..: 4 řídící vozy řady 954 v Brně - nová turnusová skupina a změny v obězích :..

Ilustrační obrázekBrno - V době od listopadu 2006 do dubna 2007 byly do Brna dodány 4 řídící vozy řady 954 a tato skutečnost dala vzniknout i nové turnusové skupině. Po odchodu řídících vozů řady 943 z DKV Brno bylo nutno za tyto vozy najít náhradu a volba padla na nové řídící vozy řady 954. Ty jsou vyráběny společností PARS Šumperk přestavbou z vyřazovaných poštovních vagónů řady Postw.

Z původních vagónů je použit vozový rám, na jednu stranu je dosazeno nové čelo dle řady 854, do interiéru jsou umístěna nová komfortní sedadla taktéž shodná s vozy 854. Vůz má jedny dvoukřídlé a jedny jednokřídlé vstupní dveře na každé straně, které jsou ovládány elektricky po zmáčknutí tlačítka poptávkového otevření cestujícím. Řídící vozy 954 je možno provozovat i v jiných soupravách, než s motoráky řady 854, např. s motorovými vozy 843 nebo i na konci vlaku taženého třeba lokomotivou 754.

Stručný přehled vozů řady 954 v DKV Brno:

Bfbrdtn 954.002-2, zařazen 30.11.2006, jméno Alois
Bfbrdtn 954.003-0, zařazen 08.12.2006, jméno Zdeňka
Bfbrdtn 954.007-1, zařazen 30.03.2007, jméno Markétka
Bfbrdtn 954.008-9, zařazen 27.04.2007, jméno Tonička

Ilustrační obrázekV grafikonu platném od 10.12.2006 byly v Brně řídící vozy 954 zařazeny do dvou turnusových skupin, v obou případech jako součást soupravy 954+054+854 (vlaky jedoucí z Brna) či 854+054+954 (vlaky směr Brno). V souvislosti se zařazením dalších dvou řídících vozů byla vytvořena třetí turnusová skupina pro tyto vozy, tentokrát pro soupravu 854+954 (954+854) bez vloženého vozu. V současné době se tedy řídící vozy objevují na těchto vlacích a traťových úsecích:

1. TS (854+054+954):
Pouze v pracovní dny: Os 4402 Brno hl.n. - Moravské Bránice, Os 14412 Moravské Bránice - Ivančice, Os 14415 Ivančice - Moravské Bránice, Os 4405 Moravské Bránice - Brno hl.n., Os 4808 Brno hl.n. - Jihlava, Sp 1663 Jihlava - Brno hl.n., Os 4838 Brno hl.n. - Zastávka u Brna, Os 4849 Zastávka u Brna - Brno hl.n., Os 4844 Brno hl.n. - Zastávka u Brna, Os 4855 Zastávka u Brna - Brno hl.n.

2. TS (854+054+954):
Pracovní dny: Os 4827 Náměšť n. Osl. - Brno hl.n., Os 4824 Brno hl.n. - Třebíč, Os 4841 Třebíč - Brno hl.n., Os 4834 Brno hl.n. - Náměšť n. Osl., Os 4851 Náměšť n. Osl. - Brno hl.n., Os 4846 Brno hl.n. - Náměšť n. Osl.
Soboty: Os 4829 Náměšť n. Osl. - Brno hl.n., Os 4806 Brno hl.n. - Jihlava, Os 4811 Jihlava - Brno hl.n.
Neděle a svátky: Os 4836 Brno hl.n. - Náměšť n. Osl., Os 4851 Náměšť n. Osl - Brno hl.n., Os 4846 Brno hl.n. - Náměšť n. Osl.

