..: IDS JMK se rozšíří a zamíří i za hranice :..

Ilustrační obrázekBrno - Včera jihomoravští zastupitelé schválili hned 36 smluv najednou s obcemi z Boskovicka, které se do IDS připojily od 4.3. Krajský radní Jaroslav Pospíšil říká, že další vlnu smluv chystají na červen, IDS na Boskovicku pokrývá 95 obcí, celkem už je v něm zapojeno 330 obcí, tedy téměř polovina z celkového počtu 671. Ne všichni chtějí smlouvy podepisovat. Na řadě míst jsou z IDS rozčarováni a podpis smlouvy odsouvají, až vedení kraje a Kordis, který IDS zajišťuje, splní jejich připomínky k novému systému.

V jedné vesnici dvoje jízdné

Starosta Sudice Miloš Kosička uvádí, že problémy zatím vyřešené nejsou, takže nepodepsali. Vadí nám hlavně cena jízdného, ve vesnici máme 2 zastávky, které jsou od sebe vzdálené 400 metrů. Z jedné stojí cesta do Boskovic 8 Kč, ze druhé 13 Kč. Místní podle něho raději chodí přes vesnici pěšky. Podepsat smlouvu o příspěvku do IDS proto chce, až pokud Kordis splní slib a jízdné sjednotí. Mělo by to být v květnu. Nespokojení jsou i jinde. Hlavně kvůli problémům s návazností spojů, častému přestupování a delší době jízdy. Radost z IDS nemají po 6 týdnech třeba na Lysicku a Kunštátsku. „Systém zatím neslouží lidem, návaznosti nefungují tak, jak bylo slíbeno. Domluvili jsme se, že začneme opět sbírat připomínky lidí a dáme je dohromady za celý mikroregion, aby se vše vyřešilo,“ říká starosta Lysic Luděk Baláč. „Pokud obec nepodepíše, snažíme se řešit, co ji nejvíc trápí. Krizová varianta je ta, že by došlo k omezení počtu spojů, linky by třeba v neplatící obci nezastavovaly,“ říká Michal Kocourek z Kordisu.

Přestupy zůstanou, zvykejte si

Ilustrační obrázekVedoucí krajského odboru dopravy Jan Pavlíček vysvětluje, že autobusové spoje do centra se zrušily a ušetřené kilometry se daly pro dopravu mezi obcemi, v tom je ekonomika. Na přestupy si lidé prostě musejí zvyknout, jinak to nejde. Na přestupech jde podle něho i vydělat. Třeba lidé cestující z Boskovic do Brna si mohou vybrat, buď pojedou celou cestu autobusem bez přestupu, anebo z Boskovic dojedou autobusem do Skalice nad Svitavou a odtud vlakem do Brna. Do roku 2010 by IDS měl pokrýt celou jižní Moravu. Od neděle 9.12.2007 bude IDS i na východ od Vyškova až po Kyjov a hranice se Zlínským a Olomouckým krajem. Poté přijde na řadu velká etapa zahrnující Veselí nad Moravou, Hodonínsko, Břeclavsko a naposledy se IDS rozšíří o Znojemsko.

IDS spojí do roku 2010 kraj s Rakouskem a Slovenskem

Ilustrační obrázekVedení kraje má ovšem ještě jiné plány, než je pokrytí celého kraje IDS. Linky by totiž měly do budoucna zajíždět i mimo území jižní Moravy, třeba do Zlínského a Olomouckého kraje a dokonce i za hranice republiky. Jan Pavlíček plánuje, že spolupracovat budeme se Slovenskem, zapojovat tam chceme linky s většími městy blízko hranic, třeba trasu Hodonín - Skalice. Ve spolupráci s Rakouskem zase chceme koordinovat dopravu tak, aby si lidé třeba z Hevlína mohli zajet do Laa an der Thaya nebo aby fungovalo spojení Znojmo - Šatov - Retz.

zdroj: MF DNES


Adys Poslat mail autorovi | 20.4.2007 (23:00)
Ostatní: TwitterLinkuj.cz!Jaggni to!Google Bookmarksvybrali.sme.skDalší služby
Related newsopen/close

More on Tarify

More from ČR Jihomoravský


  1 2      Zpráv na stránku:   
23.04.2007 (21:03)  
Desetiminutová jízdenka je v principu nesmysl, pak z toho vznikají podobné pitomosti.
Jakou finanční "ztrátu" utrpí dopravce tím, že se prodlouží doba platnosti o 5 minut neumí nikdo spočítat.
Ta časová platnost jízdenky je navíc lumpárna v případech, kdy na stejné lince jezdí spoje s různou jízdní dobou mezi body A > B, protože některé ještě jedou přes obec C nebo D … proč by měl cestující platit více, že dopravce z vlastních úsporných důvodů jedním vozidlem obsluhuje více míst a cestujícímu tak prodlužuje dobu cestování.
Tím spíše, že jízdní doby uvedené na jízdním řádu nejsou fixní, např. v Praze má DP troje jízdní doby podle hustory provozu, takže o víkendech nebo večer za stejnou dobu ujedete více stanic …
Registered user Mozek 
23.04.2007 (7:25)  
Twix: to těžko. Odpověď lze nalézt třeba v TV pořadu "Náš venkov" - běžel tuto sobotu, opak. 27.4. 15:05. Doporučuji shlédnout. To byly názory "odborníků na železnici" :-)
22.04.2007 (13:55)  
pekař:
Tak podobné spojení je v plánu po vybudování spojky a její elektrifikaci do Boskovic...

Tolerování jízdenek +- pět minut je nesmysl. To pak ty jízdenky nemusí být 10 minutové, ale 15 minutové..
21.04.2007 (23:21)  
S tím jak "rychle" se IDS JMK rozšiřuje po trati 250 na jih, jsem na to překročení hranic zvědavý. A z Hevlína do Rakouska bude IDS po kolejích? :-)
Registered user pekař 
21.04.2007 (22:09)  
Nechápu jednu věc.Když je mezi Skalicí nad Svitavou a Brnem nejrychlejší vlak,proč se nezavede místo přestupování z auotbusu,přímé vlakové spojení Brno-Boskovice , i dál?
21.04.2007 (21:21)  
JH: co zavést 11-min jízdenky?:-) Nebo prostě tolerovat +- 5 minut - myslím, na jízdence;-)
21.04.2007 (13:44)  
IDS na Zlínsku ????? - ti mají zájem jen o relaci Zlín - Otrokovice, to je stejná situace jako na Vysočině. IDS by odboural souběhy busu a vlaku.
21.04.2007 (13:18)  
Ještě by mohli jezdit autobusem jen na nádraží v Boskovicích a pak přestupovat ve Skalici podruhé, když jsou teď ty přestupy tak módní... Škoda místní tratě.
21.04.2007 (12:28)  
Ve vesnici dvojí jízdné - do jedné zastávky 9 minut, do druhé 11. Problematika 10minutových jízdenek. Od května dojde k umělému zkrácení jízdních dob tak aby se doba jízdy na aut. st. v Boskovicích dostala do 10 minut. Takže busy budou jezdit s drobným zpožděním, pokud na to řidič nešlápne.

Informace o zaintegrování Třebíče zatím nemám. Dost o tom i pochybuji, když vidím dopravní politiku kraje Vysočina.
Registered user Qaws 
21.04.2007 (3:06)  
Slyšel jsem nějaké zvěsti, že by IDS měl od r. 2010 být i z Třebíče... Mehl byste mi to někdo potvrdit popř. vyvrátit? Díky=)
  1 2      Zpráv na stránku:   

Comments are users' expressions.
ŽelPage has no liability for their contents.

- Correspondent or Member of ŽelPage, - Editor or ŽelPage Administrator

Add comment
Comments are only allowed for registered users.
Before you insert your comment, you have to log on or register.
Sign in
 
 
  
 
   Register

© 2001 - 2019 ŽelPage - Webmaster


Info
informacni okenko