Brno - Včera jihomoravští zastupitelé schválili hned 36 smluv najednou s obcemi z Boskovicka, které se do IDS připojily od 4.3. Krajský radní Jaroslav Pospíšil říká, že další vlnu smluv chystají na červen, IDS na Boskovicku pokrývá 95 obcí, celkem už je v něm zapojeno 330 obcí, tedy téměř polovina z celkového počtu 671. Ne všichni chtějí smlouvy podepisovat. Na řadě míst jsou z IDS rozčarováni a podpis smlouvy odsouvají, až vedení kraje a Kordis, který IDS zajišťuje, splní jejich připomínky k novému systému.
V jedné vesnici dvoje jízdné
Starosta Sudice Miloš Kosička uvádí, že problémy zatím vyřešené nejsou, takže nepodepsali. Vadí nám hlavně cena jízdného, ve vesnici máme 2 zastávky, které jsou od sebe vzdálené 400 metrů. Z jedné stojí cesta do Boskovic 8 Kč, ze druhé 13 Kč. Místní podle něho raději chodí přes vesnici pěšky. Podepsat smlouvu o příspěvku do IDS proto chce, až pokud Kordis splní slib a jízdné sjednotí. Mělo by to být v květnu. Nespokojení jsou i jinde. Hlavně kvůli problémům s návazností spojů, častému přestupování a delší době jízdy. Radost z IDS nemají po 6 týdnech třeba na Lysicku a Kunštátsku. „Systém zatím neslouží lidem, návaznosti nefungují tak, jak bylo slíbeno. Domluvili jsme se, že začneme opět sbírat připomínky lidí a dáme je dohromady za celý mikroregion, aby se vše vyřešilo,“ říká starosta Lysic Luděk Baláč. „Pokud obec nepodepíše, snažíme se řešit, co ji nejvíc trápí. Krizová varianta je ta, že by došlo k omezení počtu spojů, linky by třeba v neplatící obci nezastavovaly,“ říká Michal Kocourek z Kordisu.
Přestupy zůstanou, zvykejte si
Vedoucí krajského odboru dopravy Jan Pavlíček vysvětluje, že autobusové spoje do centra se zrušily a ušetřené kilometry se daly pro dopravu mezi obcemi, v tom je ekonomika. Na přestupy si lidé prostě musejí zvyknout, jinak to nejde. Na přestupech jde podle něho i vydělat. Třeba lidé cestující z Boskovic do Brna si mohou vybrat, buď pojedou celou cestu autobusem bez přestupu, anebo z Boskovic dojedou autobusem do Skalice nad Svitavou a odtud vlakem do Brna. Do roku 2010 by IDS měl pokrýt celou jižní Moravu. Od neděle 9.12.2007 bude IDS i na východ od Vyškova až po Kyjov a hranice se Zlínským a Olomouckým krajem. Poté přijde na řadu velká etapa zahrnující Veselí nad Moravou, Hodonínsko, Břeclavsko a naposledy se IDS rozšíří o Znojemsko.
IDS spojí do roku 2010 kraj s Rakouskem a Slovenskem
Vedení kraje má ovšem ještě jiné plány, než je pokrytí celého kraje IDS. Linky by totiž měly do budoucna zajíždět i mimo území jižní Moravy, třeba do Zlínského a Olomouckého kraje a dokonce i za hranice republiky. Jan Pavlíček plánuje, že spolupracovat budeme se Slovenskem, zapojovat tam chceme linky s většími městy blízko hranic, třeba trasu Hodonín - Skalice. Ve spolupráci s Rakouskem zase chceme koordinovat dopravu tak, aby si lidé třeba z Hevlína mohli zajet do Laa an der Thaya nebo aby fungovalo spojení Znojmo - Šatov - Retz.
zdroj: MF DNES
1 2 | Zpráv na stránku: |
Jakou finanční "ztrátu" utrpí dopravce tím, že se prodlouží doba platnosti o 5 minut neumí nikdo spočítat.
Ta časová platnost jízdenky je navíc lumpárna v případech, kdy na stejné lince jezdí spoje s různou jízdní dobou mezi body A > B, protože některé ještě jedou přes obec C nebo D … proč by měl cestující platit více, že dopravce z vlastních úsporných důvodů jedním vozidlem obsluhuje více míst a cestujícímu tak prodlužuje dobu cestování.
Tím spíše, že jízdní doby uvedené na jízdním řádu nejsou fixní, např. v Praze má DP troje jízdní doby podle hustory provozu, takže o víkendech nebo večer za stejnou dobu ujedete více stanic …
Tak podobné spojení je v plánu po vybudování spojky a její elektrifikaci do Boskovic...
Tolerování jízdenek +- pět minut je nesmysl. To pak ty jízdenky nemusí být 10 minutové, ale 15 minutové..
Informace o zaintegrování Třebíče zatím nemám. Dost o tom i pochybuji, když vidím dopravní politiku kraje Vysočina.
1 2 | Zpráv na stránku: |
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.