3. TS (854+954):
Pracovní dny: Os 4802 Brno hl.n. - Havlíčkův Brod, Os 8335 Havlíčkův Brod - Jihlava, Os 4811 Jihlava - Brno hl.n., Os 4840 Brno hl.n. - Zastávka u Brna, Os 4853 Zastávka u Brna - Brno hl.n.
Soboty: Os 4830 Brno hl.n. - Náměšť n. Osl., Os 4845 Náměšť n. Osl. - Brno hl.n., Os 4842 Brno hl.n. - Náměšť n. Osl., Os 4857 Náměšť n. Osl. - Brno hl.n., Os 4448 Brno hl.n. - Bohutice, Sv 4495 Bohutice - Rakšice
Neděle a svátky: Sv 4496 Rakšice - Bohutice, Os 4439 Bohutice - Brno hl.n., Os 4826 Brno hl.n. - Náměšť n. Osl., Os 4843 Náměšť n. Osl. - Brno

Řídící vozy řady 954 DKV Brno se tedy vyskytují na tratích 225 (Jihlava - Havlíčkův Brod), 240 (Brno hl.n. - Jihlava) a 244 (Brno hl.n. - Bohutice, Brno hl.n. - Ivančice). Zajímavé soupravy vznikají na vlacích 4402/4405 (souprava 850+050+954+054+854 / 854+054+954+850+050) a na vlaku 8335 (souprava 240+Bmto+BDs+854+954) Nový turnus se soupravou 854+954 nahradil na většině vlaků soupravy 854+054+054, tuto sestavu je nadále možno vidět pouze v neděli na obratu Brno hl.n. - Jihlava - Brno hl.n Os 4808/4813.

zdroj: Železniční zajímavosti


Filip Novotný Poslat mail autorovi | 5.5.2007 (21:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Vozidla

Další z regionu ČR Jihomoravský


  1 2 3      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel RIS  mail  
06.05.2007 (13:05)  
No, já myslím, že na otevření oken u vozů 954 člověk použije veškerou svou sílu, pomalu se na ně musí věšet.

Vozy 954 jsou celkově jakési divné, dveře do interiéru (ty na tlačítko s fotobuňku) se otvírají dle toho, na jakou stranu je vůz skloněn.Jednou mě i sevřely a řeknu Vám, že to je síla, svislou čáru na těle jsem měl ještě 14 dnů, no dveře mě asi po 30 vteřinách přemlouvání pustily.

S WC mám také zkušenosti, jednou jsem dojel asi o 4 zastávky dál, protože se dveře sekly hned při otevírání, z té kadibudky mě vysvobodil až jeden fíra.Když jsem jel 954 asi o týden později a chtělo se mi hodně na WC, tak jsem nakonec šel (jinak by to dopadlo špatně) no a byl jsem na tom WC, sedím a najednou se tam objevil nějaký klučina trapas jak sviňa, ještě, že jsem pak hned vystupoval... nevím jak je to s těmito příhodami možné, v jiných vozech se mi to nestalo, není to sci-fi
registrovaný uživatel Sova 
06.05.2007 (12:42)  
Ty okna závisí přímo na tom vozidle,ne na řadě,někde fungujou,někde ne,ale uznejte že je nejhorší když se zaseknou dveře na WC(jak se mě jednou stalo na 843):DDD
06.05.2007 (11:18)  
Podle mě ty tlouštíci a časem to oseděj tak to bude měkčí.Asi se to schválně dělá tvrdší aby to hned nebylo prosezený.Je to znát na ešusech.Mě zas zase něšlo 954 otevírat okno.
06.05.2007 (10:22)  
Mě na nich spíš vadí jejich řemeslné provedení - centimetr žádná míra, otevírá se okno za jízdy atp. Pokud se týká pohodlnosti, tak sedadla nejsou horší než v desiru, vyzkoušeno vlastním zadkem!
registrovaný uživatel Sova 
06.05.2007 (9:36)  
Precla
Nevim proč je nemáš rád,já v nich už jel a jely dobře,pohodlí a tak.Ale interier je stejně kopie 843 mám pocit:-)
registrovaný uživatel Precla 
06.05.2007 (1:43)  
Já tyhle vlaky vůbec nemám rád.. nechci se někoho dotknout, ale budu rád, až tu nebude jezdit ani jeden
registrovaný uživatel RIS  mail  
05.05.2007 (21:31)  
No Fixi, docela dobré... o tom, že sedadla jsou komfortní- no jak pro koho, zkus jet z Brna do Jihlavy a uvidíš sám, je to subjektivní názor.Mně třeba připadne sedák v 954 tvrdší, než v 854 a to s něma mám najeto stovky kilometrů.

Nepopírám však, že 954 není pohodlná, protože vše lepší než "Suburban sardinka", tedy CityBym"
  1 2 3      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko