Berlín - V minulém týdnu zveřejnily Deutsche Bahn nové informace k několika stavebním projektům. Jsou mezi nimi například rekonstrukce několika traťových úseků, nové protihlukové opatření, nově otevřené stanice nebo novostavby VRT.
V pondělí 7. května 2007 byly zahájeny stavební práce na rekonstrukci a zvětšení „starých“ tunelů mezi stanicemi Mainz Hauptbahnhof a Mainz Römisches Theater na velmi frekventované trati Mainz - Frankfurt nad Mohanem. První tunel je dlouhý 654 metrů, druhý měří 242 metrů a mezi nimi se nachází 291 metrů dlouhý traťový úsek, který vede v 27 metrů hlubokém zářezu. Tunely z roku 1881 budou kompletně zrekonstruovány a rozšířeny o 4 metry. Stanou se tak mnohem bezpečnější v případě nutnosti evakuace cestujících z vlaku. Po dobu rekonstrukce bude doprava směrem na Frankfurt a Ludwigshafen vedena společně „novým“ tunelem. Nemělo by ale dojít k výraznému omezení dopravy. Stavební práce by měly být ukončeny v prosinci 2009 a celkový objem investic je 65 miliónů € (1,82 miliard Kč).
Do konce tohoto roku by měly být hotové nové protihlukové zdi podél VRT Kolín nad Rýnem – Rýn/Mohan v úseku Elz - Limburg-Staffel. Celková délka nových protihlukových zdí bude 3,17 km. Nové zdi budou částečně z betonových prefabrikátů a z části budou použity tzv. gabiony (drátové koše vyplněné kamenou drtí). Nové zdi nahradí původní hliníkové. Celkové náklady dosáhnou 6,5 miliónů € (182 miliónů Kč).
Obcím a městům ve spolkové zemi Hesensko byl v úterý představen aktualizovaný plán trasování nové VRT Rýn/Mohan – Rýn/Neckar. Ta bude spojovat současné VRT Kolín – Rýn/Mohan a Mannheim – Stuttgart. Vznikla by tím souvislá VRT Kolín nad Rýnem – Frankfurt nad Mohanem – Mannheim – Stuttgart. Soupravy ICE se budou po plánované VRT pohybovat rychlostí až 300 km/h. Samotná výstavba by měla probíhat mezi lety 2011 až 2018 a náklady by měli dosáhnout 2,6 miliardy € (72,8 miliard Kč).
V neděli byla zprovozněna nová stanice Zeilsheim na lince S2 S-Bahnu Frankfurt/M (z Frankfurtu nad Mohanem do Niedernhausen). Nová stanice je plně bezbarierová a v její blízkosti bude do konce roku vybudováno kapacitní parkoviště P+R.
Nové protihlukové zdi se plánují na velmi frekventované trati z Hamburku na sever (směr Westerland/Sylt, Kiel a Flensburg), v úseku Halstenbeck - Elmshorn - Horst. Na trati Hamburk - Lübeck se podobná opatření chystají v okolí stanice Hausbruch. Dceřinná společnost německých drah DB Projektbau nyní vypracovává stavební plány, první práce by měly začít na konci roku.
Celkově 35 miliónů € (980 miliónů Kč), z toho část ze zdrojů rozvojových fondů EU, bude investováno ve spolkové zemi Meklenbursko - Přední Pomořansko. Kompletní rekonstrukce se týká 11 km úseku Warnow - Blankenberg na trati Schwerin - Rostock. Cestovní rychlost pro vlaky IC (Hamburg - Stralsund) se zvýší na 160 km/h.
zdroj: Deutsche Bahn
Spíš by mne zajímalo, co hodlají Němci udělat s úzkým a pomalým hrdlem Stuttgart - Ulm. Tam by to potřebovalo VRT jako sůl, aby se stal München pro TGV a ICE mnohem dostupnější.
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.