..: Dne 15.4. bude vypnuto 1500kVss napájení úseku Lipno - Vyšší Brod :..
obrazekLipno - Dne 15.4.2004 bude definitivně ukončeno napájení lipenky (Ryblík - Lipno) patnácti sty volty stejnosměrně a i zbytek trati tak bude bez napětí. Po dostavení nové měnírny 25 kV 50 Hz bude tato trať napájena touto proudovou soustavou. Nová měnírna poslouží i jako další měnírna tratě České Budějovice - Horní Dvořiště. Pokud se chystáte na zachycení alespoň částečného provozu "pod proudem, bude se Vám hodit tento článek Michala Řezky:

V současné době probíhá na trati Rybník - Vyšší Brod - Lipno rozsáhlá výluková činnost, jež souvisí se změnou trakčního napětí. Původní trakční vedení v úseku Rybník - Vyšší Brod klášter je sneseno vyjma asi dvousetmetrového úseku přiléhajícího k vyšebrodské stanici, aby zde mohly posunovat i stroje řady 113. Mezi Rybníkem a Rožmberkem jsou sneseny i původní sloupy, naopak již hotové jsou betonové patky pro nové. V dopravně Rožmberk ještě stojí několik původních sloupů, dále cca po Herbertov je trať již také bez sloupů, některé leží ještě podél tratě. Asi 2 km nejblíže k Vyššímu Brodu sloupy ještě stojí. Výluky probíhají zpravidla v denní době po vlaku 20902, přičemž prvním vlakem jedoucím po celé trati je Os 20910. Základna EŽ je ve Vyšším Brodě klášteře, zde jsou deponovány i náležitosti, prostory PJ využívají stroje ČD i EŽ. Kromě rekonstruovaných "prasátek" zde EŽ využívá "hektora" 720.091. Právě tento stroj přivezl montážní vlak do Vyššího Brodu cca ve 14.45 hod. Po provedení posunu byl odstaven v depu. Tento čas se nebude příliš měnit, neboť v tu dobu se již připravují náležitosti pro vlak 20910, pozdější manipulace vozidly EŽ by tuto skutečnost mohla komplikovat. V souvislosti s výlukami je zcela jinak organizována nákladní doprava, a to převážně v nočních hodinách v době cca 18 - 02 hod. Nákladní dopravu zajišťuje stroj 749 z Rybníka do V. Brodu, dále ř. 113. V případě větší zátěže vypomůže "barča" i dále do Loučovic. Na vlečce zajišťuje posun "hepeta", ale řada 749 zde má také přechodnost. Zde také stojí asi na půli cesty mezi stanicí a zastávkou původní dřevěný sloup. Provoz v osobní dopravě se liší v závislosti na výluce. Pokud výluka není, jsou vedeny všechny (!) vlaky nezávislou trakcí, a to vozem 810 (v našem případě konkrétně 810 313-7) a zpravidla na krátký oběh počínaje vlakem 20931 řadou 749 s jedním béčkem. Zbrojení naftou se děje v Horním Dvořišti, případně z kanystrů ve Vyšším Brodě. V případě výluk je NAD zavedena v úseku Rybník - Vyšší Brod klášter u vlaků 20905, 20906, 20931, 20908 až do Loučovic, 20909 z Loučovic a 20910. Motor 810 pak vozí vše kromě vlaků 20910, 20915 (který oproti JŘ jede denně bez omezení jízdy), 20912 a 20925 jež jsou vedeny řadou 113 s béčkem. U vlaků 20912 a 20915 je ve Vyšším Brodě klášteře přestup z resp. do 810/113. Jak je tedy vidět, poslední dva mohykáni řady 113 si příliš nezajezdí, ale buďme ještě chvíli vděčni alespoň za to. Stejnosměrný provoz bude možný do 19. 3. kdy se jedna velká kapitola na lipence navždy uzavře. Na přiloženém snímku -zhm- je bohužel již historická událost. Lokomotiva 100 003-3 s osobním vlakem v žst. Vyšší Brod klášter. V současnosti je tato lokomotiva společně s 100 002-5 v Táboře. Obě mají být jako zdroj náhradních dílů pro 100 001-7, která bude zachována pro muzejní účely.

mř a kch | 9.3.2004 (20:45)
Související zprávyopen/close
Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2025 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko