..: Inspekce říká, že za srážku je odpovědný i strojvůdce :..

Ilustrační obrázekJablůnka - Za pondělní srážku lokomotivy a hořícího automobilového tahače na železničním přejezdu mezi obcemi Jablůnka a Bystřice na Vsetínsku může také strojvedoucí. Drážní inspekce proto příští týden prověří správné brzdění lokomotivy. Další prošetřovanou příčinou je i pomalá a nepřesná komunikace železničářů, kteří po ohlášení od hasičů okamžitě nepřerušili provoz na trati. Nehoda se stala 7.5.2007 krátce po půlnoci. Hořící tahač se v kolejišti zastavil podle řidiče kvůli technické závadě. Hasiči po příjezdu okamžitě zasáhli, krátce poté se spustilo výstražné zařízení a závory.

Drážní inspekce je přesvědčena, že se nehodě zřejmě dalo zabránit. Nebýt pomalé a nepřesné komunikace železničářů, kteří po ohlášení od hasičů okamžitě nepřerušili provoz, střet nemusel nastat. Inspekce zkoumá, proč zastavení dopravy a vypnutí proudu na trati trvalo 18 minut. Celkové škody přesáhly podle předběžných informací milion korun.

zdroj: Deník


Adys Poslat mail autorovi | 13.5.2007 (23:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Nehody a mimořádnosti

Další z regionu ČR Zlínský


  1 2 3 4      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel cer.t 
15.05.2007 (18:02)  
Já bych řekl, že běžně čtoucí různé diskuze by 13.5. neměl napsat takové nesmysly. Evidentně je to naprosto jinak (ne 18 minut, ale necelých 7 a to ještě zaviněno opět nepřesnou identifikací přejezdu a DI o ničem v článku citovaném přesvědčena není. Holt opisovat noviny jako je Deník se nevyplácí.
Tedy nad čím by se SŽDC měla zamyslet je jednoznačná identifikace přejezdů!!!
15.05.2007 (1:05)  
Já nechápu, proč se tu pořád řeší jakou rychlostí může jet Lv? Traťová je tam 80 a hotovo.
registrovaný uživatel tenzor 
14.05.2007 (22:44)  
PZ: to mi neuniklo, ale dle mašinky pneumatická brzda musí zastavit peršinga ze 140 km/h na vzdálenost kratší než 1 km, což se mi zdá trochu v rozporu s těmi uváděnými brzdnými procenty..
registrovaný uživatel PZ 
14.05.2007 (22:37)  
tenzor: Asi ti uniká hlavně to, že samotný Pershing jet víc jak 80km/h nesmí a pokud by jel víc, pak strojvedoucí páchá (sebe)vraždu...
registrovaný uživatel tenzor 
14.05.2007 (22:07)  
Asi mi něco uniká, ale může mi někdo vysvětlit, jakým způsobem by mohl peršing s brzdnými procenty kolem 30 (už jsem slyšel 2 verze - 28% a 32%) zastavit ze 140 km/h na 1 km, aniž by porušoval fyzikální zákony?
14.05.2007 (19:28)  
Duke123: Proč asi mají LV sníženou rychlost?

No pokud projde návrh nové D1, tak bude rychlost pro Lv 160 km/h, nebude-li v Doplňku pro danou řadu HDV uvedena nižší rychlost.
14.05.2007 (17:37)  
Tož poučení je to pěkné -- akorát pro fíru, kterej ten přejezd viděl na 200-300 m asi trochu pozdní, kor když zrovna asi akorát řešil, proč mu najednou vypad proud.
14.05.2007 (16:18)  
mašinka: A ještě i ložiska. Jednostranné brzdy ničí ložiska...
registrovaný uživatel mašinka  mail  
14.05.2007 (16:02)  
Rail_user: Ještě doplním. Hodně fírů jsem učil jezdit s peršingem a všem jsem říkal: Používejte EDB, šetříte brzdový špalky, obruče, ale nikdy na ni nespoléhejte. V každém okamžiku počítejte s tím, že právě teď odpadne. Účinek vzduchové brzdy je u rychlosti 20 a víc menší, než EDB, ale dostatečný. Splňuje všechny předpisy a spolehlivostí EDB předčí. Výpadek EDB nemusí být způsoben jen ztrátou napětí. Je to výkonová elektronika.
registrovaný uživatel Rail_user  mail  
14.05.2007 (14:37)  
To mašinka: Díky za vysvětlení, teď už je to jasné, jak to je a proč s LV a brzdami na Peršingu přímo od praktika. Co a proč se opravdu stalo snad vysvětlí povolaní.
  1 2 3 4      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko