Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Praha - Nerespektování výstražného světelného zařízení, přejíždění a přecházení přes přejezd těsně před přijíždějícím vlakem, to byly nejviditelnější přestupky společné akce Policie ČR a Drážní inspekce, která v uplynulých 14 dnech proběhla na železničních přejezdech. Ještě častější ovšem bylo nedodržování nejvyšší povolené rychlosti jízdy přes železniční přejezd i o více než 20 km/h. Například u Kaznějova na Plzeňsku jel řidič přes přejezd rychlostí 92 km/h.
Celá tisková zpráva: Drážní inspekce
JRtrain | 1.5.2007 (19:44)
Související zprávy
04.05.2007 (22:49)
ad Venca Burgán : předpisy platné na české železnici - přesně řečeno tratě SŽDC jsou platné pro všechny dopravce, kteří vstupují na železniční dopravní cestu provozovanou ČD a.s..
Dopravní řád drah = vyhláška 173/1995 Sb. stanovi základní pravidla pro dráhy celostátní, regionální a vlečky.
Na základě smluvního vztahu se SŽDC s.o. jsou ČD a.s. zpracovatelem předpisů týkajících se organizování, řízení a provozování drážní dopravy, protože ČD a.s. jsou provozovatelem dráhy.
Nastudujte si prosím zákon číslo 266/1994 Sb. v aktuálním znění doplňků a změn a vyhlášky vydané k provedení tohoto zákona.
Dopravní řád drah = vyhláška 173/1995 Sb. stanovi základní pravidla pro dráhy celostátní, regionální a vlečky.
Na základě smluvního vztahu se SŽDC s.o. jsou ČD a.s. zpracovatelem předpisů týkajících se organizování, řízení a provozování drážní dopravy, protože ČD a.s. jsou provozovatelem dráhy.
Nastudujte si prosím zákon číslo 266/1994 Sb. v aktuálním znění doplňků a změn a vyhlášky vydané k provedení tohoto zákona.
03.05.2007 (22:23)
Ano, moje jmenovkyně jezdí na Staré Tišnovce, mojí nejmilejší traťi, vedoucí mojí nejmilejší krajinou.
ad Venca Burgán: Vono to není tak jednoduchý. Určitě by šlo a udělat z některých předpisů normu. Ale bylo by to složité a podle mého nerealizovatelné a když už tak jen s některými. Myslím si, že by to šlo například: D4, D101/T101, D102/T102, Op14, Op16, T1, T7, Z11, určitě V15/1 možná by stálo za to i Ok2...
Pak jsou tady ale předpisy, kde by to bylo na závadu. Například u D1. Proč by se měl fíra z Obrataňky učit jak vypadá návěst Úsekový dělič, či Očekávejte rychlost 120km/h. A takových by bylo více. A nebo učit ÓKáĎáky z Jeseníků o autobloku z předpisu D2.
No a pak jsou takový u kterých by to nemělo smysl vůbec, protože se nikoho jinýho než ČD týkat nemohou, např.: D32, D40, D41, D46, Hf3...
No a nebo byste chtěl změnit na mormu a tím pádem zveřejnit předpis D32????? (o přepravě jadernejch materiálů)
Buďme rádi, že naše předpisy jsou tak trošku(některé úplně) tajné, protože pak by měli pisálkové z deníku na 5 i z toho na 4 zábavu na 100let.
ad Venca Burgán: Vono to není tak jednoduchý. Určitě by šlo a udělat z některých předpisů normu. Ale bylo by to složité a podle mého nerealizovatelné a když už tak jen s některými. Myslím si, že by to šlo například: D4, D101/T101, D102/T102, Op14, Op16, T1, T7, Z11, určitě V15/1 možná by stálo za to i Ok2...
Pak jsou tady ale předpisy, kde by to bylo na závadu. Například u D1. Proč by se měl fíra z Obrataňky učit jak vypadá návěst Úsekový dělič, či Očekávejte rychlost 120km/h. A takových by bylo více. A nebo učit ÓKáĎáky z Jeseníků o autobloku z předpisu D2.
No a pak jsou takový u kterých by to nemělo smysl vůbec, protože se nikoho jinýho než ČD týkat nemohou, např.: D32, D40, D41, D46, Hf3...
No a nebo byste chtěl změnit na mormu a tím pádem zveřejnit předpis D32????? (o přepravě jadernejch materiálů)
Buďme rádi, že naše předpisy jsou tak trošku(některé úplně) tajné, protože pak by měli pisálkové z deníku na 5 i z toho na 4 zábavu na 100let.
03.05.2007 (21:53)
Jo, a D17 toť střelení se do kolena. Gumokoly vítězí. Silniční zákon je po letech Vyhlášek Zákon a to, co je (dobře/chybně - nepolemizuji) rozpracováno v drážních předpisech je vlastně jen vnitropodniková norma
03.05.2007 (20:52)
No ty předpisy já myslím že by neměli být předpisy ČD ale železniční předpisy ČR.Pro všechny dopravce.
