..: Desná se elektrifikace nejspíš nedočká :..

Ilustrační obrázekŠumperk - Ještě před několika měsíci se mohli cestující těšit na výrazné novoty připravované na soukromé Železnici Desná. Novinkou měla být zejména její elektrifikace a s ní zcela nový vozový park. To vše ale bude nejspíš pouhým snem. Uskutečnění projektu téměř s jistotou pohřbily nelítostné ekonomické výpočty.

Původní plán bývalého rapotínského starosty Ondřeje Koppa počítal s tím, že motorové vozy (řady 810) mohou v budoucnu vystřídat tiché a ekologické elektrické vlakové soupravy, které by pak mohly zajíždět až do Olomouce. S novými vlaky i elektrifikací železnice je ale nejspíš konec. „Dřívější projekt posuzoval odbor ministerstva dopravy, který se zabýval zejména ekonomickými hledisky celé této záležitosti. Bohužel však ekonomické ukazatele nedopadly pro záměr této elektrifikace dobře.“ vysvětluje hlavní důvod očekávaného zmrazení projektu předseda Sdružení obcí údolí Desné Vladimír Mikulec. Podle posudku by byla investice nerentabilní.

Obrovské náklady na celou akci zřejmě zabrání i původně zamýšleným plánům na získání peněz z Evropské unie. „Jen samotná elektrifikace by si vyžádala zhruba půl miliardy korun. Dalších pět set miliónů by pak spolklo nakoupení nových vozů,“ dodává Mikulec. Obrat k lepšímu by mohl přinést jen velký nárůst železnicí přepravených lidí.

zdroj: Týden na severu


tony | 30.4.2007 (16:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Stavby a projekty

Další z regionu ČR Olomoucký


  1 2 3 4 5      Zpráv na stránku:   
01.05.2007 (22:07)  
Kolem 840 ZSSK se točila "jakási" politická kauza, kdy proti sobě stály dvě nabídky konkurečních firem, (patrně šlo "socialistické všimné pro různé členy výběrové komise)dohledávat podrobnosti v tiskových svodkách by trvalo moc dlouho, ale stejně se nic nevyšetřilo … (jako nakonec vždy…) > na Slovensku stále platí "čo bolo, to bolo / a veď čo / čo sme si, to sme si … "
Pokud se ještě pamatuji, tak celá kauza skončila tím, že existuje jen 6 x 840 …
registrovaný uživatel Vampir  mail  
01.05.2007 (20:58)  
Na co 451,854 je rychlejší a ani nepotřebuje dráty
registrovaný uživatel Sova 
01.05.2007 (18:54)  
dominik elektrifikace nerovná se vyšší pohodlí:-)
krom toho ta 810 kterou jsem sám viděl nevypadá nejhůř,kdyby vám tam strčili 451 bylo by to mnohem lepší co:DDD
registrovaný uživatel Sova 
01.05.2007 (18:43)  
Zrovna jsem dnes viděl pořad na spektru "konec ropného věku" nebo tak nějak kde říkali,že pro auta už se dělá BIO-NAFTA:-)
Jinak taky by mě zajímalo proč slováci nekupovali další,takových 100 840cítek by jejich problém vyřešilo:-)
Taky by mohli udělat elektrické verze,četl jsem že už prý je i koncepce GTW2/8,takže hodit do GTW2/8 hnací modul na elektřinu a mohli by poslat 460 a 560 do šrotu,to samé my s 560,jinak si myslím že 471 je lepší varianta:-)
Samozřejmě vše co jsem tu napsal závisí na penězích,ale řešení by to určitě bylo
PS:Georgo jsem ten Sova:-)
01.05.2007 (18:42)  
tam jezdí na osobních vlacích jenom malej vozík(810).doufám,že to zelektifikujou.atˇ je to pohodlnější cestování a rychlejší!!!!!!!!!!!
01.05.2007 (12:13)  
Jiří z Adamova:
840 ZSSK je niečo ako licenčný Stadler FLIRT vyrábaný v ŽOS Vrútky. Ako už správne poznamenal(a) Sova, bolo ich dodanie súčasťou jedného projektu, z ktorého vzišli motorové (840) aj elektrické jednotky (425.9). Je otázkou, za akú cenu je možné kúpiť FLIRT originál a za koľko slovenskú "OEM verziu" (tiež nechápem, prečo sa u ZSSK nikdy neuvažovalo o objednávke 640, ale to už je iná téma...)
registrovaný uživatel MIRO  mail  
01.05.2007 (12:03)  
Jasně, je mi to jasný že to nejde a rozhodně nechci "rééépat" ale přišlo mi to jako zajímavý slovní spojení:-)
Variant na Ekopohon je určitě dost:-)))
registrovaný uživatel Sova 
01.05.2007 (9:47)  
Jiří z Adamova
Ta 840 nebyl návrrh,ZSSK,tehdy ještě ŽSR nakoupily na tatranské železnice či jak se to tam jmenuje nové jednotky koncepce GTW2/6.No a ktomu měli opci na další vozidla v hodnotě až poloviny základní objednávky a tu opci využili a nakoupili 6motorových jednotek 840:-)
MiR
No tak jsem to neřekl nejlíp,ale určitě existuje ekologický pohon pro vlaky:-)
registrovaný uživatel tony 
01.05.2007 (8:46)  
MiR: to je jednoduchý, vemu páru a na**ru pod kotel :-D
registrovaný uživatel MIRO  mail  
01.05.2007 (1:35)  
Dřevoplyn samozřejmě znám a chápu princip pohonu, nicméně dřevoplyn není biomasa a tam se píše o motoru na biomasu, ten bych rád viděl :-)))
Biomasa = je definována jako hmota organického původu. V souvislosti s energetikou jde nejčastěji o dřevo a dřevní odpad, slámu a jiné zemědělské zbytky včetně exkrementů užitkových zvířat.
  1 2 3 4 5      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko