..: Dokončení prototypu třívozové Regionovy :..

814.201+014.001+814.202 - foto Jan BeránekŠumperk - Dne 9.3.2007 byly předány zástupcům Moravskoslezského kraje poslední motorové jednotky Regionova 814–914.020 a 814–914.021 z první série těchto dvouvozových souprav. V roce 2007 nebude navázáno pouze druhou sérií, ale také odvozenou třívozovou jednotkou. Myšlenka a potřeba třívozové soupravy, složené ze dvou motorových a jednoho vloženého nízkopodlažního vozu, vznikla na základě zkušeností z provozu dvouvozových 814–914 v náročnějších traťových podmínkách. České dráhy vypsaly v prosinci 2006 veřejnou soutěž na dodávku 26 modernizovaných třívozových motorových jednotek 814–014–814 v průběhu 4 let a jediným uchazečem o tuto zakázku byla společnost Pars nova.

V současné době probíhají mezi Českými drahami a společností Pars nova jednání směřující k uzavření smlouvy, na jejímž základě by měla společnost Pars nova postupně dodat v průběhu let 2007 – 2010 celkem 26 třívozových jednotek Regionova. V roce 2007 se předpokládá předání prvních sedmi jednotek s termínem do 30.11.2007. První dvě jednotky by měly být dodány Jihomoravskému kraji a nasazeny na trati Hodonín – Veselí nad Moravou – Vrbovce a zbylých 5 jednotek pak Libereckému kraji, kde je s nimi počítáno s nasazením na trati Liberec – Nová Paka, Liberec – Hrádek nad Nisou a Liberec – Frýdlant v Čechách – Černousy.

814.201+014.001+814.202 - foto Jan Beránek

Nové motorové vozy třívozových souprav se budou značit 814.2., neb budou vybaveny protismykovou soustavou. Ačkoli číselné označení zároveň nastiňuje sounáležitost s třívozovou soupravou, podle požadavků ČD budou motorové vozy 814 z obou typů souprav zaměnitelné. V třívozové Regionově budou uplatněny všechny poznatky (negativní i pozitivní), jenž vyplynuly z provozu sériových dvouvozových jednotek a také všechny dodatečné požadavky ze strany ČD. Zásadní úpravou je jistě dosazení nového motoru Tedom TD 242 RH TA 25, který je vybavený dvěma filtry pevných částic ve výfukovém potrubí, který již splňuje limity plynných emisí. Za zmínku z mnoha úprav stojí moderní poziční světla vybavená na místo žárovek LEDkami (luminiscenční diody) nebo nové polospouštěcí okno v nízkopodlažní části na místo stávajícího pevného.

V současné době je již prototyp "Regionovy" s označením 814.201–014.001–814.202 ve fázi dokončování. V úterý 13.3.2007 jednotka úspěšně zvládla zkušební jízdu na Ramzovou a ve čtvrtek 22.3.2007 odjela na zkušební okruh v Cerhenicích, kde byla podrobena měření hluku, intenzity osvětlení, zkouškám adheze, řízení, brzd včetně protismyku a též zkoušce TBZ. Zbývá již jen zkušební provoz s cestujícími a poté předání ČD.

zdroj: Pars nova


JRtrain Poslat mail autorovi | 25.4.2007 (19:25)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Vozidla

Další z regionu ČR Moravskoslezský Česká republika (celá)


  1 2 3 4 5      Zpráv na stránku:   
25.04.2007 (22:11)  
Co třeba jednotka 814+814 či 814+814+814
dopisovatel nebo člen ŽP Adam  mail  
25.04.2007 (21:19)  
Deadeye: Já v té větě problém nevidím - motory u trojnoh budou číslovány 814.2, protože narozdíl od 814.0 z dvojnoh mají protismyk. A ačkoli jsou to tak de facto rozdílné typy (přičemž 814.2 je v trojnohách a 814.0 ve dvojnohách), jsou zaměnitelné.
registrovaný uživatel xAnri05  mail  
25.04.2007 (20:39)  
To, ze Vmax 80 km/h na vetsine lokalek staci, uz bylo napsano hodne. Ale drahy chtely vykonejsi motor a to 814 maji - tim je lepsi dynamika jizdy (chcete-li akcelerace), ktera by mela u zastavkovych vlaku zkratit jizdni doby. U 814 se snad puvodne uvazovalo se zvysenim rychlosti na Vmax = 90km/h, ale muselo by probehnout schvalovani draznim uradem a z toho duvodu se to opustilo. Budme radi, ze to tak dopadlo, alespon bude tlak na nova rychlejsi vozidla pro reginalni dopravu.
registrovaný uživatel milan 
25.04.2007 (20:33)  
Deadeye:
Je to o tom, že motoráky z třívozovek budou mít 814.2, ale i tak půjde místo nich dosadit 814. Mě se ta věta zdá docela smysluplná...
25.04.2007 (20:29)  
to Venca: Teda Vas sloh je uzasny. Musel jsem si to precist dvakrat nez jsem pochopil co tim chtel basnik rici. 40 mega to stat nebude a nejde jen o remotorizaci, to byste si mohl vsimnout, ze je tam navic WC, cast je nizkopodlatni, novy interier je tam atd. Jiste, neni to novy vuz, ale neni to jen remotorizace. Co se tyce rychlosti, tak na vetsine vedlejsich trati je ta osmdesatka a hlavne na vetsine trati by to melo minimalni vyznam. Neziskalo by se prilis casu. Navic je tu otazka hlucnosti, vyssich nakladu atd.

Jinak, mohl by mi autor vysvetlit co myslel temito dvema vetami: Nové motorové vozy třívozových souprav se budou značit 814.2., neb budou vybaveny protismykovou soustavou. Ačkoli číselné označení zároveň nastiňuje sounáležitost s třívozovou soupravou, podle požadavků ČD budou motorové vozy 814 z obou typů souprav zaměnitelné.

Predpokladam, ze je clanek o trivozovce, tudiz wnchapu, proc se pise, ze ciselne oznaceni nastinuje sounalezitost s trivozovkou (o ktere se prave pise). A jeste to "ackoli" na zacatku se nejak do smyslu vety nehodi.
registrovaný uživatel milos  mail  
25.04.2007 (20:23)  
cool: a novejsi verze budou mit i automaty na kafe zadara... :- ))
25.04.2007 (20:18)  
Klimošku? :-DDDDD Dobrej fór... :-/
registrovaný uživatel DK 
25.04.2007 (20:17)  
Cool: klimatizaci zcela určitě nikoliv. Tedy pokud je myšlena v prostoru pro cestující.
registrovaný uživatel cool 
25.04.2007 (20:01)  
Neví někdo, jestli to má taky klimošku?
25.04.2007 (19:58)  
do Kopru s tim.. ať se taky svezu
  1 2 3 4 5      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko