozněna nová stanice Zeilsheim na lince S2 S-Bahnu Frankfurt/M (z Frankfurtu nad Mohanem do Niedernhausen). Nová stanice je plně bezbarierová a v její blízkosti bude do konce roku vybudováno kapacitní parkoviště P+R.

Nové protihlukové zdi se plánují na velmi frekventované trati z Hamburku na sever (směr Westerland/Sylt, Kiel a Flensburg), v úseku Halstenbeck - Elmshorn - Horst. Na trati Hamburk - Lübeck se podobná opatření chystají v okolí stanice Hausbruch. Dceřinná společnost německých drah DB Projektbau nyní vypracovává stavební plány, první práce by měly začít na konci roku.

Celkově 35 miliónů € (980 miliónů Kč), z toho část ze zdrojů rozvojových fondů EU, bude investováno ve spolkové zemi Meklenbursko - Přední Pomořansko. Kompletní rekonstrukce se týká 11 km úseku Warnow - Blankenberg na trati Schwerin - Rostock. Cestovní rychlost pro vlaky IC (Hamburg - Stralsund) se zvýší na 160 km/h.

zdroj: Deutsche Bahn


ANKU | 14.5.2007 (23:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Stavby a projekty

Další z regionu Německo


registrovaný uživatel ANKU 
15.05.2007 (20:46)  
Deadeye: No to co je zde uvedeno opravdu neni na Nemecko moc, ale DB zverejnuje tiskovky se stavbami vice mene denne. Samotne a jednotlive by ale nemeli cenu davat na ZelPage, proto sem se rozhod, vytvaret tydenni prehledy, no uvidime jak dlouho mi to vydrzi. :DDD
15.05.2007 (19:03)  
No ja nevim, vsichni se tu rozplyvate, ale uvedomte si jak je Nemecko velke a kolik ma obyvatel. Me to nepripadne, tedy to co je uverejneno v tomto clanku, jako neco extra, tedy na tak velkou zemi.
registrovaný uživatel Sova 
15.05.2007 (18:43)  
Krásne počteníčko,kdyby se tak dalo číst i o ČR...:-)
15.05.2007 (17:55)  
Na tom prostřednim obrázku jak je tam to ICE to je ta trať tak do kopce nebo ta dálnice tak z kopce? :-)
15.05.2007 (16:13)  
No vida to se to čte.U SRN se buduje tímto tempem v pátek novej tunel,sobota most,něděle nádraží,pondělí trat,uterý vozy.Jen v ČR stále nic.
registrovaný uživatel ANKU 
15.05.2007 (9:58)  
Rail-2005: Pripravuje se plan financovani projektu Stuttgart 21, ktery krome prestavby hlavniho nadrazi, pocita s novym tunelem Sever-Jih. Na nej by mela navazovat VRT Stuttgart - Ulm.
registrovaný uživatel Rail-2005  mail  
15.05.2007 (8:48)  
Propojit obě současné VRT je nevyhnutelně nutné. Köln - Frankfurt(Main) F je na 300, na jihu Mannheim - Stuttgart je na 250. Ale je vidět, že Němci jsou v krizi. Zaprvé bych očekával, že výstavba začne mnohem dříve, že již májí dávno připravenu projektovou dokumentaci, zadruhé doba výstavby 7 je až příliš dlouho, když přihlédneme, že terén v tomto úseku je téměř placka. Když to porovnáme s LGV-Est ve Francii (2002-2007) délka 300 km a mnohem náročnější terén, tak je to tristní bilance. Ale důležité je, že to snad jednou bude.

Spíš by mne zajímalo, co hodlají Němci udělat s úzkým a pomalým hrdlem Stuttgart - Ulm. Tam by to potřebovalo VRT jako sůl, aby se stal München pro TGV a ICE mnohem dostupnější.
15.05.2007 (7:34)  
Njn. Když má někdo peníze, to se pak dějou věci.
registrovaný uživatel comar 
14.05.2007 (23:39)  
Situace mezi Mannheimem a Frankfurtem je opravdu jedinecna. Existuji zde dve paralelni dalnice a dve hlavni trate (jedna na 200km/h a druha pres Darmstadt na 160km/h) a PORAD TO NESTACI!!!
registrovaný uživatel Qaws 
14.05.2007 (23:16)  
Cte se to pekne=) Jen aby to nedopadlo jako u vetsiny nasich pripadu - pekne plany, ale skutek utek...=:oD

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko