Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Brno - V době od listopadu 2006 do dubna 2007 byly do Brna dodány 4 řídící vozy řady 954 a tato skutečnost dala vzniknout i nové turnusové skupině. Po odchodu řídících vozů řady 943 z DKV Brno bylo nutno za tyto vozy najít náhradu a volba padla na nové řídící vozy řady 954. Ty jsou vyráběny společností PARS Šumperk přestavbou z vyřazovaných poštovních vagónů řady Postw.
Z původních vagónů je použit vozový rám, na jednu stranu je dosazeno nové čelo dle řady 854, do interiéru jsou umístěna nová komfortní sedadla taktéž shodná s vozy 854. Vůz má jedny dvoukřídlé a jedny jednokřídlé vstupní dveře na každé straně, které jsou ovládány elektricky po zmáčknutí tlačítka poptávkového otevření cestujícím. Řídící vozy 954 je možno provozovat i v jiných soupravách, než s motoráky řady 854, např. s motorovými vozy 843 nebo i na konci vlaku taženého třeba lokomotivou 754.Stručný přehled vozů řady 954 v DKV Brno:
Bfbrdtn 954.002-2, zařazen 30.11.2006, jméno Alois
Bfbrdtn 954.003-0, zařazen 08.12.2006, jméno Zdeňka
Bfbrdtn 954.007-1, zařazen 30.03.2007, jméno Markétka
Bfbrdtn 954.008-9, zařazen 27.04.2007, jméno Tonička
V grafikonu platném od 10.12.2006 byly v Brně řídící vozy 954 zařazeny do dvou turnusových skupin, v obou případech jako součást soupravy 954+054+854 (vlaky jedoucí z Brna) či 854+054+954 (vlaky směr Brno). V souvislosti se zařazením dalších dvou řídících vozů byla vytvořena třetí turnusová skupina pro tyto vozy, tentokrát pro soupravu 854+954 (954+854) bez vloženého vozu. V současné době se tedy řídící vozy objevují na těchto vlacích a traťových úsecích:
1. TS (854+054+954):
Pouze v pracovní dny: Os 4402 Brno hl.n. - Moravské Bránice, Os 14412 Moravské Bránice - Ivančice, Os 14415 Ivančice - Moravské Bránice, Os 4405 Moravské Bránice - Brno hl.n., Os 4808 Brno hl.n. - Jihlava, Sp 1663 Jihlava - Brno hl.n., Os 4838 Brno hl.n. - Zastávka u Brna, Os 4849 Zastávka u Brna - Brno hl.n., Os 4844 Brno hl.n. - Zastávka u Brna, Os 4855 Zastávka u Brna - Brno hl.n.
2. TS (854+054+954):
Pracovní dny: Os 4827 Náměšť n. Osl. - Brno hl.n., Os 4824 Brno hl.n. - Třebíč, Os 4841 Třebíč - Brno hl.n., Os 4834 Brno hl.n. - Náměšť n. Osl., Os 4851 Náměšť n. Osl. - Brno hl.n., Os 4846 Brno hl.n. - Náměšť n. Osl.
Soboty: Os 4829 Náměšť n. Osl. - Brno hl.n., Os 4806 Brno hl.n. - Jihlava, Os 4811 Jihlava - Brno hl.n.
Neděle a svátky: Os 4836 Brno hl.n. - Náměšť n. Osl., Os 4851 Náměšť n. Osl - Brno hl.n., Os 4846 Brno hl.n. - Náměšť n. Osl.
3. TS (854+954):
Pracovní dny: Os 4802 Brno hl.n. - Havlíčkův Brod, Os 8335 Havlíčkův Brod - Jihlava, Os 4811 Jihlava - Brno hl.n., Os 4840 Brno hl.n. - Zastávka u Brna, Os 4853 Zastávka u Brna - Brno hl.n.
Soboty: Os 4830 Brno hl.n. - Náměšť n. Osl., Os 4845 Náměšť n. Osl. - Brno hl.n., Os 4842 Brno hl.n. - Náměšť n. Osl., Os 4857 Náměšť n. Osl. - Brno hl.n., Os 4448 Brno hl.n. - Bohutice, Sv 4495 Bohutice - Rakšice
Neděle a svátky: Sv 4496 Rakšice - Bohutice, Os 4439 Bohutice - Brno hl.n., Os 4826 Brno hl.n. - Náměšť n. Osl., Os 4843 Náměšť n. Osl. - Brno
Řídící vozy řady 954 DKV Brno se tedy vyskytují na tratích 225 (Jihlava - Havlíčkův Brod), 240 (Brno hl.n. - Jihlava) a 244 (Brno hl.n. - Bohutice, Brno hl.n. - Ivančice). Zajímavé soupravy vznikají na vlacích 4402/4405 (souprava 850+050+954+054+854 / 854+054+954+850+050) a na vlaku 8335 (souprava 240+Bmto+BDs+854+954) Nový turnus se soupravou 854+954 nahradil na většině vlaků soupravy 854+054+054, tuto sestavu je nadále možno vidět pouze v neděli na obratu Brno hl.n. - Jihlava - Brno hl.n Os 4808/4813.
zdroj: Železniční zajímavosti
Filip Novotný | 5.5.2007 (21:00)
Související zprávy
06.05.2007 (13:05)
No, já myslím, že na otevření oken u vozů 954 člověk použije veškerou svou sílu, pomalu se na ně musí věšet.
Vozy 954 jsou celkově jakési divné, dveře do interiéru (ty na tlačítko s fotobuňku) se otvírají dle toho, na jakou stranu je vůz skloněn.Jednou mě i sevřely a řeknu Vám, že to je síla, svislou čáru na těle jsem měl ještě 14 dnů, no dveře mě asi po 30 vteřinách přemlouvání pustily.
S WC mám také zkušenosti, jednou jsem dojel asi o 4 zastávky dál, protože se dveře sekly hned při otevírání, z té kadibudky mě vysvobodil až jeden fíra.Když jsem jel 954 asi o týden později a chtělo se mi hodně na WC, tak jsem nakonec šel (jinak by to dopadlo špatně) no a byl jsem na tom WC, sedím a najednou se tam objevil nějaký klučina trapas jak sviňa, ještě, že jsem pak hned vystupoval... nevím jak je to s těmito příhodami možné, v jiných vozech se mi to nestalo, není to sci-fi
Vozy 954 jsou celkově jakési divné, dveře do interiéru (ty na tlačítko s fotobuňku) se otvírají dle toho, na jakou stranu je vůz skloněn.Jednou mě i sevřely a řeknu Vám, že to je síla, svislou čáru na těle jsem měl ještě 14 dnů, no dveře mě asi po 30 vteřinách přemlouvání pustily.
S WC mám také zkušenosti, jednou jsem dojel asi o 4 zastávky dál, protože se dveře sekly hned při otevírání, z té kadibudky mě vysvobodil až jeden fíra.Když jsem jel 954 asi o týden později a chtělo se mi hodně na WC, tak jsem nakonec šel (jinak by to dopadlo špatně) no a byl jsem na tom WC, sedím a najednou se tam objevil nějaký klučina trapas jak sviňa, ještě, že jsem pak hned vystupoval... nevím jak je to s těmito příhodami možné, v jiných vozech se mi to nestalo, není to sci-fi
06.05.2007 (12:42)
Ty okna závisí přímo na tom vozidle,ne na řadě,někde fungujou,někde ne,ale uznejte že je nejhorší když se zaseknou dveře na WC(jak se mě jednou stalo na 843):DDD
06.05.2007 (11:18)
Podle mě ty tlouštíci a časem to oseděj tak to bude měkčí.Asi se to schválně dělá tvrdší aby to hned nebylo prosezený.Je to znát na ešusech.Mě zas zase něšlo 954 otevírat okno.
06.05.2007 (10:22)
Mě na nich spíš vadí jejich řemeslné provedení - centimetr žádná míra, otevírá se okno za jízdy atp. Pokud se týká pohodlnosti, tak sedadla nejsou horší než v desiru, vyzkoušeno vlastním zadkem!
06.05.2007 (9:36)
Precla
Nevim proč je nemáš rád,já v nich už jel a jely dobře,pohodlí a tak.Ale interier je stejně kopie 843 mám pocit:-)
Nevim proč je nemáš rád,já v nich už jel a jely dobře,pohodlí a tak.Ale interier je stejně kopie 843 mám pocit:-)
06.05.2007 (1:43)
Já tyhle vlaky vůbec nemám rád.. nechci se někoho dotknout, ale budu rád, až tu nebude jezdit ani jeden
05.05.2007 (21:31)
No Fixi, docela dobré... o tom, že sedadla jsou komfortní- no jak pro koho, zkus jet z Brna do Jihlavy a uvidíš sám, je to subjektivní názor.Mně třeba připadne sedák v 954 tvrdší, než v 854 a to s něma mám najeto stovky kilometrů.
Nepopírám však, že 954 není pohodlná, protože vše lepší než "Suburban sardinka", tedy CityBym"
Nepopírám však, že 954 není pohodlná, protože vše lepší než "Suburban sardinka", tedy CityBym"
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP
Přidat komentář
Přihlášení
© 2001 - 2024 ŽelPage
- správci
Info
informacni okenko