..: České dráhy si nechají opravit vyřazené slovenské vagony :..

Ilustrační obrázekPraha - Na Slovensku čeká přípojné vagony k motorovým lokomotivám zrušení, ale v ČR budou ještě 20 let jezdit. ČD nakoupily od slovenských železnic asi 10 osobních vagonů řady 053, které projdou kompletní přestavbou a mají jezdit především na motorových rychlících a spěšných vlacích. "Náklady na nákup a modernizaci jednoho vozu jsou ve srovnání s pořízením nového vozu zhruba třetinové," objasňuje ředitel odboru kolejových vozidel Rostislav Novák. Přestavbu dělají pro ČD Krnovské opravny a strojírny, práce na každém voze zaberou nejméně 3 měsíce.

"Z původního vozu zůstane jenom skříň, ale i ta se upravuje. Náklady na rekonstrukci se pohybují kolem 8 milionů korun," uvádí ředitel opraven Petr Bezruč. S opravenými vagony z Krnova se mohou cestující setkat v okolí Prahy, Brna a Plzně. "Současná várka je ale prvním nákupem ze Slovenska," říká Novák. Podle něj se zatím ČD na Slovensku po dalších vyřazených vozech poohlížet nebudou. Krnovské opravny rekonstruují také tramvaje a nákladní vozy. "Loňské tržby přesáhly 400 milionů korun, zisk by měl být kolem 10 milionů," říká Bezruč. Větší záležitostí je rekonstrukce motorových souprav (řady 810 a 010) na soupravy RegioNova. Po ČR jezdí už přes 20 dvouvozových souprav a v letošním roce začíná firma Pars Nova pro ČD dodávat také třívozové soupravy RegioNova. "Letos jich bude asi 7 a budou jezdit v Libereckém a Jihomoravském kraji," potvrzuje Novák.

zdroj: Novinky a Pars Nova


Adys Poslat mail autorovi | 5.5.2007 (18:00)
Related newsopen/close

More on Vozidla

More from Česká republika (celá)


  1 ... 3 4 5 6 7      Zpráv na stránku:   
Registered user Luxian  mail  
05.05.2007 (21:44)  
mrkvko: 814-914 ti nestačí?
Registered user mrkvo  mail  
05.05.2007 (21:30)  
a proc se nerekonstruujou 810ky?
05.05.2007 (21:29)  
Taky si myslím, že nejlepší bude, když se budou ČD snažit rekonstuovat starší vozy. Ale je třeba, aby to probíhalo mnohem rychleji než nyní, kdy to navíc ČD prezentují jako obrovský úspěch. Dneska jezdí po tratích spousta vozů 053 a čeká na svoji rekonstrukci, takže trochu nechápu, proč ČD nakupují další. Ale budiž. Jen doufám, že se 054 dostanou i na tratě, kde jezdím já....:-)
05.05.2007 (21:19)  
Také se mi tento krok líbí, ale mohli by také přestavět některé své vozy a nemyslím jen Béčka, ale třeba i Bmx. Ty jsou možná těm dobytčákům ještě podobnější :-)
Registered user Tužka  mail  
05.05.2007 (21:11)  
Kompletní přestavba vozů 053 znamená rekostrukci na 054? Jinak tenhle současný trend ČD hodnotím také pozitivně.
05.05.2007 (20:49)  
Fajn, souhlasím se Sovou. Takto si představuji, že bych s pár kámošema začal provozovat nějakou odepsanou lokálku a neměl zrovna po ruce sponzora formátu Billa Gatese.
Ale jestliže tohle prezentuje celostátní dopravce jako úspěšný obchod, tak to si fakt začnu šetřit na novou C5break, která jediná z gumokolů jezdí pohodlně.
Registered user Sova 
05.05.2007 (20:40)  
Docela rozumný krok:-)
nicméně 10vozům se nedá říkat obnova parku:-(
Registered user Flexo 
05.05.2007 (20:27)  
Co to znamená "asi 10" osobních vagonů řady 053?
Registered user Semík  mail  
05.05.2007 (20:19)  
"Náklady na nákup a modernizaci jednoho vozu jsou ve srovnání s pořízením nového vozu zhruba třetinové," Dotaz. Kdo v současnosti vyrábí podobný vůz jako je 053 a kolik stojí?
Editor or ŽelPage Administrator RaPa  mail  
05.05.2007 (19:55)  
béčka, to je to nejshnilejší a nejzavšivenější, co u nás jezdí... chtělo by to ještě přeznačit béčka po baníkovcích (něco jako B-ban), aby jsme v nich mohli vozit vysoké vládní čunitele
  1 ... 3 4 5 6 7      Zpráv na stránku:   

Comments are users' expressions.
ŽelPage has no liability for their contents.

- Correspondent or Member of ŽelPage, - Editor or ŽelPage Administrator

Add comment
Comments are only allowed for registered users.
Before you insert your comment, you have to log on or register.
Sign in
 
 
  
 
   Register

© 2001 - 2024 ŽelPage - Webmaster


Info
informacni okenko