03.05.2007 (11:28)
Přejezdy:
jo, doba se mění. Taky bych byl pro "vyšší právní ochranu dráhy" na přejezdech. Ale drážní předpis je vlastně interní, firemní a zákon o silniční dopravě, i jiné Zákony (např. trestní) jaksi výlučnost drah již pominuly a někdy si to jde proti sobě. Dojde-li k nehodě, je to Dopravní nehoda a měří se krve kalužina. PČR je Drážní inspekcí nezastupitelná.
A četnost přejezdů?
Silnice 1. třídy a "Koridorové" tratě - tam je úrovňové křížení nesmysl, zvěrstvo, poukázka na průsšvih. Tady bych to viděl jako jednoznačný veřejný zájem.
Ale nechráněné přejezdy, s minimálním využitím, kvůli nimž muší být ta "10 km/h", toť divočárna. A polní cesty, zarostlé - to snad není ani veřejná komunikace - zrušit, nebo zpoplatnit - k tíži toho, kdo chce Dráhu křížit zřídit zabezpečení.
jo, doba se mění. Taky bych byl pro "vyšší právní ochranu dráhy" na přejezdech. Ale drážní předpis je vlastně interní, firemní a zákon o silniční dopravě, i jiné Zákony (např. trestní) jaksi výlučnost drah již pominuly a někdy si to jde proti sobě. Dojde-li k nehodě, je to Dopravní nehoda a měří se krve kalužina. PČR je Drážní inspekcí nezastupitelná.
A četnost přejezdů?
Silnice 1. třídy a "Koridorové" tratě - tam je úrovňové křížení nesmysl, zvěrstvo, poukázka na průsšvih. Tady bych to viděl jako jednoznačný veřejný zájem.
Ale nechráněné přejezdy, s minimálním využitím, kvůli nimž muší být ta "10 km/h", toť divočárna. A polní cesty, zarostlé - to snad není ani veřejná komunikace - zrušit, nebo zpoplatnit - k tíži toho, kdo chce Dráhu křížit zřídit zabezpečení.
03.05.2007 (0:16)
Nejezdí náhodou 714-018-9 na Straré Tišnovce? ( trať 251) stejně jako 714-222 .. ? :)
02.05.2007 (22:17)
Pokud si to ještě pamatuju zprávně, tak chráněné jsou všechny přejezdy, neboť i ten výstražný kríž(nebo jak se to jmenuje) je způsob ochrany(poviný). Ale pojem zabezpečenost přejezdu znamená, jestli je u přejezdu použito zabezpečovací zařízení, za což se kříž považovat nedá. Takže zabezpečené jsou s PZM, PZS, PZZ, s kříži však nikoli. Chráněné jsou všechny, včetně těch jen s kříži.
02.05.2007 (21:49)
No tak jak koukám zase se tu řeší sračky.
Když na přejezdu svítí bílá at si tam na tom všichni jezděj kolik chtěj třeba 160,když zabka říká že vlak nejede.
Nejhorší však je že vlaky na lokálkách jezděj i 10 kvůli zarostlem polnim cestam atd.Nebo zas vlak nesmí jet po trati víc jak 60 páč tam jsou jen kříže.Jo toto je zlé.
Já bych těma vlakama to kydal na max.Mrtvej gumákol dobrej gumákol.Platí to i pro kol brusle nebo prkno.
Když na přejezdu svítí bílá at si tam na tom všichni jezděj kolik chtěj třeba 160,když zabka říká že vlak nejede.
Nejhorší však je že vlaky na lokálkách jezděj i 10 kvůli zarostlem polnim cestam atd.Nebo zas vlak nesmí jet po trati víc jak 60 páč tam jsou jen kříže.Jo toto je zlé.
Já bych těma vlakama to kydal na max.Mrtvej gumákol dobrej gumákol.Platí to i pro kol brusle nebo prkno.
02.05.2007 (21:29)
ad Vlad:
...vozidlo větší má přednost před vozdlem menším!...
Já bych to spíše vztahoval na brzdnou dráhu, což samozrejme pojímá i většinu tvých pripadu. Ale když třeba pojede nějaka 810 sólo a u přejezdu bude stát náklaďák s přívěsem, a bude mít víc než těch 20,5 tuny, což je i možné, tak by podle tvýho měl přednost on? Ale náklaďák zabrzdí z pádi na 100m, kdežto 810 to bude trvat déle a asi by dobrzdil o ten náklaďák :-)
...vozidlo větší má přednost před vozdlem menším!...
Já bych to spíše vztahoval na brzdnou dráhu, což samozrejme pojímá i většinu tvých pripadu. Ale když třeba pojede nějaka 810 sólo a u přejezdu bude stát náklaďák s přívěsem, a bude mít víc než těch 20,5 tuny, což je i možné, tak by podle tvýho měl přednost on? Ale náklaďák zabrzdí z pádi na 100m, kdežto 810 to bude trvat déle a asi by dobrzdil o ten náklaďák :-)
02.05.2007 (18:56)
ad Flying Scotsman : jenže z hlediska právní závaznosti je ČSN pouze "doporučujícím" dokumentem.
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP
Přidat komentář
Přihlášení
© 2001 - 2024 ŽelPage
- správci
Info
informacni okenko