Brno - České dráhy vlastní 2 lokomotivy řady 263 (dříve S 499.2). Jedná se o stroje vyrobené v 80. letech minulého století. 263 001 se přezdívá "Máša", druhé této lokomotivě u ČD se pak říká "Dáša". Lokomotivy jsou ve stavu DKV Brno, PJ Maloměřice. Lokomotivy řady 263 zajišťují v Jihomoravském kraji vozbu osobních vlaků na trati linky S3 (příp. S2) IDS JMK a posilují tak své kolegyně řady 242 (případně 230).
V loňském roce (květen) postihl požár ve strojovně lokomotivu 263 002. Lokomotiva stála až do konce roku 2006 ve svém depu v Maloměřicích, poté byla předána k opravě do Přerova. Cílem je vozidlo opět uvést do provozního stavu, vrátit do Brna by se mělo v červnu letošního roku. Lokomotiva "Máša" je asi měsíc neprovozní a čeká rovněž na nový trakční motor.
Lokomotivy řady 263 by měly nadále zůstat "dvěstěšedesáttrojkami", k přestavbě na řadu 361 by dojít nemělo. V opačném případě by Brno přišlo o své dvě unikátní lokomotivy - Mášu a Dášu.
zdroj: vlastní pozorování
Omlouvám se všem, kterým tato zpráva příjde zbytečná, nepřesná apod.
Je mi jasné, že některé lidi to nebude zajímat, protože nejsou z JMK, o lokomotivy se nezajímají apod., ale určitě by se našel i ten, koho to zajímá.
Abych vyhověl některým spoludiskutujícím, tak se pokusím upravit některé výrazy tak, aby byly dle jejich představ.
To bude neštěstí nemoct si na internetě přečíst, že u ČD jsou dvě lokomotivy řady 263 a jedna z nic nejezdí. Taková informace by mi fuckt chyběla :-)))
Ano já s Preclou atd.. jakožto "Team 250" leccos závidíme trati 260 jak již bylo řečeno třeba ty vlaky kategorie EC/IC ale s tím nic nenaděláme.. Ale myslím si že obsazenost na 260 a na 250 v ranní špičce je stejná, né-li na 250 vetší. Ale mluvím pouze o úseku Tišnov Brno.
Jinak doufám že se "naše" 263 brzo dají do kupy...
Pro rejpaly vseobecne: Mame v klubu takove pravidlo - kritizuj az to dokazes lepe. Takze pani kritici - predvedte se!!!
Atakdál. Já RISovi neděkuji, není za co. Takové články moc přínosné nejsou, spíš naopak.
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.