Moskva - Společnosti Siemens a Ruské dráhy podepsaly smlouvu na údržbu vysokorychlostních vlaků v hodnotě přes 300 milionů Euro. Jedná se o 8 vysokorychlostních vlaků společnosti Siemens, které budou jezdit na trase mezi Moskvou a Petrohradem.
Smlouvu na údržbu vysokorychlostních vlaků Velaro RUS v hodnotě přes 300 milionů Euro podepsali dne 23.4. předseda představenstva divize Transportní systémy společnosti Siemens pan Hans.M. Schabert a prezident Ruských drah (RZD) pan Vladimír Jakunin v Moskvě. Siemens převezme údržbu těchto vlaků na dalších 30 let. Smlouvu na dodávku 8 vysokorychlostních vlakových jednotek v hodnotě 276 milionů Euro uzavřely obě společnosti loni v květnu. Jedná se o další krok v rámci strategického partnerství obou společností, které bylo uzavřeno v listopadu 2005.
Nové vlaky jezdící rychlostí až 250 km/hod budou nasazeny na trase Moskva-Sankt Petěrburg. Koncept rychlovlaků pro Rusko s názvem Velaro RUS je založen na platformě společnosti Siemens pro vysokorychlostní vlaky typu Velaro, jejichž vývoj započal u rychlovlaku ICE 3 určeného pro Německé dráhy (DB AG). Mezi výhody platformy Velaro se řadí například technologie pohonu: Trakční výzbroj je umístěna pod podlahou vozu, takže při stejné délce vlaku nabízí Velaro oproti jiným vozidlům až o 20 % více míst k sezení. Část vlaků bude vybavena pro provoz na tratích se stejnosměrných a střídavým proudem. Desetivozové vlakové jednotky měří 250 metrů a nabízejí místo pro více než 600 cestujících. Budou uzpůsobeny pro ruskou širokorozchodnou síť a budou tedy zhruba o 33 cm širší než německé vysokorychlostní vlaky typu ICE 3. Loni podepsané smlouvě na dodávku vlaků předcházel kontrakt na jejich vývoj v hodnotě 40 mil. eur uzavřený v dubnu 2005. Vývojové a konstrukční práce provedou závody společnosti Siemens v Erlangenu a Krefeld-Uerdingenu. Poslední vlaky by měly být dodány do roku 2010.
V současnosti probíhá projektování vlaků a zpracování komponentů. Výroba prvního vlaku začne v závodě společnosti Siemens Krefeld-Uerdingen v Německu pravděpodobně v červenci. Velaro RUS patří mezi nejmodernější vysokorychlostní vlakové jednotky podobné jako například vlaky ICE 3, které provozují Německé dráhy, nebo Velaro E, které dodávané Siemensem španělským drahám RENFE. Díky uzavření smlouvy na údržbu a servis vysokorychlostních vlakových jednotek Velaro RUS posiluje Siemens svou pozici globálního hráče na poli služeb v kolejové dopravě. Podobné dlouhodobé servisní smlouvy uzavřela společnost na údržbu regionálních vlaků ve Velké Británii nebo vysokorychlostních vlakových jednotek ve Španělsku. Údržba vozů Velaro RUS bude probíhat v závodě RZD.
zdroj: Siemens
1 2 | Zpráv na stránku: |
a podivuju se, ze burgan nezna CS200, za kterou vyrobni zavod skoda znarodneny (ukradeny) komousi nedostal ani rubl. hlavne ze tu do krve obhajoval CME3 :-)
Trainman:"Něvskij Expres" s ČS 200 v čele a vozy s osmdesátých let ( přesto max.200 km/h !!!) co foto abysme jsme věděli o co jde.
1 2 | Zpráv na stránku: |
Kommentare äußern den Ansicht der Leser.
ŽelPage übernimmt keine Haftung für deren Inhalt.
- Korrespondent oder ŽP Mitglied, - Editor oder ŽP Admin
Bevor Sie Kommentieren, melden Sie sich bitte an oder registrieren Sie sich.